Dva nové formáty kvalifikace proti sobě

Daniel Šupa, 1. května 2005, 10:25 Google+

Stávající systém není znovu ideální, shodli se na tom týmy, Ecclestone a 90% diváků.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
McLaren

McLaren | foto: McLaren

Sdílejte článek

Při GP San Marina se jednalo v této věci za zavřenými dveřmi, přesto uniklo několik zajímavých informací. Jak šéf F1 Bernie Ecclestone, tak 9 týmů závodního pole předložilo své konkrétní návrhy k posouzení.

Bernie navrhuje návrat k hodinové kvalifikaci s 12 možnými koly pro každého jezdce. Ale aby se zabránilo aktivitě jen v poslední půlhodině, jezdci dostanou pro 60 minut dvě sady pneumatik. Pokud však v prvních 30 minutách nevyjedou na dráhu, mohou použít již jen jedinou. Do závodu budou vozy startovat s tou sadou, na které zajely nejlepší čas kvalifikace.

Antiklub Ferrari, tedy zbývajících devět stájí, představilo jiný a rozhodně zajímavý návrh. Od začátku kvalifikace do začátku závodu by se nesmělo tankovat a měnit gumy. Po startu kvalifikačního měření sil se všemi jezdci na dráze, by po 15 minutách pět nejpomalejších pilotů skončilo. To stejné by se opakovalo po dalších 15 minutách. Nakonec by se nejlepších deset utkalo v 20minutovém závěru.

Pomalejší týmy by sice byly méně v televizních záběrech, ale do závodu by si uchovaly více paliva a lepší pneumatiky. Také pro diváky by to bylo zajímavé, neboť by se na dráze stále něco dělo. Omezilo by se i taktizování a držení vozů v boxech kvůli starostem o motory.

Žádné dohody však dosud nebylo dosaženo a Ron Dennis opět zopakoval, že žádnou změnu formátu nepodpoří, pokud by se měla změna dotknout množství paliva, případně možnosti tankovat mezi úvodem kvalifikace a startem závodu.


Foto: West McLaren Mercedes

Vytisknout

Diskuze: Dva nové formáty kvalifikace proti sobě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kevin Magnussen ukázal, jak se bojuje za týmové barvy

Ohlédnutí za GP Saúdské Arábie

Letecký pohled na okruh v Džiddě

GRAFIKA: Startovní rošt v Džiddě - Red Bull v 1. řadě před Ferrari

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Kvalifikaci ovládl Verstappen, Bearman v bitvě s Hamiltonem

Max Verstappen v Bahrajnu

V závěrečném tréninku nejrychlejší Verstappen, Bearman desátý. Zhou havaroval

Carlose o víkendu za volantem neuvidíme

Ferrari náhle mění sestavu: Sainz se už v Bahrajnu nesveze, místo něj povolán nováček

Max Verstappen s novým Ferrari SF-24 při testech v Bahrajnu

První trénink v Saúdské Arábii pro Verstappena, druhý pro Alonsa

Lewis Hamilton, Max Verstappen a George Russell společně na pódiu

Verstappen k Mercedesu? "Bylo by to vzrušující," reaguje Russell

Fernando Alonso v Bahrajnu

Scházejí nám 3 či 4 desetiny, popisuje zklamaně Alonso. Briatore pro něj hledá tu nejlepší možnost

Max Verstappen pro sezónu 2024

U Red Bullu vládne napětí dál, Verstappen volá po konci Hornera. Odejde Max ke konkurenci?

Max Verstappen a Sergio Pérez přivezli Red Bullu 29. double

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen nečekal, že vše bude tak snadné

  • Pátek

    • 1. Trénink (2:30 - 3:30)
    • 2. Trénink (6:00 - 7:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (2:30 - 3:30)
    • Kvalifikace (6:00)
  • Neděle

    • Závod (5:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Trulli, Jarno

Ralf testoval s lehkým vozem

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud