Jak naznačila vedoucí týmu Moniša Kaltenbornová, Sauber má oproti McLarenu, kde je dohoda v podstatě omezena pouze na dodávku pohonných jednotek, daleko větší pole působnosti. Dokonce padl termín, že tým je pro úspěšnou spolupráci ochoten "udělat cokoli".
Psali jsme
Jako jeden z příkladů možné technické spolupráce může posloužit příspěvek japonské automobilky k výzkumu a vývoji šasi R&D - tedy něco podobného, co předtím vytvářela s vlastním vozem až do konce roku 2008 - a využití tohoto procesu pro testování schopností svých inženýrů při vývoji motorů. Honda by také mohla využívat zařízení týmu Sauber v Hinwilu, které bylo za doby spojení s BMW povýšeno na vysoký standard - jeho součástí je i velice pozitivně ceněný aerodynamický tunel.
"Uvidíme, jak všechno zapadne dohromady. Jsme opravdu na samém počátku. O smlouvě Hondy s McLarenem nic nevím. My jsme hodně odlišný projekt, uvidíme, jak můžeme navzájem z našeho vztahu profitovat. Byli jsme i v situacích, kdy jsme byli továrním týmem - tím teď nejsme, jsme pouhými zákazníky. Ale také víme, že je spousta příležitostí a tohle je právě jeden z důvodů, proč jsme se rozhodli toto partnerství uzavřít. Je příliš brzy říci, že uděláme to či ono, ale v podstatě jsme otevření čemukoliv," vysvětluje Kaltenbornová rozhodnutí týmu.
Další možností je prosazení japonského pilota do kokpitu Sauberu, což by mohl být podobný případ jako v roce 1988, kdy dostal Lotus motory Honda pod podmínkou, že přijme vedle Ayrtona Senny jako druhého pilota Satoru Nakadžimu. Japonec byl tehdy chválen zejména Peterem Warrem, protože opravdu poctivě absolvoval všechny testy motorů. Obdobná situace nastala v roce 2002 u Jordanu, kam byl angažován Takuma Sato. V současnosti by mohl k Sauberu zamířit pilot F2 Nobuharu Macušita.
"Jako vždy v těchto případech, zvláště pokud máte takové partnery a bez ohledu na to, jaké rozhodnutí přijmete, budete o podobné možnosti diskutovat. V minulosti jsme to neřešili jinak. Nasloucháme názorům našich partnerů a jejich rad. Nakonec to ale je v kompetenci týmu. Sauber naposledy dosáhl na pódiové umístění díky japonskému pilotovi (Kamui Kobajaši, 2012) a bylo to shodou okolností v Grand Prix Japonska, takže nám to nabízí jedinečnou možnost," dodává Kaltenbornová.