Konečně víme, jak to bylo s Kimiho pneumatikou v závěru GP Británie

Albert Hadáček / PH, 26. července 2017, 20:23 Google+

Co podle Pirelli vedlo k poškození pneumatiky Kimiho Räikkönena v předposledním kole Velké ceny Británie?

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 26.07. 20:37) Napište svůj názor
Kimi Räikkönen v závodě v Silverstone

Kimi Räikkönen v závodě v Silverstone | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Britská Grand Prix nabídla více než dramatický závěr, kdy oba piloti Ferrari museli zajet do boxů kvůli problémům s pneumatikami. Tento fakt stál Ferrari, a hlavně pak Vettela, spoustu bodů. Němec dojel až sedmý, Räikkönen díky tomu nakonec udržel pódiové umístění.

Pirelli nyní zveřejnilo své závěry právě ohledně incidentu Kimiho Räikkönena. Fin musel do boxů zajet dvě kola před koncem. A výsledky ukázaly, že Kimiho přední kolo bylo porušeno kvůli externímu vlivu - pravděpodobně kontakt s traťovým obrubníkem. Pneumatika byla poškozena na dvou místech a došlo k oddělení pásu od kostry. Na jednom místě se oddělil i běhoun.

img-responsive

Pneumatiky Pirelli pro rok 2017 seřazeny od nejtvrdší směsi (zleva) | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

"Výsledky analýzy přední levé měkké směsi pneumatiky jezdce Ferrari Kimiho Räikkönena odhalují specifické poškození na dvou místech okraje pásu poblíž vnitřního hřbetu. Toto poškození není přítomno v žádném jiném místě pneumatiky. Navíc, pás ani struktura nevykazují žádné známky selhání," píše Pirelli ve své oficiální zprávě.

"Možná původní příčina tohoto poškození se shoduje s kontaktem proti externímu tělesu, což vedlo k částečnému oddělení pásu od kostry ve dvou dotčených oblastech. V jednom z těchto dvou míst došlo následně přirozeně k oddělení části běhounu. Toto poškození však nenarušilo vlastní strukturu pneumatiky a Räikkönen byl schopný se bezpečně vrátit do boxů na nafouknuté pneumatice," dodává dále výrobce pneumatik.

Naštěstí pro Ferrari nedošlo k defektu a Iceman do boxů dojel s nafouknutou duší. Takové štěstí ale nepotkalo Sebastiana Vettela, který musel do padoku dojet na ráfku. Pirelli navíc zkoumalo i další pneumatiky použité během víkendu na Silverstone a žádné problémy se strukturou se neobjevily. 

Vytisknout

Diskuze: Konečně víme, jak to bylo s Kimiho pneumatikou v závěru GP Británie

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 26.07.2017 20:37 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Startovní rošt před v Melbourne

GRAFIKA: Startovní rošt GP Austrálie - Max z 1. místa, Aston Martiny a Ferrari seřazeny za sebou

Sergio Pérez v závodě v Saúdské Arábii

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: „Dnešní den bych nejraději zapomenul,“ říká Pérez

Max Verstappen v závodě v Bahrajnu (Sakhir)

Kvalifikace pro Verstappena s Mercedesy za zády

Max Verstappen s použitím DRS během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Třetí trénink patřil Verstappenovi. Pérez v problémech

Fernando Alonso s Aston Martinem

Alonso králem 2. tréninku poznamenaného deštěm

Max Verstappen s Flow-visem během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Úvodní australský trénink pro Verstappena. Druhý Hamilton. FIA zápolila s GPS

Startovní rošt ve Spielbergu

FIA po posledních incidentech upravuje startovní rošt, Masi se v Austrálii vrací do padoku

Carlos Sainz během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Maranello chystá ofenzivu. Její první fáze má nastat v Imole. A co řekl Sainz?

Oscar Piastri s McLarenem MCL60 při testech v Bahrajnu

Nováček vs. zkušenosti: McLaren vyzdvihuje pokrok Piastriho, Haasu se vyplácí sázka na Hülkenberga

Lowe, Paddy

Super dominantní Red Bull? Lowe ostře reaguje na slova Hamiltona s Russellem

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. A... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Vstupní otvory bočnic Mercedesu

Vysoké teploty jsou zabijákem vozů F1. Jak si týmy pomáhají a co je to stojí?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. FIA po posledních incidentech upravuje startovní rošt, Masi se v Austrálii vrací do padoku

  2. "Ferrari není v krizi," hájí svůj tým Sainz. Ví přesně, v čem spočívá problém vozu SF-23

  3. Alonso přirovnává pokrok Aston Martinu k Brawnu GP

  4. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: „Dnešní den bych nejraději zapomenul,“ říká Pérez

  5. Alonso králem 2. tréninku poznamenaného deštěm

  6. Kvalifikace pro Verstappena s Mercedesy za zády

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud