ANALÝZA SEKTORŮ: Rosberg měl navrch pouze v 1 části, Massa překonal 347 km/h

Petr Hlawiczka, 26. listopadu 2016, 16:00 Aktualizováno 27.11.2016, 09:30 Google+

ABÚ ZABÍ - NEJLEPŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Jak si piloti během kvalifikace vedli v jednotlivých sektorech a jakých maximálních rychlostí dosahovali? Co z toho můžeme vyvodit o jejich rychlosti a jaké strategie můžeme očekávat v nedělní, rozhodující Velké ceně Abú Zabí?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lewis Hamilton v Abú Zabí

Lewis Hamilton v Abú Zabí | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Na úvod si krátce připomeňme konfiguraci okruhu, rozmístění sektorů, DRS zón a pozici místa pro měření maximálních rychlostí, tzv. speed trapu. První sektor je velmi krátký - obsahuje středně rychlou zatáčku po startu, poté plynulou sekvenci rychlých zatáček 2 - 4.

Druhý sektor začíná pomalou šikanou, po níž následují dvě dlouhé rovinky rozdělené další pomalou šikanou (č. 8/9). Zde je důležitý co nejnižší odpor a výkon motoru. Speed trap se nachází na konci první rovinky před brzdnou zónou.

Třetí sektor se spoustou pomalých a středně-rychlých zatáček klade na nastavení opačné nároky: zde se uplatní co nejvyšší přítlak, dobré vyvážení a přilnavost.

Mapa okruhu Jas Marina

Mapa okruhu Jas Marina | zdroj: Formula1.com

Hamilton byl dnes opět nedostižný a vyjel si 61. pole-position své kariéry s náskokem tří desetin na Rosberga, kterému však zítra stačí dojet třetí, pokud Lewis vyhraje.

Nico byl rychlejší pouze v 1. sektoru (o 0,7 s), ve zbývajících dvou však neustále ztrácel. Přiznává, že jeho kolo nebylo dost dobré: "Lewis odvedl skvělou práci, byl o pár desetin rychlejší - pro mě to bylo nemožné získat dnes pole position."

Oba dokázali poskládat své nejlepší sektory do jednoho kola, což se v Q3 již nikomu nepovedlo, v Q1 se totéž povedlo Buttonovi, Kvjatovi, Nasrovi a Oconovi.

Pořadí a relativní rozdíly mezi týmy dle výkonnosti v sektorech

Pořadí a relativní rozdíly mezi týmy dle výkonnosti v sektorech | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

V Q3 své časy zlepšilo osm jezdců, devátý Alonso a desátý Massa předvedli rychlejší kola v prostřední části. Mohou za to klesající teploty, při kterých se měnily podmínky na dráze i vyvážení vozu.

Ferrari má rychlostně navrch nad Red Bullem, Ricciardo však předvedl v závěru Q3 skvělé kolo, nejrychlejší 3. sektor po Mercedesech a dostal se před Räikkönena i Vettela. Red Bully očekávají, že jejich rychlost bude v závodě lepší, totéž ale prohlašují u Scuderie.

Nejlepší sektory kvalifikace na Velkou cenu Abú Zabí 2016

Nejlepší sektory kvalifikace na Velkou cenu Abú Zabí 2016 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Ricciardo a Verstappen budou mít v úvodním stintu výhodu super-měkkých pneumatik. Ty jim sice neposkytnou na startu takový odpich jako ultra-měkké, díky nim však budou moci vydržet na dráze déle a získat větší prostor v oblasti strategií.

Nejvyšší rychlost dosáhl v Q1 Massa s Williamsem poháněným motorem Mercedes: 347,1 km/h. Vettel ztrácel 3,5 km/h, Renault 7,7 km/h a Honda 11,4 km/h. Alonso však opět ukázal kvalitu šasi McLarenu, když byl za poslední zatáčkou na cílové čáře 5. nejrychlejší (-1,8 km/h méně Mercedesy).

Překvapením je velký pokles Toro Rosso, které jen trne, aby se neobjevil další defekt (včera museli tréninky předčasně přerušit). Na vině jsou potíže s ráfky. Dnes ztráceli v časech na kolo i na Manor a na rovinkách patřili s loňskou specifikací motoru Ferrari k nejpomalejším (- 12 km/h).

Maximální rychlosti (v km/h) kvalifikace na Velkou cenu Abú Zabí 2106

Maximální rychlosti (v km/h) kvalifikace na Velkou cenu Abú Zabí 2106 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Pneumatiky a strategie
Ultra-měkké pneumatiky byly o 0,7 sekundy rychlejší než super-měkké, navíc poskytovaly téměř stejnou výdrž, nad čímž se některé týmy podivovaly. Super-měkkou od měkké směsi dělilo dalších 0,6 sekund, celkový rozdíl mezi nejtvrdší a nejměkčí směsi v Abú Zabí dělá 1,3 sekundy.

V zítřejším závodě se očekává jízda na dvě zastávky (12. a 32. kolo). Strategie zde hrají důležitou roli, protože předjíždění je zde obtížně, jak šlo vidět během některých rozhodujících bitev o titul v posledních letech. Předvídatelné je počasí, které by mělo zůstat stabilní a podobné tomu sobotnímu.

Pneumatiky dostupné pro závod

Pneumatiky dostupné pro závod | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

 

Vytisknout

Diskuze: ANALÝZA SEKTORŮ: Rosberg měl navrch pouze v 1 části, Massa překonal 347 km/h

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Tři nejlepší jezdci na tiskovvce po kvalifikaci v Abú Zabí

FOTO: Poslední kvalifikace sezóny 2016 za západu slunce v Abú Zabí

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

  4. Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

  6. Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud