Právě to je případ historicky prvního indonéského pilota ve Formuli 1. Jak bylo oficiálně oznámeno, Rio Harjanto, který loni absolvoval v barvách týmu Manor část sezóny do letní přestávky, se nadále nebude těšit podpory státní energetické společnosti Pertamina.
"V tomto roce společnost Pertamina nadále nebude zainteresována ve Formuli 1. Samozřejmě nás to mrzí, ale pro Ria a Indonésii už jsme vynaložili maximální úsilí," oznámila rozhodnutí společnosti tisková mluvčí Wianda Pusponegoro. Společnost zabývající se těžbou ropy a plynu ústy výkonného ředitele Dwi Soetjipta uvedla, že za zajištění místa pro Harjanta v týmu Manor vyplatila loni 5,6 milionu $.
Harjanto v minulosti dával najevo, že intenzivně usiluje o návrat do F1 a ohledně svého možného angažmá lakonicky sdělil, že ještě "není nic rozhodnuto či potvrzeno". Ztráta silného sponzora pro něj může případný kontrakt oddálit nebo dokonce přesunout do říše snů.
"Stále pracujeme na tom, jak Ria opět dostat do Formule 1. Lidé v této kategorii vědí, že odváděl dobrou práci a zaslouží si, aby v ní nadále pokračoval. Pokud by se mu nepodařilo získat v roce 2017 závodní sedačku, byla by to velká škoda," komentoval situaci jeho manažer Piers Hunnisett s tím, že ještě minulý měsíc nic nenasvědčovalo tomu, že by k přerušení spolupráce došlo. Zajímavé ale je, že navzdory tomuto prohlášení Hunnisett hledal další podporu v oblasti nevládních mecenášů.
Otázkou nyní zůstává, jaké má Harjanto možnosti. Situace není definitivně vyřešená u Sauberu, s nímž je velice těsně spojován Pascal Wehrlein, a také u Manoru, kde však s ohledem na finanční situace čekají nejspíš na pilota s bohatým mecenášem za zády. "Přiznávám, že jsme doufali v přesun k týmu Sauber, to byl náš plán, ale teď asi šance hodně poklesly," konstatuje Hunnisett.