Francouzský výrobce letos dosáhl po loňském propadáku dobrých výsledků se svým motorem a Red Bull se s ním probojoval na druhou příčku v šampionátu. Vývoj po letošních dvou vítězstvích ale obrací jiným směrem - zaměří se na zcela novou pohonnou jednotku. Důvodem je to, že vyčerpal potenciál současného řešení.
"Ve vývoji máme nějaká dobrá vylepšení. Příští rok budeme mít zcela nový motor. Nový je ze 100 %. Potřebujeme udělat pokrok, abychom se mohli posunout dopředu - a taky to uděláme. Zatím se vše vyvíjí a blíží se očekáváním," prozrazuje šéf týmu Fred Vasseur.
Na otázku, jestli Renault okopíruje řešení Mercedesu s rozdělenou turbínou a kompresorem, pro motorsport.com odpovídá: "Jde o koncept Renaultu. Myslím, že se v oblasti motoru nemusíme držet ostatním. V posledních šesti až osmi měsících jsme dosáhli velkého zlepšení, a pokud chceme udělat další krok, musíme koncept trochu změnit."
Od jejich zákaznického týmu - od Red Bullu - se příští rok očekává, že bude hlavním protivníkem Mercedesu v boji o titul. Nová pravidla budou klást důraz na aerodynamiku, což by rakouské stáji s Adrianem Neweyem mělo vyhovovat.
Po letošním zlepšení očekává Vasseur podobný výkonnostní skok i příští rok: "Během zimy jsme se zlepšili, také mezi specifikací A a B. Příští rok a během sezóny můžeme očekávat totéž. Když jsme přijali rozhodnutí o projektu, byli jsme na konci konceptu. Pro další pokrok ho musíme trochu změnit."