Výborné výsledky při testech na jednom válci, šok o Vánocích
"Jsem hrozně zklamaný. Samozřejmě jsme zaznamenali, že většina poruch pochází z naší pohonné jednotky. Je fér říct, že ne všechno pochází z ní, ale z výkonnostního hlediska je největší slabinou naše pohonná jednotka. Jsme velmi zklamáni," kaje se Hasegawa.
"Ve skutečnosti jsme si mysleli, že to bude velmi snadné, ale zvládnout novou technologii bylo příliš náročné. Dělali jsme nějaké pokusy na laboratorní úrovni a mysleli si, že to bude hodně jednoduché, šlo tedy o mou chybu," pokračuje sportovní ředitel Hondy.
"Musíme brát v potaz celý balík, ale to jsme neudělali. Dosáhli jsme velmi slušného pokroku při testování s jedním válcem, ale jakmile jsme dokončili V6 motor, tak jsme měli mnoho problémů. To, čeho jsme dosáhli s jedním válcem, je na velmi dobré úrovni. Ale když přeneseme přesně tu stejnou specifikaci na V6 motor, tak to nefunguje. Jsme hodně zklamání. Ale když jsme si toho všimli, tak už bylo příliš pozdě - o vánocích," vypráví Hasegawa.
Kompromisy: dosažení cílů se začíná hroutit
Jenže sezóna se nezadržitelně blížila a na vyladění zcela překopané pohonné jednotky RA616H nezbýval čas. Její vývoj zahájili v květnu 2016, takže na nový koncept neměli ani celý rok: "Poté, co jsme problémy pochopili, nastala chvíle potvrdit finální specifikací. Museli jsme učinit určité kompromisy."
"Měli jsme obrovské vibrace. Můžu říct jen to, že na dynamometru jsme tak velký problém neměli. Kdy jsme nasadili převodovku, hnací poloosy a pneumatiky, tak docházelo k určitým rezonancím. Pochopte prosím, že neobviňuji šasi - musíme brát v potaz také situaci na dynamometru.
Pokusil bych se zareagovat na depresi týmu a pilotů, pokud by existovala možnost, není to ale snadná práce. Je to velký úkol vylepšit motory, takže s tou situací několik týdnů musíme žít. Pokud na to co nejdříve přijdeme, tak to bude v pořádku," věří sportovní ředitel Hondy.
V Japonsku usilovně pracují, není třeba měnit všechno
"V Sakuře se o to pokoušíme ještě usilovněji. Děláme teď všechno, co je možné. Můžeme změnit systém sání či výfuku, vidíme v tom řešení, ale nemůžeme úplně změnit vnitřek motoru. Nemáme samozřejmě čas na to, abychom zcela změnili vnitřní uspořádání, a nemyslím si, že by bylo zapotřebí všechno změnit.
Pokud přijdeme na dobré řešení, pak motor musíme vyměnit pro pátý či šestý podnik. Opravdu bych si tedy přál do té doby či v té době vylepšit naši specifikaci," dodává Hasegawa.
Je jisté, že to tento víkend v Číně ani příští týden v Bahrajnu lepší nebude. Kvůli delším rovinkám než v Melbourne zástupci McLarenu - Hondy shodně očekávají ještě větší trápení a horší výsledky než v Melbourne. Fanouškům nezbývá než doufat, že zlepšení přijde někdy v květnu po výraznější aktualizaci aerodynamiky, kterou stáj z Wokingu chystá pro Barcelonu.