Neměli jsme dobrou výchozí pozici
Není žádným tajemstvím, že všichni v týmu McLaren-Honda ohledně Grand Prix Ázerbajdžánu měli poměrně nízké očekávaní. Takže nakonec byli spíš zklamaní, že jsme neskončili s oběma vozy na bodech, o to víc byla vyzdvižena dobrá práce týmu. Naše předpovědi byly založeny na samotné trati, která pro nás není vhodná, také jsme věděli, že nás čeká spousta penalizací. Nic, co by nám hrálo do karet.
Od počátku tréninků jsme se spíš soustředili na závod samotný, protože jsme veděli, že budeme startovat zezadu. Je nad slunce jasné, že i kdybychom prožili normální víkend, bylo by obtížné zvládnout kvalifikaci lépe, protože jsme hodně ztráceli na rovinkách. To samozřejmě ovlivnilo nastavení našeho vozu a zejména úroveň přítlaku, který bychom pro závod potřebovali. V neděli bylo naším hlavním cílem absolvovat závod bez problémů. V trénincích jsme byli svědky mnoha chyb soupeřů, zvláště pneumatiky bylo hodně obtížné zahřát, což se mohlo v závodě opakovat.
Safety car někdy pomůže, jindy ne
Odstartoval jsem na žlutých pneumatikách celkem dobře a velice brzy zajel do boxů, abych přešel na superměkké pneumatiky. Od té doby bylo naše tempo velice dobré, zvlášť když jsem kolem sebe nikoho neměl - takže jsem využil zastávek ostatních pilotů a posouval se dopředu před ty, kteří do té doby jeli na jiné směsi. Čelili tak obtížné situaci, pokud se pokoušeli pokrýt nás odlišnou strategií.
Bohužel mi zrovna neprospěl výjezd safety caru, protože to znamenalo, že spousta soupeřů si mohla odbýt zastávku a dostali se přese mne. A po přerušení závodu mohli využít další sady superměkkých pneumatik, takže jsem na těch incidentech vlastně nic nevydělal.
Fernando to dokázal
Po posledním restartu bylo naše tempo opravdu slušné, bohužel jsem měl problémy s přední pneumatikou a musel udělat jednu zastávku navíc, což znamenalo jet opravdu na limitu, abych dostihl oba saubery, které v té době jely přede mnou.
Jak už jsem řekl, rychlost byla slibná, jel jsem zhruba o 1,5 vteřiny rychleji než saubery, takže body byly na dosah. Rychle jsem je dostihl, ale pak vyšlo najevo, že v přímém porovnání tempo nebylo tak vysoké, abych je dokázal překonat.
Fernandovi se podařilo vyjet bodovanou příčku, myslím, že bylo možné skončit v TOP 10 s oběma vozy. Pro tým by to byla hezká odměna, musím říci, že Fernandův výsledek nám přinesl po tvrdé a těžké práci, kterou od začátku sezóny každý nesl na svých bederch, určitou porci úlevy. Už na začátku sezóny jsme měli některé příležitosti, kdy ale nebylo možné vydělat na událostech přímo na trati, takže zisk bodů v tak obtížných podmínkách, jaké byly v Baku, to je výsledek dobré týmové práce.
Ještě slovo k Hamiltonovi s Vettelem
Pochopitelně hlavní téma po závodě byl incident mezi oběma mistry světa. Je pochopitelné že na něj existuje spousta názorů. Já si myslím, že je vždy poněkud obtížné posuzovat okolnosti ze záznamů kamer na obou vozech, ale ze strany Seba šlo o poněkud divnou reakci. Ale když jste pohlceni bojem, usilujete o vítězství, pak možná převládnou emoce.
Z hlediska Formule 1 obecně je tato kontroverze pozitivní - protože tato obrovská rivalita a tvrdý boj o mistrovský titul je přesně to, co fanoušci a vůbec celá veřejnost chce vidět. Tím neříkám, že Sebastianovo jednání bylo správné nebo špatné, ale pro sport, u nějž takové emoce chceme vidět, je to určitě dobrá věc.
Docela na závěr musím říci, že jsem byl potěšen zprávou od promotérů belgické Grand Prix, tedy mého domácího závodu, o speciálním prostoru pro mé fanoušky. Umožní jim, aby se sešli na jednom místě a podpořili mě; vidět něco takového bude opravdu skvělé.