Co by Button změnil na současných závodech? A souhlasíte s ním?

Robert RoBertino Pavelka, 21. října 2016, 10:45 Google+

Mistr světa 2009 už to má lidově řečeno "za pár", ale to neznamená, že by se nezamýšlel nad tím, jak přiblížit Formuli 1 dalším fanouškům, především těm mladším. To je podle něj cesta, kterou by se mělo toto motoristické odvětví ubírat.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 21.10. 16:25) Napište svůj názor
Jenson Button chce vyjít vstříc fanouškům, ale je to vždy nutné?

Jenson Button chce vyjít vstříc fanouškům, ale je to vždy nutné? | foto: Honda Racing F1

Sdílejte článek

Skalní fanoušci F1 asi jeho názory zrovna nepodpoří, ale služebně nejstarší pilot ve startovním poli se domnívá, že jednou z myšlenek, které by měly být zváženy, je udělat závody kratší, aby byla se těšily divácké pozornosti. Do jisté míry tomu napovídá i fakt, že během historie F1 se závody stále zkracují. Na současnou podobu se de facto dostaly v roce 1974, kdy už nesměly přesáhnout délku 200 mil (320 km). Většina závodů, s výjimkou tradičního Monaka, nyní lehce přesahuje vzdálenost 300 km.

"Vždy budou existovat věrní příznivci F1, kteří ji sledují deset či dvacet let a budou se dívat na celou Grand Prix, ale je třeba se zaměřit na ty, co přijdou po nich, na mladší fanoušky. A je dost obtížné je nalákat na něco, co trvá hodinu a půl. Lidé nedovedou dlouho udržet pozornost. Jsme jako děti, neumíme si sednout a dělat déle jednu věc. Musíme vstát a dělat něco jiného. Neumím sedět u televize a hodinu a půl koukat na film, musím být aktivní. Je to složité, protože F1 je pořád F1 a je škoda, aby se měnila. Ale musíme jít s dobou, pokud má být relevantní," domnívá se Button.

Šestatřicetiletý rodák z Frome podotýká, že dokáže ocenit zajímavý závod, i když je bez dramatických momentů, ale také chápe, že někdy jsou závody Grand Prix považovány za nudné.

"Já osobně se dívám na závody a považuji je za vzrušující. Jiní lidé ale řeknou »dobře, dojde k několikerému předjetí, ale během hodiny a půl zažijeme tak 10 minut skutečné akce. A takový časový úsek za půldruhé hodiny většině lidí nestačí, to je pochopitelné. Na vzestupu jsou krátké závody, zkracování sportu jako takového. Lidem se například líbí sprint v sedmiboji, je to krátký výbuch energie. Já osobně se nikdy nedívám na celou etapu při Tour de France, ale podívám se na posledních deset minut. F1 potřebuje přilákat mladší publikum, ale jak to udělat může být hodně obtížné," dodává Button.

img-responsive

Clay Regazzoni při svém posledním vítězství v F1 (1979) | foto: Williams F1 Team

Podobné tendence existují i v jiných sportech, například tenisu, kde jsou pětihodinové zápasy považovány za příliš dlouhé. Podobný problém se už v F1 řešil před mnoha lety a byl to tehdy dnes už zesnulý Clay Regazzoni, který označil délku závodu kolem hodiny a půl za ideální. "Pilot musí mít možnost se dostat do závodu, v případě chyby mít šanci na její korekci a třeba ho udělat zajímavým doháněním ztráty. Pokud chce někdo krátké závody, může se dívat na dragstery nebo motocyklové sprinty," komentoval situaci švýcarský pilot a vicemistr světa 1974.

Vytisknout

Diskuze: Co by Button změnil na současných závodech? A souhlasíte s ním?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 21.10.2016 16:25 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel s Ferrari v Austinu

Podle Ricciarda bude Ferrari v USA hodně silné

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

  2. GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

  3. GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  4. SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

  5. GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

  6. GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud