K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Verstappen i Ricciardo musí v Itálii počítat s penalizacemi na startu

Robert RoBertino Pavelka / PH, 28. srpna 2017, 13:30 Aktualizováno 28.8.2017, 17:00 Google+

"Máš-li škodu, o posměch se nestarej" praví české přísloví, které by se spíš hodilo pro holandskou hvězdu F1. Verstappen nejenže už pošesté došel do boxů Red Bullu předčasně, nyní ještě musí čelit nemilé situaci v podobě penalizace za použití nové pohonné jednotky.

Počet komentářů:  7 komentářů (Poslední 29.08. 07:00) Napište svůj názor
Max Verstappen bude v Itálii čelit penalizaci

Max Verstappen bude v Itálii čelit penalizaci | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Verstappenův Red Bull na pátém místě projel vracečkou La Source a přeřadil ze třetího na čtvrtý rychlostní stupeň, když jeho motor Renault náhle ztratil výkon a přešel do bezpečnostního režimu, o který se chybně postaralo čidlo detekující ztrátu tlaku v čtvrtém ze šesti válců.

Max Verstappen už vyměnil čtvrtý motor s vnitřním spalováním, což znamená, že nyní bude následovat penalizace a posun na startovním roštu. Navíc je Holanďan i na hranici s MGU-H, kde použil zatím tři, ostatní komponenty zatím využil pouze dvakrát.

"Jeho frustraci chápu, ale většina z daných položek je mimo naši kontrolu. Teď k tomu přibylo ještě rozladění z posunu na startu na Monze, což pro něj bude opravdu těžké zklamání. Naši partneři se nám omluvili a přiznali, že spolehlivost motorů není taková, jaká by měla být," uvedl Christian Horner a jeho výpad proti francouzskému dodavateli motorů byl hodně tvrdý.

Výměně motorů se nevyhne ani jejich druhý jezdec Daniel Ricciardo, jenž už také využil čtyři spalovací motory, turba a dokonce pět motorgenerátorů pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H). Red Bull tedy v Itálii nečeká snadný závod. Kvůli deficitu ve výkonu Renaultu si záměrně vybírají právě nejrychlejší trať, kde jsou jejich šance na vítězství nejnižší. Naopak si pak hodně věří na Singapur, kde očekávají, že budou o vítězství bojovat s Ferrari - Mercedes podle nich bude až za nimi.

Verstappen zatím nedokončil plnou polovinu z dvanácti Grand Prix: cíl neviděl v Bahrajnu, Španělsku, Kanadě, Ázerbájdžánu, Rakousku a nyní v Belgii. Z nich šlo čtyřikrát o mechanickou závadu. Momentálně je na šesté příčce průběžné klasifikace se 67 body a jeho ztráta na týmového kolegu činí téměř tolik bodů, kolik sám doposud získal - pětašedesát.

"Max je nešťastný a zoufalý. Problémy se netýkají vozu, jde o motory. Nevíme, co se u Renault děje, ale vždy dodával oběma pilotům stejné vybavení, po celou dobu naší spolupráce. Je to smůla, že při závodech se porucha vyskytne vždy jen na jedné straně garáže. Daniel měl také nějaké závady, ale vždy to bylo spíš v pátek nebo sobotu. Bylo to další pódium, o které možná přišel, takhle se to stalo už třikrát nebo čtyřikrát, kdy přišel o dobré umístění bez vlastní viny," pokračuje Horner.

img-responsive

Max Verstappen je v nezáviděníhodné pozici | foto: Red Bull Content Pool

Renault jakoby stále nebyl schopen se vypořádat s érou hybridních motorů V6 a po tři a půl roku nadále zaostává za Ferrari a Mercedesem. Ale Horner je přesvědčen, že se všechno ještě může změnit a Renault opět vystoupá na samotný vrchol.

"Pořád existuje naděje. U Ferrari to dokázali. V roce 2014 na tom byli ještě hůře než Renault, ale investovali do správných oblastí, přivedli správné lidi a dostali se na konkurenceschopnou pozici. To jenom potvrzuje, že pokud existují správní lidé, vůle, touha a finance, je všechno možné," dodává Horner.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Verstappen i Ricciardo musí v Itálii počítat s penalizacemi na startu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 29.08.2017 07:00 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 7 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kevin Magnussen s Haasem VF-18

Haas o své aerodynamice. Obává se, že poslední sektor v Hockenheimu odhalí jeho slabinu

Valtteri Bottas s Mercedesem W09

"Dosahuji úrovně, kterou Mercedes požaduje," hájí se Bottas, i když letos nevyhrál

Sergej Sirotkin s Williamsem FW41

"Pokrok Williamsu zakrývají jiné, větší faktory," říká Sirotkin

Fernando Alonso v Rakousku

"Alonso by měl dělat něco jiného," soudí jeho bývalý týmový kolega Button

Minardi 191B s V12 motorem Lamborghini se po 26 letech vrací na dráhu

VIDEO: F1 vůz Minardi 191B zrestaurován, poslechněte si rajskou hudbu V12 Lamborghini

Renault musí ve vývoji zabrat, chce-li s ostatními udržet krok

Renaultu kvůli zlepšení soupeřů zvoní budíček, přiznává Abiteboul. Šok zažil už v Rakousku

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Jolyon Palmer by v Belgii potrestal Alonsa

Alonso byl zralý na penalizaci, tvrdí Palmer. Co mu na Španělově jízdě vadilo?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Alonso by měl dělat něco jiného," soudí jeho bývalý týmový kolega Button

  2. Nová DRS zóna v Silverstone: kdo jezdil s otevřeným křídlem v zatáčce a proč nepomohla? + VIDEO

  3. Obrat: výrobci chtějí zachovat klíčový prvek současných motorů i po roce 2021

  4. "Máme nejlepší šasi, ale s motorem Renault je fakt problém," říká Verstappen. Kolik ztrácí?

  5. VIDEO: F1 vůz Minardi 191B zrestaurován, poslechněte si rajskou hudbu V12 Lamborghini

  6. Přiznání: Kubica měl na rok 2012 podepsanou smlouvu s Ferrari, osudnou rallye už jet nechtěl

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud