Ocon byl obviněn, že v zatáčce 4 během první části kvalifikace blokoval Jolyona Palmera, čímž ho přinutil udělat úhybný manévr, po kterém Brit dokonce vyjel z trati. Palmer si stěžoval na tento incident do radiokomunikace, ale nakonec postoupil do Q2.
"Na konci probíhající Q1 pilot vozu 31 Esteban Ocon dokončoval pomalé kolo po svém kvalifikačním pokusu, zatímco pilot vozu 30 Jolyon Palmer byl v rychlém kole. V brzdném prostoru zatáčky 4 zůstal Ocon v závodní stopě a tím přinutil Palmera uhnout ze závodní stopy. Ocon byl v radiovém spojení se svým týmem, který ho na Palmera nijak neupozornil. Když Oco Palmera zpozoroval, přesunul se co nejvíce vpravo, aby nedošlo ke kolizi nebo nebezpečné situaci, ale komisaři došli k závěru, že se nejedná o žádnou polehčující okolnost, neboť šlo o jasné bránění v Palmerově pokusu ze strany Ocona," praví se v oficiálním prohlášení komisařů po kvalifikaci.
Esteban Ocon v kvalifikaci zaostal o pouhých 0,005 vteřiny za svým týmovým kolegou Pascalem Wehrleinem. Po prošetření prohřešku byl posunut o tři místa zpět, takže odstartuje do závodu z posledního místa na startu. Navíc mu byly uděleny dva trestné body do jeho licence, takže má v současné době na kontě čtyři. Sám Ocon si při kvalifikaci stěžoval, shodou okolností na svého týmového kolegu Wehrleina, ale k žádnému dalšímu prošetřování nedošlo.