DISKUZE K ČLÁNKU V12 nebudou, ale neházejte hybridy do koše. Máme možnosti, jak s nimi zaujmout, říká Brawn

Jak budou vypadat pohonné jednotky po roce 2020? Vrátíme se zpět k V12, nebo bude hybridní technologie tou správnou cestou?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: V12 nebudou, ale neházejte hybridy do koše. Máme možnosti, jak s nimi zaujmout, říká Brawn

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 14.07.2017 13:36 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001639 (Hlasovali 2 lidé) 13.07.2017 14:58
Ono to sice vypada vse jednoduse, ale nebude. To… »
» Mike17 (Hlasoval 1 člověk) 13.07.2017 14:21
Vždyť to říkám roky. Nemusí být ani větší baterie… »
» Mike17 (Hlasoval 1 člověk) 13.07.2017 15:16
No ono těch tuším 160kw (nebo koní?) je dost na… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Milan B.

    Milan B.

    88.80.244.XXX
    Keby to nebola talkshow komentátorov s F1 na pozadí, ale bolo by viac počuť motory ako komentátorov, bolo by to oveľa lepšie.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    77.48.94.XXX
    velmi zajímavá mi přijde i informace ohledně předjetí Strolla Bottasem. bohužel to současná F1 nijak neprezentuje, což je i dle mého názoru škoda. kdyby u každého pilota ve sloupečku se zkratkou jeho jména svítilo aktuální využívání těchto zdrojů počas kola, byla by to rozhodně zajímavá informace. stejně tak průběžná lišta s aktuálními odstupy, která byla ještě vloni. ale o tom jsme tu už diskutovali několikrát...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    185.149.128.XXX
    Vždyť to říkám roky. Nemusí být ani větší baterie, stačí povolit větší výkon po kratší dobu.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001639

      uzivatel001639

      89.111.73.XXX
      Ono to sice vypada vse jednoduse, ale nebude. To jak vypadala F1 drive se nikdy nevrati. Jde o to, ze je vse strasne omezeno. Drive si kazdy nasadil novinky kdy chtel, dnes budou tri motory na sezonu, tragedie. Drive byly tymy relativne na ruznych urovnich, dnes jsou si tymy hodne blízko, takže předjetí soupeře je hodne slozite. Predjeti dle meho mozna nezajisti ani tak technika, vykony navic z baterii, ale spise mnohem vykonejsi motor, kdy je bude problem krotit a jednodussi technika, omezeni protiproklozu, vselijake udelatka na davkovani plynu atd. Proste aby tam byl brutalni vykon rizeny jen pilotem a ne deseti lidmi na boxove zidce

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.128.XXX
        No ono těch tuším 160kw (nebo koní?) je dost na to, aby to udělalo nějaký rozdíl a zajistilo to možné předjetí. Problém v současné době je v tom, že je možné to používat tuším 33s. Což dělá většinu času, co se jede kolo na plný plyn. Takže na většině (skoro všech) úsecích tratě, kde se přejet dá, používá výkon z ERS předjížděný i předjíždějící stejně.
        Dejme jim 240kw (k) po 22s, nebo 320kw po 16s, baterie se zvětšovat nemusí a každý z jezdců ho bude moct použít na jiném místě tratě. To by bylo předjíždění.... 03

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          109.81.245.XXX
          Je to 160 koní, 120 kW.
          ax. mohou využít 4 MJ v každém kole, ale přes MGU-K mohou zrekuperovat jen 2 MJ. Když si to spočítáš, je to sice max. 33,3 sekundy na kolo, ale tak se to nevyužívá, jenom naplno. Občas to využívájí třeba na 80 % výkonu, ty strategie jsou hodně komplexní, takže čas, kdy MGU-K pomáhá navyšovat výkon, může být mnohem delší než 33 sekund.
          Záleží na managementu a strategii využívání rekuperačního systému (je tam ještě MGU-H, které není limitováno tím, kolik může rekuperovat.. ale to jsem jsem tady všechno v minulosti podrobně popisoval).

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.128.XXX
            Díky za upřesnění. Přesto mám pocit, že se ERS využívá v podstatě na všech úsecích tratě, kde je předjíždění teoreticky možné. Chápu, že je to možné jen v případě, že se baterie nabijí z brždění apod. A nemusí to tedy platit vždy.
            Myslím to tak, že kdyby to bylo podobné jako v dobách KERS (kdy to bylo časově omezeno na mnohem kratší dobu (8s nebo 16s, nechce si mi to hledat) a toto bylo kompenzováno silnějším elektromotorem, musel by si pilot pečlivě vybrat, v které části tratě výkon navíc použije a otevíralo by to více možností, zvolit místo jinde než soupeř a předjet třeba na místě, kde to normálně člověk zkusit nemůže. Myslím si, že by jsme se dočkali mnoha zajímavých manévrů a ne jen předjíždění v (nebo po) DRS zónách.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

GP MONAKA: PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehli malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

Valtteri Bottas si v ulicích Monte Carla tentokrát příliš nezajezdil

GP MONAKA: V třetím tréninku se Leclerc ještě zlepšil, ostatní mu zatím nestačí

Charles Leclerc se před domácími příznivci v druhém tréninku vytáhl

GP Monaka: v druhém tréninku se nejlépe dařilo Leclercovi, Russell měl potíže, Red Bull nepřesvědčil

Lewis Hamilton v zádově v Austrálii

První trénink byl stříbrný. Díky Hamiltonovi

Red Bull bude muset zabrat, soupeři mu dýchají na záda

Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

Speciální zbarvení McLarenu pro GP Monaka jako pocta Ayrtonovi Sennovi

McLaren vzdává hold Sennovi, do Monaka přijíždí ve speciálním zbarvení + VIDEO

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama