Incidenty v trénincích vedly FIA k zásahu v závěru okruhu

Robert RoBertino Pavelka, 8. července 2017, 10:25 Google+

Pokud jste sledovali první dva tréninky, určitě vám neuniklo poměrně velké množství problémů, které měli piloti na třech místech: v první zatáčce po startu, v úseku Rauch a Würth a konečně v poslední dvojzatáčce nazvané podle Jochena Rindta.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Stejně jako loni byly obrubníky předmětem dohadů

Stejně jako loni byly obrubníky předmětem dohadů | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Sdílejte článek

Zvláště tam měli piloti problémy, Bottasův drobný výlet za hranici obrubníku ho připravil dost možná o nejlepší výkon druhého tréninku, Verstappen tu lehce "oholil" svůj Red Bull, potíže tu měli i Grosjean, Massa, Wehrlein, Ericsson či Alonso a Carlos Sainz jr. tu divákům předvedl nefalšovanou ukázku autocrossu, při níž létala vzduchem tráva a drny. Nebyl to ovšem jediný jeho problém na zmíněném místě, v prvním tréninku tu vykroužil hodiny, aniž by naštěstí pro sebe samotného jakkoli kolidoval s bariérou

FIA se proto rozhodla zasáhnout a nařídila úpravy právě v posledních dvou zatáčkách před cílovou rovinkou. Už v dřívější době si piloti na tyto žlutavé "buřtíky nebo bagety" stěžovali, takže pro letošek se vzdálenost mezi nimi zvětšila na 3,2 metru. 

"Red Bull Ring není trať s maximální přilnavostí, ani tu nedosahujeme maximálních rychlostí. Pokud se na chvilku dostanete ze stopy, je hodně těžké to nějak napravit, aniž byste trefili obrubníky nebo se dostali na štěrkový podklad, což v druhém tréninku zakusilo hodně kolegů. Ony žluté obrubníky jsou určitou výzvou, já si myslím, že nejsou vhodným typem pro F1, naše vozy pro ně prostě nejsou stavěné," komentoval situaci Max Verstappen, jeden z těch, které si "bagety" vyzkoušel na vlastní kůži.

Zástupci FIA a organizátoři závodu celou situaci řešili v pátek večer. Výjezd ze zatáčky Jochena Rindta (podle nového číslování zatáčka 10, první z dvojice závěrečných na trati) byl upraven, protože podklad za odvodňovacím kanálkem postihla silnější eroze, proto výjezdy monopostů podstatně více utrpěl. Ony žluté "buřtíky" byly přemístěny blíže k poslední zatáčce. Záměrem je poskytnout pilotům, kteří najedou do předchozí zatáčky příliš zeširoka, aby měli možnost se vrátit na trať, aniž by zmíněné obrubníky museli přejet.

Vytisknout

Diskuze: Incidenty v trénincích vedly FIA k zásahu v závěru okruhu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Sergio Pérez s vozem RB18 v Austinu

Trest tým strašně omezuje, stěžuje si šéf Red Bullu

Mick Schumacher v závodě v Miami

Tost lituje, že Schumacher nesehnal sedačku. Německo má velký problém

Představení nového Haasu

Jako první představuje svůj vůz Haas + FOTO

Pohonná jednotka za zády Ferrari F1-75

Ferrari komentuje údajný nárůst výkonu své pohonné jednotky o 30 koní

Carlos Sainz v Mexiku před svým týmovým kolegou

"Ferrari letos nebude mít jezdce č. 1, pokud ale bude třeba, zasáhnu!" varuje nový šéf Vasseur

Lewis Hamilton se brání útoku svého týmového kolegy Georgea Russella v Miami

Válka mezi jezdci? Nedovolím to, ujišťuje Wolff

Podlaha Alfy Romeo

Velké sponzorské přesuny: ORLEN míří k AlphaTauri, kdo podepsal s Alfou?

Nové vozy jsou již ve finálních fázích výroby

Haas oznamuje, kdy ukáže VF-23. Známe data představení nových vozů všech týmů

Max Verstappen během rozhovoru na galavečeru FIA

Verstappen nechce, aby Ricciardo pracoval na nastavení monopostu Red Bulu

Pietro Fittipaldi první den při testech v Bahrajnu

Haas oznámil jméno třetího pilota. Pokračuje nositel slavného jména

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Lewise Hamiltona čeká po kvalifikaci trest poklesu o 5 míst na roštu

Hamilton musel měnit převodovku, co to pro něj znamená? Co bylo příčinou?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Velké sponzorské přesuny: ORLEN míří k AlphaTauri, kdo podepsal s Alfou?

  2. Ferrari komentuje údajný nárůst výkonu své pohonné jednotky o 30 koní

  3. Jako první představuje svůj vůz Haas + FOTO

  4. "Ferrari letos nebude mít jezdce č. 1, pokud ale bude třeba, zasáhnu!" varuje nový šéf Vasseur

  5. Válka mezi jezdci? Nedovolím to, ujišťuje Wolff

  6. Tost lituje, že Schumacher nesehnal sedačku. Německo má velký problém

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud