Dva nové formáty kvalifikace proti sobě

Daniel Šupa, 1. května 2005, 10:25 Google+

Stávající systém není znovu ideální, shodli se na tom týmy, Ecclestone a 90% diváků.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
McLaren

McLaren | foto: McLaren

Sdílejte článek

Při GP San Marina se jednalo v této věci za zavřenými dveřmi, přesto uniklo několik zajímavých informací. Jak šéf F1 Bernie Ecclestone, tak 9 týmů závodního pole předložilo své konkrétní návrhy k posouzení.

Bernie navrhuje návrat k hodinové kvalifikaci s 12 možnými koly pro každého jezdce. Ale aby se zabránilo aktivitě jen v poslední půlhodině, jezdci dostanou pro 60 minut dvě sady pneumatik. Pokud však v prvních 30 minutách nevyjedou na dráhu, mohou použít již jen jedinou. Do závodu budou vozy startovat s tou sadou, na které zajely nejlepší čas kvalifikace.

Antiklub Ferrari, tedy zbývajících devět stájí, představilo jiný a rozhodně zajímavý návrh. Od začátku kvalifikace do začátku závodu by se nesmělo tankovat a měnit gumy. Po startu kvalifikačního měření sil se všemi jezdci na dráze, by po 15 minutách pět nejpomalejších pilotů skončilo. To stejné by se opakovalo po dalších 15 minutách. Nakonec by se nejlepších deset utkalo v 20minutovém závěru.

Pomalejší týmy by sice byly méně v televizních záběrech, ale do závodu by si uchovaly více paliva a lepší pneumatiky. Také pro diváky by to bylo zajímavé, neboť by se na dráze stále něco dělo. Omezilo by se i taktizování a držení vozů v boxech kvůli starostem o motory.

Žádné dohody však dosud nebylo dosaženo a Ron Dennis opět zopakoval, že žádnou změnu formátu nepodpoří, pokud by se měla změna dotknout množství paliva, případně možnosti tankovat mezi úvodem kvalifikace a startem závodu.


Foto: West McLaren Mercedes

Vytisknout

Diskuze: Dva nové formáty kvalifikace proti sobě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Trulli, Jarno

Ralf testoval s lehkým vozem

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud