K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Lidé chtějí vidět duely, jako byl Hamiltonův s Vettelem, říká Vandoorne

Robert RoBertino Pavelka, 30. června 2017, 10:15 Google+

Belgický mladík ve svém tradičním sloupku na serveru motorsport.com hodnotí další náročný závodní víkend a vyjadřuje se rovněž ke kontroverznímu počinu z Grand Prix Ázerbajdžánu mezi Lewisem Hamiltonem a Sebastianem Vettelem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Stoffel Vandoorne se vyjdařuje k událostem v Baku

Stoffel Vandoorne se vyjdařuje k událostem v Baku | foto: McLaren

Sdílejte článek

Neměli jsme dobrou výchozí pozici

Není žádným tajemstvím, že všichni v týmu McLaren-Honda ohledně Grand Prix Ázerbajdžánu měli poměrně nízké očekávaní. Takže nakonec byli spíš zklamaní, že jsme neskončili s oběma vozy na bodech, o to víc byla vyzdvižena dobrá práce týmu. Naše předpovědi byly založeny na samotné trati, která pro nás není vhodná, také jsme věděli, že nás čeká spousta penalizací. Nic, co by nám hrálo do karet.

Od počátku tréninků jsme se spíš soustředili na závod samotný, protože jsme veděli, že budeme startovat zezadu. Je nad slunce jasné, že i kdybychom prožili normální víkend, bylo by obtížné zvládnout kvalifikaci lépe, protože jsme hodně ztráceli na rovinkách. To samozřejmě ovlivnilo nastavení našeho vozu a zejména úroveň přítlaku, který bychom pro závod potřebovali. V neděli bylo naším hlavním cílem absolvovat závod bez problémů. V trénincích jsme byli svědky mnoha chyb soupeřů, zvláště pneumatiky bylo hodně obtížné zahřát, což se mohlo v závodě opakovat.

img-responsive

Stoffel Vandoorne při tréninku v Baku | foto: Honda Racing F1

Safety car někdy pomůže, jindy ne

Odstartoval jsem na žlutých pneumatikách celkem dobře a velice brzy zajel do boxů, abych přešel na superměkké pneumatiky. Od té doby bylo naše tempo velice dobré, zvlášť když jsem kolem sebe nikoho neměl - takže jsem využil zastávek ostatních pilotů a posouval se dopředu před ty, kteří do té doby jeli na jiné směsi. Čelili tak obtížné situaci, pokud se pokoušeli pokrýt nás odlišnou strategií. 

Bohužel mi zrovna neprospěl výjezd safety caru, protože to znamenalo, že spousta soupeřů si mohla odbýt zastávku a dostali se přese mne. A po přerušení závodu mohli využít další sady superměkkých pneumatik, takže jsem na těch incidentech vlastně nic nevydělal.

img-responsive

Marcus Ericsson, Stoffel Vandoorne a Fernando Alonso v závodě v Baku | foto: Sauber Motorsport AG

Fernando to dokázal

Po posledním restartu bylo naše tempo opravdu slušné, bohužel jsem měl problémy s přední pneumatikou a musel udělat jednu zastávku navíc, což znamenalo jet opravdu na limitu, abych dostihl oba saubery, které v té době jely přede mnou.

Jak už jsem řekl, rychlost byla slibná, jel jsem zhruba o 1,5 vteřiny rychleji než saubery, takže body byly na dosah. Rychle jsem je dostihl, ale pak vyšlo najevo, že v přímém porovnání tempo nebylo tak vysoké, abych je dokázal překonat.

Fernandovi se podařilo vyjet bodovanou příčku, myslím, že bylo možné skončit v TOP 10 s oběma vozy. Pro tým by to byla hezká odměna, musím říci, že Fernandův výsledek nám přinesl po tvrdé a těžké práci, kterou od začátku sezóny každý nesl na svých bederch, určitou porci úlevy. Už na začátku sezóny jsme měli některé příležitosti, kdy ale nebylo možné vydělat na událostech přímo na trati, takže zisk bodů v tak obtížných podmínkách, jaké byly v Baku, to je výsledek dobré týmové práce.

img-responsive

Stoffel Vandoorne při tréninku v Kanadě | foto: McLaren

Ještě slovo k Hamiltonovi s Vettelem

Pochopitelně hlavní téma po závodě byl incident mezi oběma mistry světa. Je pochopitelné že na něj existuje spousta názorů. Já si myslím, že je vždy poněkud obtížné posuzovat okolnosti ze záznamů kamer na obou vozech, ale ze strany Seba šlo o poněkud divnou reakci. Ale když jste pohlceni bojem, usilujete o vítězství, pak možná převládnou emoce.

Z hlediska Formule 1 obecně je tato kontroverze pozitivní - protože tato obrovská rivalita a tvrdý boj o mistrovský titul je přesně to, co fanoušci a vůbec celá veřejnost chce vidět. Tím neříkám, že Sebastianovo jednání bylo správné nebo špatné, ale pro sport, u nějž takové emoce chceme vidět, je to určitě dobrá věc.

Docela na závěr musím říci, že jsem byl potěšen zprávou od promotérů belgické Grand Prix, tedy mého domácího závodu, o speciálním prostoru pro mé fanoušky. Umožní jim, aby se sešli na jednom místě a podpořili mě; vidět něco takového bude opravdu skvělé.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Lidé chtějí vidět duely, jako byl Hamiltonův s Vettelem, říká Vandoorne

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kevin Magnussen s Haasem VF-18

Haas o své aerodynamice. Obává se, že poslední sektor v Hockenheimu odhalí jeho slabinu

Valtteri Bottas s Mercedesem W09

"Dosahuji úrovně, kterou Mercedes požaduje," hájí se Bottas, i když letos nevyhrál

Sergej Sirotkin s Williamsem FW41

"Pokrok Williamsu zakrývají jiné, větší faktory," říká Sirotkin

Fernando Alonso v Rakousku

"Alonso by měl dělat něco jiného," soudí jeho bývalý týmový kolega Button

Minardi 191B s V12 motorem Lamborghini se po 26 letech vrací na dráhu

VIDEO: F1 vůz Minardi 191B zrestaurován, poslechněte si rajskou hudbu V12 Lamborghini

Renault musí ve vývoji zabrat, chce-li s ostatními udržet krok

Renaultu kvůli zlepšení soupeřů zvoní budíček, přiznává Abiteboul. Šok zažil už v Rakousku

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Renault

Renault o motoru: Potíže se spolehlivostí vyřešeny, zastínily stahování náskoku…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Alonso by měl dělat něco jiného," soudí jeho bývalý týmový kolega Button

  2. Nová DRS zóna v Silverstone: kdo jezdil s otevřeným křídlem v zatáčce a proč nepomohla? + VIDEO

  3. Obrat: výrobci chtějí zachovat klíčový prvek současných motorů i po roce 2021

  4. "Máme nejlepší šasi, ale s motorem Renault je fakt problém," říká Verstappen. Kolik ztrácí?

  5. VIDEO: F1 vůz Minardi 191B zrestaurován, poslechněte si rajskou hudbu V12 Lamborghini

  6. Přiznání: Kubica měl na rok 2012 podepsanou smlouvu s Ferrari, osudnou rallye už jet nechtěl

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud