Fernando Alonso

Daniel Šupa, 7. dubna 2005, 00:03 Google+

Cesta tohoto španělského jezdce mezi nejlepší piloty světa byla příkrá a úspěšná.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Alonso, Fernando

Alonso, Fernando | foto: Fernando Alonso

Sdílejte článek

Když získal post závodního jezdce týmu Renault, viděl v něm mnohý odborník nového Michaela Schumachera. Fernando patří k novější generaci, která musí zákonitě starší jezdce vystřídat. Otázkou ale je, jak rychle. A právě v rychlosti je Fernandova největší síla. Motto: Nejmladší držitel pole position, nejmladší vítěz Grand Prix, bude také nejmladším šampionem? Španěl má benzín doslova v krvi. Už ve svých třech letech si vyzkoušel jízdu v motokáře. V roce 1988 vyhrál svůj první šampionát, když zvítězil ve všech závodech oblastního mistrovství. Do roku 1998 včetně vyhrál řadu španělských mistrovství i juniorských šampionátů na mezinárodním poli. V mezinárodní A třídě na závěr svého motokárového působení obsadil v evropském šampionátu druhé místo.

Formule Nissan / Adrian Campos Racing

Oslnivý skok do velkých monopostů…
Jeho výkony neunikly pozornosti a pro sezonu 1999 si ho zajistil tým Adriana Campose, který obhajoval předchozí titul v seriálu Formule Nissan. Přechod z motokáry k silným monopostům zvládl Fernando překvapivě snadno a se šesti vítězstvími, devíti pole position a osmi nejrychlejšími koly získal titul šampiona. Mladého Španěla si následně pozval k testům italský tým F1 Minardi!

FIA F3000 / Astromega

Slabší sezona, ale soustředění již směřovalo jinam…
Rok 2000 zastihl Fernanda v Mezinárodním mistrovství Formule F3000. Skvělými výkony se blýskl v Monaku a na německém okruhu Nürburgring, ale smůla a přehnaná snaha úspěch zmařily. Až ve Spa-Francorchamps předvedl Fernando opět svůj talent v celé velikosti a s přehledem zvítězil na těžké a pro něj do té doby neznámé dráze. V celkovém hodnocení šampionátu sice obsadil až čtvrté místo, ale tou dobou už se plně soustředil na pravidelné testy pro tým Minardi.

Formule 1 / Minardi European

Na body sice nedosáhl, ale povýšil k továrnímu týmu…
Kariéra Fernanda nabírala nečekané obrátky. Už ve své třetí sezoně ve formulových vozech stál na startu Grand Prix Austrálie 2001. Majitel soukromé stáje Minardi Paul Stoddart ocenil jeho rychlost a cit pro vůz roční smlouvou. Na body sice s Minardi PS01 nedosáhl a povětšinou sbíral zkušenosti v samém závěru startovního pole, ale svého zkušenějšího týmového kolegu Tarso Marquese předčil ve všech směrech.

Formule 1 / Renault F1 Team

Jako testman se připravoval na start v Grand Prix…
Ale Minardi bylo pro cestu za vysněným titulem pouze přestupní stanicí. Na začátku roku 2002 nastoupil Fernando raději jako testovací pilot k továrnímu týmu Renault. Své v tom sehrál jeho manažer Flavio Briatore, který působil jako šéf francouzské stáje. V průběhu roku vyšlo ještě najevo, že klauzule ve vzájemné smlouvě zajišťuje Fernandovi závodní monopost pro další sezonu. Bylo jasné, že jeden z dvojice zkušenějších pilotů Buttona a Trulliho bude muset odejít. Fernando začal být vystaven velkému tlaku, musel totiž prokázat, že závodní vůz dostal ne pro své kontakty, ale pro své nadání a schopnosti.

Fernando Alonso opravoval historické tabulky…
Objev sezony. Tak byl nejčastěji označován Fernando v roce 2003. Něco takového F1 zažívá jednou za čas. Tehdy 21letý jezdec potvrdil správnost rozhodnutí Flavia Briatoreho, když získal ve druhém podniku sezony jako nejmladší jezdec historie pole position. Závod vedl a dokončil ho na třetí pozici. V dalším závodě v Brazílii nebezpečně havaroval, protože nerespektoval žluté vlajky a dostatečně nezpomalil. Po zastavení závodu mu bylo uznáno jeho třetí místo. V domácí velké ceně tvrdě útočil na vedoucího Michaela Schumachera, ale na vítězství ještě nedosáhl. Vrchol sezony přišel v Maďarsku kde nedal nikomu nejmenší šanci a zase poopravil historické tabulky, stal se nejmladším vítězem závodu Grand Prix F1.

