MERCEDES
Lewis Hamilton, 1. místo
Cítím se úžasně, slyšel jsem dav fanoušků, jak mi fandili. Je to moje první pole position v Austinu, zkoušel jsem to mnoho let a hodně skvělých lidí se mi snažilo pomoci, abych toho docílil, takže jsem dnes opravdu velmi šťastný.I feel amazing. Děkuji fanouškům, ta energie byla úžasná a vážím si toho. Snad jim zítra předvedeme skvělý závod.
Vždy jsem tu byl rychlý, ale nijak zvlášť perfektní během kvalifikace. Slabinou vždy byla první zatáčka a každý rok na tom pracuji, nikdy jsem to nevychytal. Letos se to podařilo. Užívám si to, je to chvíle, co jsem seděl na sobotní konferenci ve středu a to si toho potom i víc vážíte. Tohle místo mám moc rád a je tu spousta skvělých lidí, zítra do toho dám vše, stejně jako dnes a znamenalo by to hodně vyhrát. Takový je cíl a musím myšlenky přehodit do akce. Zítra to musí být velké. Co se problémů s řazením týče, trošku jsem to předtím cítil, někdy je to jemnější, ale řekli mi, že je to v pořádku.
Nico Rosberg, 2. místo
Bylo to první sektorem, druhý a třetí mi dnes vyhovoval víc. Lewis byl dnes v prvním rychlejší, jednoduché.Bylo to dobré kolo, co jsem předvedl, byl jsem otrávený, když Lewis dojel do cíle a já v televizi viděl, že mě porazil. Ale tak to občas chodí. Jak jsme však letos viděli, pole position není v závodě až tak důležitá. Stále mám ze druhého místa dobrou šanci.
Toto Wolff, šéf týmu
Je fantastické vidět oba vozy na prvních místech po náročném dni. Trénink nebyl bezproblémový, nezajeli jsme kola na super měkké směsi a včera to vypadalo, že náskok na Ferrari a Red Bull bude malý. Ale včera jsme zapracovali a vyřešili jsme problémy, dnes přišlo příjemné překvapení v podobně náskoku na Red Bull. Mají trošku výhodu díky rozdělení strategií, což jsme nechtěli udělat v této části sezóny našim pilotům a to nám může zítra znepříjemnit život.
RED BULL
Daniel Ricciardo, 3. místo
Kvůli nasazení super měkkých pneumatik se netrápím, bylo to podle očekávání. Max chtěl zkusit měkká, já byl spokojen se superměkkými. Asi jsem se na nich včera během delších jízd cítil pohodlněji, to byl důvod. Snad mi to dá lepší rozjezd. Jsem si jist, že nevydrží tak dlouho, ale na startu mi mohou poskytnout výhodu. Bude to zábava. Snad mi superměkká sada poskytně přátelštější přilnavost při rozjezdu.
Max Verstappen, 4. místo
V kvalifikaci jsem toho čekal trochu více. Abych byl upřímný, Mercedesy v ní celkem o dost zvýšili výkon. Myslel jsem, že jsme blíže. Očekávám tedy, že i v závdě budou dost rychlí.
Pokud jde o schůzku s piloty, tak mnoho lidí si stěžovalo na můj styl, to je celé. Myslím, že jde zkrátka o nový způsob zváodění. Všichni si na to musí zvyknout. Teď ale na to stanovili pravidlo a my se podle něj budeme muset zařídit.
New rules about defending your position on track? Here's @Max33Verstappen's verdict #F1 #USGP pic.twitter.com/JjNq1As0Cs
— Formula 1 (@F1) 22. října 2016
Christian Horner, šéf týmu
Dívali jsme se na to, na jakých pneumatikách, a oba piloti vyjádřili svou preferenci. Lišili se ve strategii a já jsem to moc rád podpořil – dává to větší šanci Danielovi na startu. Max odvedl skvělou práci, když v Q2 na měkkých zajel rychlý čas 1:36
Max odvedl skvělou práci, když zajel čas 1:36, aby mohl postoupit. S mírně odlišnou strategií máme větší šanci – se stejnou bychom Mercedes neporazili, takhle to však může být jiné.
Pokud jde o potvrzení Kvjata – je dobrý a mladý. Duševně to pro něj nebylo jednoduché, ale své potíže řeší, opět nalezl sebedůvěru, je mu 21 let, proto jsme mu dali další příležitost u Toro Rosso a on z toho bude těžit. Cítili jsme, že je lepší dát místu mu spíše než Pierrovi Gaslymu. Žel máme jen 4 kokpity, pro něj možná najdeme něco někde jinde.
FERRARI
Kimi Räikkönen, 5. místo
Vždy se můžete trochu zlepšit, ale auto nebylo špatné. Jen jsme nebyli dost rychlí na to, abychom stáli na roštu výše – trochu nám scházela přilnavost a rychlost celkově. Snažíme se neustále se zlepšovat, ale rozdíl mezi námi a soupeři se mění okruh od okruhu v závislosti na jejich vlastnostech. Je to matoucí pro všechny. Pracujeme jako obvykle, odstup od Red Bullu není ideální, je to trochu klamání.
Sebastian Vettel, 6. místo
Nevím, v autě to nebylo špatné, ale oproti minulým víkendům se trápíme s rychlostí. Kvalifikace až do Q3 nevypadala špatně, ale pak nedokázali jsme předvést náš obvyklý. Nejsme spokojeni se ztrátou na Red Bull, ale závod je až zítra a díky strategii se můžeme posunout dopředu. Trať neustále zrychluje, my se zlepšujeme na měkkých pneumatikách. V zásobě máme nějaké nové směsi a zítra z toho chceme těžit.
FORCE INDIA
Nico Hülkenberg, 7. místo
Asi to nejlepší, co jsme mohli získa. Znovu jsme hned za třemi velkými týmy, což je to, co můžeme realisticky očekávat. Čekali se, že se nám tu povede dobře, ale jsem překvapen, s jakým náskokem jsme před vozy za nám. Start a první kolo bude hlavní, takže se musíme vyvarovat problémů a zatlačit na to. Budeme se dnes soustředit na zvolení dobré strategie, myslím, že je tu pár různých možností, takže se musíme podívat, která bude znamenat nejlepší příležitost. Vzhledem k rozestupům to možná bude osamělé odpoledne, ale to by mi vůbec nevadilo, chci jen dobrý výsledek!
Sergio Pérez, 11. místo
Byl to divný den, už v tréninku. Z nějakého důvodu jsem ztratil rychlost, kterou jsme měli včera a ztrácel jsem. Našli jsme, že problém je v jednom z komponentů ze zadní části auta. Myslel jsem, že jsme to vyřešili, ale podle mě to byl stále problém, protože data ukazují, že jsem neměl stejnou rychlost jako můj týmový kolega v brzdných zónách. Auto se chovalo nervózně v rychlých zatčkách a snad tedy pochopíme, kde jsem ztrácel a najdeme řešení, aby to neovlivnilo moji rychlost zítra.
Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Auto tu bylo od začátku rychlé a je uspokojivé vidět Nica na sedmém místě. Měl na auta za ním náskok a měl by to být dobrý závod. Být za třemi hlavními týmy je asi to nejlepší, co si můžeme přát během běžného dne, ale i tak musíme z vozu dostat maximum. Sergio se dnes s vozem trošku trápil. Ale i tak bude mít příležitosti. Zanalyzujeme data a uvidíme, zda můžeme zlepšit vyvážení tak, jako to bylo včera a pokud zůstane počasí, očekáváme, že dovezeme domů dobré výsledky.
WILLIAMS
Valtteri Bottas, 8. místo
Opět to je bitva s Force Indiemi, bude tomu tak i zítra, takový je stav. Zítra budeme mít šanci je porazit, dneska to pro nás nebyla jednoduchá kvalifikace. Závodní rychlost v pátek ale vypadala dobře. Pokud nebude stačit, budeme muset být agresivní ve strategii.
Felipe Massa, 9. místo
Blokovala se mi kola v Q3 v zatáčce č. 11, jinak jsem mohl dosáhnout lepší čas. Force India má rychlejší auto, jezdili o půl sekundy na kolo rychleji. Musíme zkusit cokoliv. Pokud v šampionátu skončíme před nimi, bude to fantastické. Uvidíme – počítá se zítřek. Musíme se pokusit o co nejlepší start, strategii a tempo.
Rob Smedley, šéf výkonnosti
Byla to poměrně dobrá kvalifikace vzhledem k tomu, jak je na tom momentálně auto. Jsem proto celkem spokojený. Ráno to nebylo dobré, odpoledne se to trochu zlepšilo. Je to vše o pozici, v jaké momentálně auto je. Trochu zaostáváme ve všech oblastech, není perfektně vyvážené. Také stále lépe za běhu poznáváme pneumatiky. Víme, v čem se potřebujeme zlepšit.
TORO ROSSO
Carlos Sainz, 10. místo
Od Singapuru se nám nedařilo dostat do Q3, navíc na okruhu v Austinu hraje motor zásadní roli. Sám jsme nevěřil, že jsme se do třetí čáasti kvalifikace dostali jako osmí. Během třetího tréninku jsem odjel pouze jedno kolo, a tak jsem moc nevěděl, co od kvalifikace vlastně čekat. Je to pro mě zatím asi největší překvapení celé sezóny.
Asi těžko mohu být šťastnější, než jak se cítím po této kvalifikaci. Po poměrně komplikovaném třetím tréninku, kdy jsem neměl tolik možnosti kvůi dvojímu defektu se mi povedlo opravdu výborné kolo - projít do Q3 je prostě úžasné. Byl jsem skutečně nadšený, když mi to řekli do rádia. Jsem si jist, že tým je rovněž velmi spokojen, je to určitě něco, co jsme po několika náročných závodních víkendech potřebovali. Dnešek je jedním z dnů, které si navždy spojím se sezónou 2016. Zítra to bude těžký závod, ale budeme se snažit udělat všechno pro to, abychom skončili na bodech.
Daniil Kvjat, 13. místo
Nebyla to špatná kvalifikace. Dnes byl vůz poněkud hůře ovladatelný, byly určité problémy s nastavením... Nicméně čas na kolo nebyl špatný s ohledem na to, jak blízko Q3 jsem byl, chybělo mi jen půldruhé desetiny. Na druhou stranu si můžeme vybrat pneumatiky na začátek závodu, což je ze strategického hlediska důležité. Zítra se může stát plno věcí, střed pole je hodně zhuštěný, takže můžeme zkusit bojovat o body.
Jody Egginton, šéf závodního provozu
S kvalifikací jsme jako tým spokojeni, byl to solidní den. Ale třeba třetí trénink nebyl pro oba piloty stejný. Carlose postihly dva defekty, které značně omezily jeho možnosti a donutily ho příliš brzy vyjet na superměkké sadě, zatímco Daniil měl trochu problémů s vedením vozu a jeho nastavením, zvláště pak kvůli povětrnostním podmínkám. Dá se říci, že oba piloti byli v pátek celkem spokojeni s vyvážením vozu, věděli jsme, že rychlost je dostačující k tomu, abychom byli ve středu pole konkurenceschopní.
Pro kvalifikaci jsme chtěli vyhnout se provozu a maximálně využít nové pneumatiky. První část kvalifikace byla bezproblémová, mohli jsme si dovolit Carlose odvolat, když bylo zřejmé, že naši konkurenti nejsou schopni se zlepšit. Oba piloti si vyzkoušeli v Q2 použité pneumatiky, aby se seznámili s podmínkami na trati a pak jsme nasadili opět nové gumy. Carlos měl při druhé jízdě téměř perfektní kolo, zatímco Daniil byl velmi dobrý v druhém sektoru, ale na několika místech třetího sektoru bojoval v několika zatáčkách a tak mu Q3 o pár setin utekla. Je to škoda, protože vypadal po celý dosavadní víkend velmi dobře.
V Q3 se Carlosovi nepovedlo tak dobře zajet své kolo jako v předchozí části. Podle jeho názoru byl vůz nastavený příliš vysoko - je to škoda, protože mohl být i osmý, nicméně i desáté místo je dobrou odměnou za dosavadní tvrdou práci, všichni jsou rádi, že jsme se dostali opět do Q3. Teď se musíme soustředit na závod, kde budeme moci zúročit to, co jsme pochytili během tréninků a snad nám to k něčemu bude, třeba i k bodovanému umístění.
MCLAREN
Fernando Alonso, 12. místo
Jsem docela spokojený. Ve výsledku je jedno, jestli jste devátí či desátí v Q3 a vyjíždíte na super měkké směsi. V šesté zatáčece pak uvidíte, jak vás předjíždí ti, co startovali na jedenácté a dvanácté pozici. Pro nás pole position bylo jedenácté místo, takže jsme vlastně druzí.
Jenson Button, 19. místo
Naše rychlost byla dobrá, včera jsme skončili osmí, dnes devátí, ale teď jsme to pokazili s načasováním výjezdu. V posledním kole jsem musel předjíždět v 3. sektoru čtyři auta. To poslední zůstalo v závodní stopě a já jsem musel brzdit mimo ní – přitom v poslední zatáčce to je tak důležité si správně najet. Takové chyby bychom neměli dělat. Renault tam zůstal v závodní stopě, v posledních závodech to udělali už několikrát. Není to jen o tom, že mě ten jezdec neviděl, je to otázkou týmu.
Eric Boullier, šéf týmu
Fernando zajel v Q2 téměř dokonalé kolo, ale i tak se mu jen těsně nepovedlo projít do Q3, chybělo mu pouhých 0,169 vteřiny. Nicméně naše auto je konkurenceschopnější v porovnání s našimi přímými soupeři, pokud jde o závodní tempo, což je něco jiného než kvalifikační tempo. Takže 12. místo se nejeví jako zrovna ideální, ale přesto dává možnost k zítřejšímu útoku a postup závodním polem, abychom dosáhli na mistrovské body.
Naopak Jenson byl velice zklamán vyřazením v Q1. Jeho 19. místo bylo bohužel zapříčiněno značným provozem, protože jinak by to bylo velmi dobré kolo. Na konci kola byl poněkud zdržen Palmerem, takže to vedlo k tomu, že Jenson nemohl ukázat, co v něm skutečně je. Naše data naznačují, že nebýt onoho nepovedeného závěru, prošel by Button do Q2 stejně snadno jako Fernando. Je to nepříjemné, ale to se zkrátka stává.
RENAULT
Jolyon Palmer, 15. místo
Nemyslím, že to by byla špatná kvalifikace. Frustrace pramení z konce první části, kde to bylo velmi těsné, když mě dojel Jenson v poslední zatáčce, za což hrozila penalizace. Komisaři se na to ale podívali a říkali, že mě trestat nebudou. Maximálně jsem se snažil mu uhnout. S 15. místem jsem spokojený. S motorem nemáme žádný větší problém, kluci se na to dívali a opravili ho.
Myslím, že jsem dnes vydupal z auta opravdu všechno, co bylo možné, byla to má nejlepší kvalifikace, takže se cítím úžasně! Stačilo na to pouze jedno kolo v Q1 a zrovna tak jedno v Q2, obě ale byla slušná, takže s 15. místem jsem plně spokojený. Ohledně zítřka je těžké něco odhadovat, jako bude vypadat naše závodní tempo, ale doufám, že zažijeme další dobrý výsledek.
Kevin Magnussen, 18. místo
Nedokázali jsme se kvalifikovat podle našeho očekávání, takže to je docela frustrující pocit. Včera se vůz choval docela dobře, takže jsme nedělali žádné změny v nastavení, ale dnes to bylo docela jiné. Tam, kde jsme byli včera silní jsme dnes ztráceli, takže musíme přijít na to, co se vlastně stalo. Doufám, že budeme mít dobré tempo v závodě, dá se tu docela dobře předjíždět, nic není nemožné, ještě lze dosáhnout rozumného výsledku.
Alan Permane, šéf traťového provozu
Kevin nezajel v Q1 čisté kolo a jeho umístění je daleko od toho, co jsme očekávali. Jolyon se dostal do Q1 díky prvnímu rychlému kolu, což zúročilo jeho úsilí v perfektní kolo, víc než 15. místo asi nešlo očekávat. Na rozdíl od loňského roku nepředpokládám, že bude pršet. Superměkké pneumatiky nebudou na COTA dobře fungovat, do popředí strategie tak půjdou měkké a středně tvrdé. Dá se tu předjíždět a jestli se nám podaří se na startu prorazit kupředu, není ještě nic ztraceno.
SAUBER
Marcus Ericsson, 16. místo
Byl to náročný pátek a necítil jsem se v autě dobře. Přes noc jsme dost pracovali a našli lepší směr a cítil se lépe. A v kvalifikaci ještě lépe než v ranním tréninku. Všichni odvedli doboru práci. Se svým výkonem jsem spokojen, první část a 14. místo to bylo opravdu dobré, ve druhé části jsem neměl nové superměkké penumatiky, ale i tak je šestácté místo slušné a snad budeme moci bojovat s vozy ze středu pole.
