K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

McLaren uznává, že v případě Alonsa mohl zvolit lepší strategii

Robert RoBertino Pavelka, 16. května 2017, 15:20 Google+

Pro McLaren to vypadalo na nadějný záblesk a vzepětí v dosavadní problematické sezóně, jenže vynikající startovní pozice na Alonsově domácí trati se rozplynulo hned po startu, kdy se Španěl zapletl do kolize s Felipe Massou.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 17.05. 09:28) Napište svůj názor
Fernando Alonso možná měl na domácí půdě body na dosah... (ilustrační foto)

Fernando Alonso možná měl na domácí půdě body na dosah... (ilustrační foto) | foto: McLaren

Sdílejte článek

V místě, kde se předtím "potkala" trojice Bottas, Räikkönen a Verstappen bylo hodně těsno a výsledkem byla v další zatáčce strkanice mezi Alonsem a Massou.

Těžko říci, zda šlo o podvědomou reakci Brazilce, který zaregistroval dvojici vozů, které se řítily zpoza trati zpátky před další klubko pilotů - oba vozy do sebe narazily koly a byl to právě Massa, kdo musel do boxů s defektem pravého předního kola, zatímco Alonso se "pouze" propadl na 11. místo. Horší pro něj bylo, že uvízl ve skupince pilotů a když se pokusil časným pit-stopem získat volnou trať, záměr týmu nevyšel, protože se zasekl za Daniilem Kvjatem.

img-responsive

Jonathan Neale hodnotí rozhodnutí v Barceloně | foto: McLaren

"Fernandův start vůbec nebyl špatný, bojoval o pořadí s Felipe Massou, s nímž pak měl kontakt. Ale abychom byli zcela spravedliví, Brazilec nejspíš věnoval víc pozornosti vozům na levé straně a nevěnoval se zpětným zrcátkům. Takže se posunul více na vnější stranu zatáčky 2 a tím vyhnal Fernanda z trati. Náš pilot byl rychlejší než vozy před ním, ale nemohl svého tempa využít. Proto jsme se rozhodli pro jinou strategii a zkusili podseknutí.

Nevyšlo to, po závodě je mnohem snažší, s ohledem na to, co se stalo, hodnotit nedobré rozhodnutí. My jsme se ho rozhodli povolat do boxů. Zakrátko dojel Kvjata, zkusil třikrát nebo čtyřikrát zaútočit, ale neuspěl. Jako jeden z důvodů bych uvedl, že na rovinkách nám chyběla rychlost. Během okruhu ho Fernando dojel, mohl i využít DRS, ale na rovince ztrácel a opět se rozdíl mezi nimi zvětšil. Kvjatovo Toro Rosso prostě bylo na nás příliš rychlé," zhodnotil situaci Jonathan Neale z McLaren Technology Group.

Grafický přehled pneumatikových strategií Velké ceny Španělska 2017

Grafický přehled pneumatikových strategií Velké ceny Španělska 2017 | zdroj: Pirelli

Druhou zastávku naplánovali u McLarenu těsně před povolání VSC poté, co týmový kolega Vandoorne skončil mimo trať. Alonso se mezitím prokousal opět na sedmé místo, ale tato zastávka, která pomohla některým jeho soupeřům, ho srazila zpět na 13. příčku. Umístění mohlo být ještě horší, protože před Alonsem odpadli ještě Räikkönen, Verstappen a Bottas.

"Pokusili jsme se Fernandovi dát jiné pneumatiky a sejmout z něj určitou část frustrace, kterou po vývoji závodu cítil. Jenže věci se spikly proti nám, protože bezprostředně poté skončil Stoffel mimo trať a nastal režim virtuálního safety caru," dodává Neale.

Pár slov o Vandoorneovi

Tým nemohl být nijak nadšen nehodou Stoffela Vandoornea, kterou označil Neale za obrovské zklamání. Vyjádřil také určité pochybnosti o tom, zda musel být pilot McLarenu pro následující závod v Monaku potrestán ztrátou tří pozic na startu. 

"Stoffel Massu neviděl, rychlost na rovince byla opravdu velká a zpomalení značné. Domnívám se, že šlo o běžný závodní incident. FIA nám udělila trest pro Monako, což je také hodně nešťastné. Mám za to, že Massa si neodnesl z incidentu žádnou újmu a Stoffel na něj doplatil sám více než dost. Ale kdyby byla pravidla pečlivá, racionální a přehledná, jako vytvořená robotem, polovina podobných případů by neexistovala a nebylo by o čem později mluvit a stěžovati si na ty, kteří rozhodli. Poučme se z toho a pojďme dál," dodává Neale.

Google+ Vytisknout

Diskuze: McLaren uznává, že v případě Alonsa mohl zvolit lepší strategii

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 17.05.2017 09:28 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton během Velké ceny Rakouska, kterou se svým týmovým kolegou nedokončil

Mercedes se těší tím, že má stále lepší auto než Ferrari - udělal jen více chyb

Lewis Hamilton stíhaný Red Bullem

Ferrari a Red Bull větří šanci, Mercedes teď podle Ricciarda vypadá zranitelně

Pohonná jednotka Hondy

Honda doufá v další zisky, Red Bull ji povolil u Toro Rosso experimenty za cenu penalizací

Lewis Hamilton a Kimi Räikkönen

Co vlastně potřebuje F1 a její fanoušci?

Valtteri Bottas ve smyku s Mercedesem F1 W07 v Goodwoodu

VIDEO: Smyky a pálení gum - Bottas prohání Mercedes F1 W07 v Goodwoodu

Kevin Magnussen s Haasem VF-18

Haas o své aerodynamice. Obává se, že poslední sektor v Hockenheimu odhalí jeho slabinu

Valtteri Bottas s Mercedesem W09

"Dosahuji úrovně, kterou Mercedes požaduje," hájí se Bottas, i když letos nevyhrál

Sergej Sirotkin s Williamsem FW41

"Pokrok Williamsu zakrývají jiné, větší faktory," říká Sirotkin

Fernando Alonso v Rakousku

"Alonso by měl dělat něco jiného," soudí jeho bývalý týmový kolega Button

Minardi 191B s V12 motorem Lamborghini se po 26 letech vrací na dráhu

VIDEO: F1 vůz Minardi 191B zrestaurován, poslechněte si rajskou hudbu V12 Lamborghini

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Uvidíme Buttona pravidelně na okruzích F1? Sám jmenovaný to nevylučuje

Změní Grand Prix Monaka názor na Buttonovo závodní rozhodnutí?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nová DRS zóna v Silverstone: kdo jezdil s otevřeným křídlem v zatáčce a proč nepomohla? + VIDEO

  2. "Máme nejlepší šasi, ale s motorem Renault je fakt problém," říká Verstappen. Kolik ztrácí?

  3. VIDEO: F1 vůz Minardi 191B zrestaurován, poslechněte si rajskou hudbu V12 Lamborghini

  4. Přiznání: Kubica měl na rok 2012 podepsanou smlouvu s Ferrari, osudnou rallye už jet nechtěl

  5. Mercedes se zaměřuje na své starty, chce se vyrovnat Ferrari. Vysvětluje poškození Hamiltona

  6. Renaultu kvůli zlepšení soupeřů zvoní budíček, přiznává Abiteboul. Šok zažil už v Rakousku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud