Force India nezůstává jen u domluv, hodlá volit ostřejší metody

Robert RoBertino Pavelka, 28. srpna 2017, 12:45 Google+

Hned dvě kolize a ještě na stejném místě v průběhu Grand Prix Belgie, jejichž výsledkem bylo poškození "pachatelova" vozu a ztráta důležitých bodů. Vedení Force Indie sahá k dalším razantním opatřením, aby se její piloti uklidnili.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 29.08. 00:22) Napište svůj názor
V Kanadě začala anabáze obou pilotů Force Indie

V Kanadě začala anabáze obou pilotů Force Indie | foto: Sahara Force India

Sdílejte článek

Oba incidenty se odehrály na původním startovním roštu, který leží na klesající části trati před vlásenkou Eau Rouge. Poprvé se tu střetli Esteban Ocon a Sergio Pérez už po startu, ale to jejich kontakt skončil jen lehkým nárazem kolo na kolo. Ve 28. kole už Mexičan zatlačil svého kolegu tvrdě až na zeď, ale paradoxně na situaci doplatil defektem pravého zadního kola, ale i přes pouhé zbytky pneumatiky se dokázal dovléci do depa. Úlomky levé poloviny předního spoileru Oconova vozu na trati byly příčinou výjezdu safety caru na trať. 

Tým se prakticky ihned po závodě nechal slyšet, že piloti mají okamžitý zákaz vzájemných soubojů, protože je nepřípustné, aby Force India kvůli jejich řevnivosti přicházela o body. To ale nebylo zdaleka všechno. Následovaly osobní výlevy pilotů na sociálních sítích. Esteban Ocon si na svém twitterovém účtu stěžoval, že se Pérez svým chováním pokusil hned dvakrát zabít, což Pérez následně na své platformě vyvrací. Vzhledem ke zvýšenému napětí mezi oběma piloty vedení prohlásilo, že trpělivost je u konce a budou následovat tvrdé tresty, pokud ještě k nějakému incidentu dojde. 

Damage limitation today, we were having a good race until Perez tried to kill me 2 times! Anyway he didn't manage to do so ending up P9?! pic.twitter.com/00kmub96B4

"Pokud se taková situace opakuje, musíme to řešit. Pomalu při startu myslíme na to, aby nám naše auta vydržela. Jsem z toho zklamaný, že to nejde vyřešit jinak - že si tým musí hrát na Velkého bratra. Je to zklamání, ale tým je na prvním místě a proto to musíme udělat," potvrdil své rozhodnutí výkonný ředitel Otmar Szafnauer a pro server motorsport.com připustil, že Force India půjde ve šlépějích Mercedesu, který po rakouské Grand Prix v minulém roce přijal podobná opatření.

img-responsive

Sergio Pérez a Esteban Ocon dělají svým chlebodárcům vrásky | foto: Pirelli

Szafnauer je o to víc roztrpčen, že piloti dostali důvěru a možnost spolu bojovat o pozice, namísto aby hned od začátku proti nim ze strany týmu bylo postupováno tvrdě. Ostatně incidenty mezi oběma vozy jsme zaznamenali už v Kanadě, Ázerbajdžánu a Maďarsku. Szafnauer nyní připouští, že varování mělo přijít už dříve.

"Kdybychom reagovali dříve a měli jasně nastavená pravidla, možná by se nic podobného nestalo. Můžeme konstatovat, že jsme přišli o nějaké body, ale pořád to bylo v rovnováze s produkovanou show, dali jsme jim možnost na sebe útočit. Nelíbí se nám umělé řízení z boxové zídky. Všechno bylo uvedení v prohlášení po závodě, ale předtím, než provedeme nějaké rozhodnutí, musíme shromáždit informace a otevřeně o nich debatujeme. Změníme pravidla v oblasti povinností. To se stane. Pokud neexistuje žádný potenciál ke zlepšení situaci a zbývá pouze riskování, budeme muset přistoupit k sankcím," zdůraznil Szafnauer s tím, že každý další incident bude mít za následek penalizaci v podobě vynechání jednoho závodu. 

Google+ Vytisknout

Diskuze: Force India nezůstává jen u domluv, hodlá volit ostřejší metody

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 29.08.2017 00:22 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Charles Leclerc se Sauberem C37 zraje jako víno

"Pokrok Sauberu se zdá být obrovský kvůli špatnému vstupu do sezóny," vysvětluje Leclerc

Pohonná jednotka Renault RE17

Šéf Renaultu přiznává, že soupeře ve vývoji pohonných jednotek podcenili. Ohromuje ho Ferrari

Pohonná jednotka Hondy

"Důležitý nárůst výkonu," chválí Brawn pokrok Hondy

Lando Norris při testování McLarenu MCL33 v Maďarsku

"Potíže McLarenu jsou matoucí. Ale po čase se z toho dostane," říká Coulthard. A co Williams?

Čekají McLaren velké změny?

Brown: McLaren potřebuje lepší auto, pak může začít sázet na mladíky. Mluvíme ale se všemi jezdci

Pierre Gasly s vozem Toro Rosso STR13 ve Francii

"Chci co nejdřív bojovat o titul!" Gasly se cítí být připravený na to, aby nahradil Ricciarda

Esteban Ocon s Force Indií poháněnou Mercedesem před Kevinem Magnussenem, který má ve svém Haasu za zády Ferrari

"Zákazníci Mercedesu si nemají co stěžovat na zisky motoru Ferrari," zlobí se šéf Haasu

Lance Stroll s Williamsem FW41 na Hungaroringu

Stroll by měl za Force Indii nastoupit už ve Spa, doporučuje Villeneuve. Williams odepisuje

Antonio Giovinazzi při sezónních testech v Maďarsku

Rezervní pilot Ferrari Giovinazzi chce závodní sedačku: "Nejsem jen simulátorovým jezdcem!"

Na závodní dráze panuje mezi Maxem Verstappenem a Danielem Ricciardem velké soupeření

Horner: Ricciardo se bál, že by musel podporovat Maxe, Alonso by u Red Bullu způsobil chaos

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Horner volil na adresu Renaultu hodně ostré výrazy

Služby Renaultu jsou strašné, tvrdě zaútočil na Francouze rozčilený Horner

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Mercedes odstranil svou slabinu, Wolff komentuje 1. část sezóny: Skvělá reklama pro F1!

  2. "Jen Daniel ví, jak blízko jsme byli podpisu," přiznává McLaren. Kolik Ricciardovi nabídl?

  3. "Zákazníci Mercedesu si nemají co stěžovat na zisky motoru Ferrari," zlobí se šéf Haasu

  4. Pirelli chce v F1 zavést "chytré" pneumatiky. Co by mohly umět a v čem by byly užitečné?

  5. Šéf Renaultu přiznává, že soupeře ve vývoji pohonných jednotek podcenili. Ohromuje ho Ferrari

  6. "Chci co nejdřív bojovat o titul!" Gasly se cítí být připravený na to, aby nahradil Ricciarda

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud