Sauber, stejně jako loni Toro Rosso, jezdí na rok staré specifikaci motorů Ferrari. To se ale v příštím roce změní, jelikož švýcarská stáj, která letos slaví 25 let ve světě F1, bude zákaznickým týmem Hondy.
Honda se do Formule 1 vrátila před třemi lety v pozici exkluzivního dodavatele McLarenu. Japonský výrobce se ale zatím nedokázal úplně vzpamatovat a Woking se tak poslední tři roky topí na pozicích, které mu lidově řečeno moc nesluší.
Tímto spojenectvím by tak mělo být jasné, že spekulace ohledně spojení Mercedesu a McLarenu pro příští rok je již pasé. Honda totiž jasně řekla, že Sauber bude jejím druhým týmem, kterému bude dodávat.
K celé situaci se vyjádřila i šéfka Sauberu: "Pro tým Sauber F1 je velkou ctí, že v následujících letech budeme moci spolupracovat s Hondou. Změny týmu nejsou vidět pouze na personální úrovni, ale i na té technologické. Je to pro nás velmi důležitý bod v této éře hybridních motorů. Už se naší spolupráce nemůžeme dočkat. Věříme, že nám spojení s Hondou přinese skvělou budoucnost jak po strategické, tak technologické stránce. Tímto Hondě děkujeme," okomentovala situaci šéfka Sauberu Moniša Kaltenbornová.
Své řekl i zástupce samotné Hondy, Katsuhide Moriyama: "K našemu partnerství s McLarenem, které začalo v roce 2015, budeme dodávat pohonné jednotky i Sauberu jakožto zákaznickému týmu - a to od příštího roku. Bude to pro nás velká výzva, budeme se snažit z této příležitosti, podpory dvou týmů, vytěžit maximum. Budeme posilovat naše vývojová centra jak v Milton Keynes tak v HRD Sakura. Budeme pracovat co nejlépe, aby si fanoušci užili silnou Hondu co možná nejdříve."