Dvaatřicetiletý Polák ujel na okruhu ve Valencii 115 kol, což odpovídá vzdálenosti přibližně 1,5 násobku velké ceny. K dispozici měl pět roků starý Lotus E20, s nímž Kimi Räikkönen tehdy vyhrál Velkou cenu Abú Zabí, poháněl jej 2,4litrový osmiválec.
"Stěžoval si na přilnavost, nedotáčivost, přítlak, a po 115 kolech měl ten nejširší úsměv," komentoval Kubicův výkon francouzský tým na Twitteru.
Robert complained about grip, understeer, downforce and had the biggest smile on after his 115 laps!! ? #Kubica pic.twitter.com/dOqJCc0iez
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) June 6, 2017
Test zahrnoval jízdy s vyšším množstvím benzínu, kvalifikační simulace i nácvik startů. Renault byl s jeho výkonem spokojený, označil ho doslova za "skvělý."
Za jeho volantem se objevil poprvé od své nehody v roce 2011, kdy v předsezónním období havaroval v italské rallye a téměř přišel o ruku. Z ujeté vzdálenosti se dá usuzovat, že se v kokpitu cítil dobře i přes fyzické nároky vozu F1.
Tomuto testu předcházely jízdy s vozy GP3, Formule 3 a LMP2. K úspěšnému testu mu popřála celá řada jezdců F1 včetně Fernanda Alonsa či Marka Webbera.
Best news I've heard all week..??? https://t.co/UEmHGAkk3m
— Mark Webber (@AussieGrit) June 6, 2017
?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? https://t.co/yvqPrOsFKl
— Fernando Alonso (@alo_oficial) June 6, 2017