Felipe Nasr, 21. místo
Není to výsledek, se kterým můžeme být spokojeni, zvlášť po včerejších výsledcích. S vývážením jsem byl hodně spokojen, ale v kvalifikaci bylo něco špatně, musíme se na to podívat a zjistit, kde se můžeme zlepšit.
HAAS
Esteban Gutiérrez, 14. místo
Nebyl to pro tým lehký víkend, trápili jsme se. Dnes jsme se soustředili a dali do toho vše. Tohle je to nejlepší, co jsme mohli získat. V pátek jsme toho moc nenajeli a nenasadili jsme nové křídlo, takže to je pár desetin, které by nám pomhli do Q3. To jsme chtěli. Nakonec je to o soustředění a co nejrychlejší jízdě. To jsme dnes udělal a udělám to i zítra, abychom získali co nejlepší možný výsledek.
Romain Grosjean, 17. místo
Je to zklamání. Mělo to být těžké, ale takový je základ auta. Hodně jsme dopláceli na nedostatek času na dráze, včera jsme toho moc nenajezdili. Nemáte základ pro nastavení, pak je to těžké se zlepšovat.
Günther Steiner, šéf týmu
Nebylo to neočekávané. Včera jsme se trápili a měli pár menších problémů na autě, takže jsme toho moc nenajezdili. Dnes ráno to bylo lepší a v kvalifikaci z toho je 14. a 17. místo. Esteban odvedl dobrou práci, že se dostal do Q2, Romainovi se to téměř podařilo, ale dostal se v posledním sektoru do provozu a o místo mu postup unikl. Zítra se pokusíme udělat maximum. Během víkendu jsme se hodně naučili a to děláme každý víkend. V minulém závodě jsme byli v Q3 s oběma vozy, teď jedno nepostopilo z Q1. Ve středu pole je to tak těsné, to je hlavním důvodem, proč se to může stát. Naše auto není příliš dobré v pomalejších částech okruhů a ty se tu objevují. Cílem je však i nadále dobrý závod.
MANOR
Pascal Wehrlein, 20. místo
Ráno jsem si značně zkomplikoval život, když jsem se otočil a skončil ve štěrku, přišel jsem tak o polovinu tréninku. Auto jsme do depa dostali šest minut před koncem tréninku a tým odvedl fantastickou práci, protože jsem ještě stihl vyjet na trať, zajet měřené kolo a dojet do boxů ještě před koncem. Až do tohoto okamžiku jsem měl k dispozici jen druhý trénink, takže každé kolo bylo rozhodující. Poděkování tedy patří všem z mého týmu, kteří skutečně zabrali, aby mě dostali zpátky na trať.
V kvalifikaci jsem ze sebe vydal vše. Pro mě je to další nová trať, musel jsem si zvyknout na zatáčky a najít dobrý rytmus před kvalifikací. Po třetím tréninku jsem byl nešťastný a když jsem vylétl z trati, nemohl jsem se s tím smířit. Byl jsem docela pod tlakem, takže jsem spokojený s kvalifikačním kolem. Teď už se nemohu dočkat závodu.
Esteban Ocon, 22. místo
Trochu jsem měl potíže se superměkkou směsí. Vyjel jsem poměrně pozdě z garáže, protože jsme měli určitý problém s maticí kola, takže jsem v out lapu musel trochu pospíchat, což mi neprospělo. Byla to obtížná kvalifikace, udělal jsem drobnou chybu, která mě stála dost času. Je to dost těžký okruh.
Pro zítřek budou mít týmy různé strategie, takže to může být zajímavé. My jsme se pro určitou rozhodli a uvidíme, jak bude fungovat. Musíme dobře odstartovat a doufám, že vyděláme několik míst. Tak jako tak čekám zajímavé souboje.
Dave Ryan, závodní ředitel
Abych byl upřímný, šli jsme do kvalifikace s jistým očekáváním, takže umístění Pascala, zvláště s ohledem na to, že měl málo času na přípravu kvůli jeho vyjetí z trati, je pro tým skvělým výsledkem. Estebanovo umístění není reálným odrazem jeho rychlosti, ale stalo se. Zvládli jsme náš domácí úkol s ohledem na dlouhé rovinky na závodních pneumatikách a doufáme, že budeme dost silní i v závodě. Uvidíme, jak se všechno zítra zformuje.