S nápadem rozpočtových stropů přišel před léty bývalý prezident FIA Max Mosley, jenž chtěl před sezónou 2010 do F1 zlákat nové týmy. Nikdy se mu ho ale nepodařilo prosadit.
Proti býval i bývalý šéf McLarenu Ron Dennis, jenž zpochybňoval, zde je to nezbytné či vůbec nějak vymahatelné. Nový ředitel ve Wokingu si ale přeje, aby F1 byla "šampionátem, ve kterém se může na rošt postavit 10, 11 či 12 týmů."
"Jsem pro rozpočtové stropy"
"Jsem velkým podporovatelem zavedení rozpočtových stropů a vyvážení ekonomického rozpětí mezi prvním a posledním místem. Týmy jako McLaren, Williams a Ferrari toho přinášejí více než některé jiné a podle mě by za to měly být odměněny, ale pro nás všechny to je nezdravé, když se Manor dostává každý rok do exekuce," vysvětluje pro Autosport Brown.
"Lotus byl prodán za dolar [Renaultu]. Nikdy jsem neslyšel, že by byl fotbalový či basketbalový tým prodán za dolar, protože jsou v byznysu dobří. Potřebujeme omezit utrácení, pak vyvážit ty peníze, a potom by je měli všichni vydělávat," pokračuje ředitel, jehož hlavním cílem je pro McLaren sehnat na rok 2018 titulárního sponzora, což jeho předchůdce bagatelizoval.
Titulární sponzor
"Slyšeli jste, jak Ron před rokem řekl, že 'už neexistuje žádná taková věc jako titulární sponzor.' Tím myslel, že titulární sponzor hradil polovinu vašich závodních útrat. Vzhledem k tomu, jak prudce stouply náklady, tak vám žádný sponzor neuhradí polovinu z vašeho účtu. Neexistuje nic jako titulární sponzor platící 150 milionů liber (4,5 miliardy Kč).
Titulární sponzory kolem máme, jenže pro hodnotu F1 existuje limit a naše nákladová základna hodnotu převýšila. Zkrátka utrácíme příliš mnoho peněz," uvědomuje si Brown.
Noví majitelé chystají velké změny
To chce změnit také nový ředitel F1 pro motorsport - Ross Brawn, jehož do funkce jmenovali noví majitelé. Jedním z jeho cílů je udržet malé týmy a snížit náklady na závodění. Finanční model se však bude moci změnit až po roce 2020, kdy vyprší současné komerční smlouvy, jež s týmy uzavřel Bernie Ecclestone.