DISKUZE K ČLÁNKU V12 nebudou, ale neházejte hybridy do koše. Máme možnosti, jak s nimi zaujmout, říká Brawn

Jak budou vypadat pohonné jednotky po roce 2020? Vrátíme se zpět k V12, nebo bude hybridní technologie tou správnou cestou?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: V12 nebudou, ale neházejte hybridy do koše. Máme možnosti, jak s nimi zaujmout, říká Brawn

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 14.07.2017 13:36 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001639 (Hlasovali 2 lidé) 13.07.2017 14:58
Ono to sice vypada vse jednoduse, ale nebude. To… »
» Mike17 (Hlasoval 1 člověk) 13.07.2017 14:21
Vždyť to říkám roky. Nemusí být ani větší baterie… »
» Mike17 (Hlasoval 1 člověk) 13.07.2017 15:16
No ono těch tuším 160kw (nebo koní?) je dost na… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Milan B.

    Milan B.

    88.80.244.XXX
    Keby to nebola talkshow komentátorov s F1 na pozadí, ale bolo by viac počuť motory ako komentátorov, bolo by to oveľa lepšie.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    77.48.94.XXX
    velmi zajímavá mi přijde i informace ohledně předjetí Strolla Bottasem. bohužel to současná F1 nijak neprezentuje, což je i dle mého názoru škoda. kdyby u každého pilota ve sloupečku se zkratkou jeho jména svítilo aktuální využívání těchto zdrojů počas kola, byla by to rozhodně zajímavá informace. stejně tak průběžná lišta s aktuálními odstupy, která byla ještě vloni. ale o tom jsme tu už diskutovali několikrát...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    185.149.128.XXX
    Vždyť to říkám roky. Nemusí být ani větší baterie, stačí povolit větší výkon po kratší dobu.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001639

      uzivatel001639

      89.111.73.XXX
      Ono to sice vypada vse jednoduse, ale nebude. To jak vypadala F1 drive se nikdy nevrati. Jde o to, ze je vse strasne omezeno. Drive si kazdy nasadil novinky kdy chtel, dnes budou tri motory na sezonu, tragedie. Drive byly tymy relativne na ruznych urovnich, dnes jsou si tymy hodne blízko, takže předjetí soupeře je hodne slozite. Predjeti dle meho mozna nezajisti ani tak technika, vykony navic z baterii, ale spise mnohem vykonejsi motor, kdy je bude problem krotit a jednodussi technika, omezeni protiproklozu, vselijake udelatka na davkovani plynu atd. Proste aby tam byl brutalni vykon rizeny jen pilotem a ne deseti lidmi na boxove zidce

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.128.XXX
        No ono těch tuším 160kw (nebo koní?) je dost na to, aby to udělalo nějaký rozdíl a zajistilo to možné předjetí. Problém v současné době je v tom, že je možné to používat tuším 33s. Což dělá většinu času, co se jede kolo na plný plyn. Takže na většině (skoro všech) úsecích tratě, kde se přejet dá, používá výkon z ERS předjížděný i předjíždějící stejně.
        Dejme jim 240kw (k) po 22s, nebo 320kw po 16s, baterie se zvětšovat nemusí a každý z jezdců ho bude moct použít na jiném místě tratě. To by bylo předjíždění.... 03

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          109.81.245.XXX
          Je to 160 koní, 120 kW.
          ax. mohou využít 4 MJ v každém kole, ale přes MGU-K mohou zrekuperovat jen 2 MJ. Když si to spočítáš, je to sice max. 33,3 sekundy na kolo, ale tak se to nevyužívá, jenom naplno. Občas to využívájí třeba na 80 % výkonu, ty strategie jsou hodně komplexní, takže čas, kdy MGU-K pomáhá navyšovat výkon, může být mnohem delší než 33 sekund.
          Záleží na managementu a strategii využívání rekuperačního systému (je tam ještě MGU-H, které není limitováno tím, kolik může rekuperovat.. ale to jsem jsem tady všechno v minulosti podrobně popisoval).

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.128.XXX
            Díky za upřesnění. Přesto mám pocit, že se ERS využívá v podstatě na všech úsecích tratě, kde je předjíždění teoreticky možné. Chápu, že je to možné jen v případě, že se baterie nabijí z brždění apod. A nemusí to tedy platit vždy.
            Myslím to tak, že kdyby to bylo podobné jako v dobách KERS (kdy to bylo časově omezeno na mnohem kratší dobu (8s nebo 16s, nechce si mi to hledat) a toto bylo kompenzováno silnějším elektromotorem, musel by si pilot pečlivě vybrat, v které části tratě výkon navíc použije a otevíralo by to více možností, zvolit místo jinde než soupeř a předjet třeba na místě, kde to normálně člověk zkusit nemůže. Myslím si, že by jsme se dočkali mnoha zajímavých manévrů a ne jen předjíždění v (nebo po) DRS zónách.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama