Jenson Button absolvoval v F1 celkem 17 sezón, i když v Monaku jel pouze patnáct Grand Prix - v roce 2003 nenastoupil po havárii v tréninku, o dva roky později tým BAR závod po předchozích problémech neobsadil. Zatím poslední závod tu jel v loňském roce a projel pod cílovou vlajkou na devátém místě.
Jeho rozhodnutí se nijak blíže neseznámit s vozy nové specifikace, s nimiž se závodí od letošního roku, považují někteří jeho už zase současní kolegové za nepředloženost, za všechny můžeme jmenovat Felipe Massu. Button je však nadále v dobrém rozpoložení a avizoval, že mu úplně stačí práce na simulátoru, dokonce na toto téma i vtipkoval.
Jiného názoru než Massa je krátkodobý Buttonův týmový kolega Stoffel Vandoorne, se kterým Brit ostatně absolvoval už jeden závod - loňskou Grand Prix Bahrajnu, kterou musel Alonso kvůli lékařskému verdiktu po úvodním závodě sezóny 2016 v Melbourne vynechat - šlo o důsledek jeho závodní nehody po kolizi s Estebanem Gutiérrezem.
"Myslím, že bude v pořádku. Na chvíli monopost opustil - a také se představí v Monaku. Ale tady se nejezdí tak rychle, nebo řekněme, že se nejedná o superrychlou trať. Myslím, že to zvládne, má sedmnáctileté zkušenosti s F1, takže určitě ví, jak točit volantem. Už na této trati vyhrál, takže opravdu nepředpokládám, že by měl mít nějaké problémy," uvedl pro server motorsport.com Stoffel Vandoorne.
Belgičan, který si v Monaku odbude debut na zdejší nevyzpytatelné "ruletě" v kokpitu F1, už zde proháněl vozy Formule Renault 3.5 a GP2. Specifika závodu v ulicích Monte Carla, úzká trať a její členitost dle Vandoorneova názoru ulehčí Buttonovi sblížení s vozy pro rok 2017.
"Tím chci říci, ano, auta jsou teď svižnější, ale v nižších rychlostech jsou pořád velmi blízko vlastnostem, na něž jsme byli zvyklí v předchozí sezóně. Tedy možná jsou maličko rychlejší, ale žádný propastný rozdíl to není. Při Jensonově dlouhodobém působení v F1 už dříve pilotoval mnohem rychlejší monoposty, takže se s novinkou velice rychle sblíží," dodal Vandoorne.