V případě Ferrari, kde Kimi Räikkönen pustil v 36. kole dopředu Vettela, šlo o čin pochopitelný, protože Vettel měl čerstvé pneu a Iceman se do boxů teprve chystal, takže nebyl důvod, aby dělal týmovému kolegovi nějaké komplikace. Jiná ale byla situace u Mercedesu. Valtteri Bottas startoval z pole-position, v úvodní fázi závodu vedl, ale ve 48. kole dostal pokyn od vedení týmu, aby pustil před sebe Hamiltona, který měl větší šance dostihnout vedoucího Vettela.
"Pro závodníka je to to nejhorší, co může slyšet, ale takový je život. Týmové rozhodnutí chápu. Byla tu šance vybojovat nějaké extra body a usilovat o vítězství. Takže v tom vidím smysl, ale je to těžké, když startujete z nejlepší pozice a usilujete o vítězství. Rozhodně jsem týmový hráč, takže jsem nechtěl týmovou režii odmítnout," vyjádřil se k ožehavému tématu Bottas.
Pro Fina nezačala neděle nejlépe. Na startu měl problém s generátorem, takže z toho plynuly problémy s pneumatikami. Závod tedy odstartoval s vyšším tlakem v pneu, než by si přál.
"V prvním stintu to byl poměrně velký problém. Sebastian a Lewis na mě hodně tlačili a já nemohl důkladně kontrolovat svou pozici. Pokoušel jsem si vytvořit odstup, ale měl jsem malý přítlak. Proto jsem musel jet na doraz a tím pádem byla životnost mých pneumatik kratší. Měli jsme také určitou smůlu kvůli safety caru, byli jsme pomalejší a Sebastian nás předstihl. Ve druhém ani třetím stintu to pořád nebylo ono, neměl jsem pocit, že vůz byl jako včera, takže bude třeba zjistit, v čem je problém," vysvětluje Bottas.
Pochopitelně padaly i zvídavé otázky, zda mohlo dojít k situaci, že by se Bottas týmové režii nepodvolil (podobné případy u jiných týmů už známe), a pokud by se tak stalo, jestli by dokázal dojet do cíle před Hamiltonem. V tomto směru byl Valtteri velmi obezřetný.
"Možné by to bylo. Musel bych svou pozici tvrdě bránit a to by asi mělo za následek krizové situace. Jak už jsem ale řekl, tým dospěl k názoru, že tu je šance dostihnout Sebastiana jiným způsobem a rozhodl se pro ni," zněla šalamounská odpověď třetího muže v cíli Grand Prix Bahrajnu.