Rozpačitá, přesto výsledkem nejlepší sezona…
Zatímco v předcházejícím roce svého týmového kolegu Jarna Trulliho přesvědčivě porážel, vstup do sezony 2004 a její první polovina zastihla v mnohem lepší formě italského jezdce. Renault R24 sice nebyl nejrychlejší, ale patřil k nejspolehlivějším a Fernando sbíral poctivě mistrovské body. Jeho ztráta na Trulliho se však ne a ne snížit. V Monaku opět v přemíře snahy zariskoval a v tunelu pro něj závod skončil na svodidlech. Následovala neskrývaná kritika vedení stáje. Nutno přiznat, že úspěchy Fernandovi poněkud zamotaly hlavu, ale Briatore jezdce usadil a po návratu do Evropy za polovinou šampionátu dosáhl Fernando druhého místa ve Francii a dvou třetích v Německu a Maďarsku. V závěru roku si sice neustále stěžoval na nevypočitatelné chování vozu, což se projevovalo především v kvalifikacích, ale v závodě dokázal, že patří k nejlepším a v hodnocení jezdců obsadil zasloužené čtvrté místo.

Statistické údaje:

Národnost: španělská
Datum narození: 29. července 1981
Místo narození: Oviedo (Španělsko)
Bydliště: Velká Británie
Výška: 171 cm
Váha: 68 kg
Osobní www stránky: www.fernandoalonso.com
Počet startů: 51
Počet bodů: 114
Počet vítězství: 1
Pole Position: 3
Nejrychlejší kola: 1
Stupně vítězů: 23
Debut v F1: GP Austrálie 2001
První vítězství: GP Maďarska 2003
Počet titulů mistra světa: 0


Kariéra chronologicky:

1988-1998 motokáry
1999 evropská Formule Nissan / šampión
2000 FIA F3000 / 4. místo celkově
2001 F1 Minardi European / bez bodů
2002 F1 Renault, testovací jezdec
2003 F1 Renault / 55 bodů, 6. místo celkově
2004 F1 Renault / 59 bodů, 4. místo celkově


* Aktualizace 6. dubna 2005




Foto: Fernando Alonso, Renault F1 Team

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Fernando Alonso

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Claire Williamsová v Ázerbájdžánu

Trápení Williamsu? Schumacher mluví o nedostatečném vedení

Po startu Velké ceny Rakouska 2019

F1 konečně potvrzuje prvních 8 závodů sezóny 2020. Co bude následovat po Rakousku?

Autokláv pro zapékání dílů z uhlíkových vláken

Týmy se měsíc před prvním závodem pomalu vracejí do práce, Ferrari se daří s motorem

Fernando Alonso uvažuje o návratu do F1

"Fernando by posunul Formuli 1 na další úroveň," komentuje Domenicali možný návrat Alonsa

Šéfové týmů na tiskové konferenci - zleva: Tanabe, Seidl, Monaghan, Green a Isola

Změní se formát závodního víkendu? Týmy o tom vážně uvažují

Vettel, Sebastian

Co by měl udělat Sebastian Vettel? Ecclestone má jasno

Nový Williams při prvotním testu v Barceloně

Hrozí Williamsu konec ve Formuli 1? Ve hře je prodej jiným investorům

Daniel Ricciardo příští rok skončí u McLarenu

Ricciardo přiznává, že jednal s Ferrari. Chápe, proč dalo přednost Sainzovi

Představení nového vozu Mercedes F1 W11 EQ Performance

Německá média informují o brzkém konci Wolffa u Mercedesu

Práce na modelu monopostu F1 v aerodynamickém tunelu

Nová pravidla schválena: rozpočtové stropy, hendikep pro vývoj aerodynamiky i růst min. hmotnosti

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. ALBON, 2. BOTTAS, 3. GASLY... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

BMW

Williams priznalo problémy s chladením

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Co by měl udělat Sebastian Vettel? Ecclestone má jasno

  2. Ricciardo přiznává, že jednal s Ferrari. Chápe, proč dalo přednost Sainzovi

  3. Hrozí Williamsu konec ve Formuli 1? Ve hře je prodej jiným investorům

  4. Dočkají se piloti F1 před prvním závodem testovacích jízd? Russell v to doufá

  5. Týmy se měsíc před prvním závodem pomalu vracejí do práce, Ferrari se daří s motorem

  6. Nová pravidla schválena: rozpočtové stropy, hendikep pro vývoj aerodynamiky i růst min. hmotnosti

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud