Fernando Alonso

Daniel Šupa, 7. dubna 2005, 00:03 Google+

Cesta tohoto španělského jezdce mezi nejlepší piloty světa byla příkrá a úspěšná.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Alonso, Fernando

Alonso, Fernando | foto: Fernando Alonso

Sdílejte článek

Když získal post závodního jezdce týmu Renault, viděl v něm mnohý odborník nového Michaela Schumachera. Fernando patří k novější generaci, která musí zákonitě starší jezdce vystřídat. Otázkou ale je, jak rychle. A právě v rychlosti je Fernandova největší síla. Motto: Nejmladší držitel pole position, nejmladší vítěz Grand Prix, bude také nejmladším šampionem? Španěl má benzín doslova v krvi. Už ve svých třech letech si vyzkoušel jízdu v motokáře. V roce 1988 vyhrál svůj první šampionát, když zvítězil ve všech závodech oblastního mistrovství. Do roku 1998 včetně vyhrál řadu španělských mistrovství i juniorských šampionátů na mezinárodním poli. V mezinárodní A třídě na závěr svého motokárového působení obsadil v evropském šampionátu druhé místo.

Formule Nissan / Adrian Campos Racing

Oslnivý skok do velkých monopostů…
Jeho výkony neunikly pozornosti a pro sezonu 1999 si ho zajistil tým Adriana Campose, který obhajoval předchozí titul v seriálu Formule Nissan. Přechod z motokáry k silným monopostům zvládl Fernando překvapivě snadno a se šesti vítězstvími, devíti pole position a osmi nejrychlejšími koly získal titul šampiona. Mladého Španěla si následně pozval k testům italský tým F1 Minardi!

FIA F3000 / Astromega

Slabší sezona, ale soustředění již směřovalo jinam…
Rok 2000 zastihl Fernanda v Mezinárodním mistrovství Formule F3000. Skvělými výkony se blýskl v Monaku a na německém okruhu Nürburgring, ale smůla a přehnaná snaha úspěch zmařily. Až ve Spa-Francorchamps předvedl Fernando opět svůj talent v celé velikosti a s přehledem zvítězil na těžké a pro něj do té doby neznámé dráze. V celkovém hodnocení šampionátu sice obsadil až čtvrté místo, ale tou dobou už se plně soustředil na pravidelné testy pro tým Minardi.

Formule 1 / Minardi European

Na body sice nedosáhl, ale povýšil k továrnímu týmu…
Kariéra Fernanda nabírala nečekané obrátky. Už ve své třetí sezoně ve formulových vozech stál na startu Grand Prix Austrálie 2001. Majitel soukromé stáje Minardi Paul Stoddart ocenil jeho rychlost a cit pro vůz roční smlouvou. Na body sice s Minardi PS01 nedosáhl a povětšinou sbíral zkušenosti v samém závěru startovního pole, ale svého zkušenějšího týmového kolegu Tarso Marquese předčil ve všech směrech.

Formule 1 / Renault F1 Team

Jako testman se připravoval na start v Grand Prix…
Ale Minardi bylo pro cestu za vysněným titulem pouze přestupní stanicí. Na začátku roku 2002 nastoupil Fernando raději jako testovací pilot k továrnímu týmu Renault. Své v tom sehrál jeho manažer Flavio Briatore, který působil jako šéf francouzské stáje. V průběhu roku vyšlo ještě najevo, že klauzule ve vzájemné smlouvě zajišťuje Fernandovi závodní monopost pro další sezonu. Bylo jasné, že jeden z dvojice zkušenějších pilotů Buttona a Trulliho bude muset odejít. Fernando začal být vystaven velkému tlaku, musel totiž prokázat, že závodní vůz dostal ne pro své kontakty, ale pro své nadání a schopnosti.

Fernando Alonso opravoval historické tabulky…
Objev sezony. Tak byl nejčastěji označován Fernando v roce 2003. Něco takového F1 zažívá jednou za čas. Tehdy 21letý jezdec potvrdil správnost rozhodnutí Flavia Briatoreho, když získal ve druhém podniku sezony jako nejmladší jezdec historie pole position. Závod vedl a dokončil ho na třetí pozici. V dalším závodě v Brazílii nebezpečně havaroval, protože nerespektoval žluté vlajky a dostatečně nezpomalil. Po zastavení závodu mu bylo uznáno jeho třetí místo. V domácí velké ceně tvrdě útočil na vedoucího Michaela Schumachera, ale na vítězství ještě nedosáhl. Vrchol sezony přišel v Maďarsku kde nedal nikomu nejmenší šanci a zase poopravil historické tabulky, stal se nejmladším vítězem závodu Grand Prix F1.

Rozpačitá, přesto výsledkem nejlepší sezona…
Zatímco v předcházejícím roce svého týmového kolegu Jarna Trulliho přesvědčivě porážel, vstup do sezony 2004 a její první polovina zastihla v mnohem lepší formě italského jezdce. Renault R24 sice nebyl nejrychlejší, ale patřil k nejspolehlivějším a Fernando sbíral poctivě mistrovské body. Jeho ztráta na Trulliho se však ne a ne snížit. V Monaku opět v přemíře snahy zariskoval a v tunelu pro něj závod skončil na svodidlech. Následovala neskrývaná kritika vedení stáje. Nutno přiznat, že úspěchy Fernandovi poněkud zamotaly hlavu, ale Briatore jezdce usadil a po návratu do Evropy za polovinou šampionátu dosáhl Fernando druhého místa ve Francii a dvou třetích v Německu a Maďarsku. V závěru roku si sice neustále stěžoval na nevypočitatelné chování vozu, což se projevovalo především v kvalifikacích, ale v závodě dokázal, že patří k nejlepším a v hodnocení jezdců obsadil zasloužené čtvrté místo.

Statistické údaje:

Národnost: španělská
Datum narození: 29. července 1981
Místo narození: Oviedo (Španělsko)
Bydliště: Velká Británie
Výška: 171 cm
Váha: 68 kg
Osobní www stránky: www.fernandoalonso.com
Počet startů: 51
Počet bodů: 114
Počet vítězství: 1
Pole Position: 3
Nejrychlejší kola: 1
Stupně vítězů: 23
Debut v F1: GP Austrálie 2001
První vítězství: GP Maďarska 2003
Počet titulů mistra světa: 0


Kariéra chronologicky:

1988-1998 motokáry
1999 evropská Formule Nissan / šampión
2000 FIA F3000 / 4. místo celkově
2001 F1 Minardi European / bez bodů
2002 F1 Renault, testovací jezdec
2003 F1 Renault / 55 bodů, 6. místo celkově
2004 F1 Renault / 59 bodů, 4. místo celkově


* Aktualizace 6. dubna 2005




Foto: Fernando Alonso, Renault F1 Team

Vytisknout

Diskuze: Fernando Alonso

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

BMW

Williams priznalo problémy s chladením

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

  2. PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

  3. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  4. Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

  5. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  6. Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud