McLaren: Trápení ze Suzuky se v USA nebude opakovat

Petr Hlawiczka, 21. října 2016, 06:20 Google+

Piloti McLaren věří, že se v Austinu jejich potíže z minulého závodu nebudou opakovat, i když okruhy mají podobné vlasnosti. V Suzuce se britský tým náhle propadl za Toro Rosso, Haas i Renault.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 21.10. 16:19) Napište svůj názor
Jenson Button v Suzuce

Jenson Button v Suzuce | foto: McLaren

Sdílejte článek

Rychlé a táhlé zatáčky v Japonsku odhalili aerodynamickou slabinu McLarenu, okruh vyžadující vysoký výkon motoru neseděl ani jejich vylepšené Hondě, kterou měli oba za zády. I když první sektor v Texasu kopíruje esíčka ze Suzuky, tak se podle pilotů situace opakovat nebude.

"Středně-rychlé zatáčky bez jakéhokoliv brzdění, to je pro nás skutečně těžké. V této oblasti auto nefunguje tak dobře jako u ostatních. Na okruzích s tvrdým brzděním je naše auto na druhou stranu fantastické, v brzdění jsme možná vůbec nejlepší," charakterizuje Button svůj McLaren MP4-31.

"Když máte zatáčku, do které se tvrdě brzdí, tak je prvotní zatočení velmi silné a auto má spoustu přítlaku. To je možná více, než bych vám měl prozrazovat. Takže tady máte samozřejmě zatáčky 1 - 8, které jsou velmi plynulé, ale hodně se od Suzuky liší. Jste v bočním zatížení, ale ne až tak velkém," upozorňuje zkušený Brit na rozdíly mezi oběma okruhy.

img-responsive

V Suzuce zažil McLaren nepříjemné překvapení, dojel daleko za body | foto: Williams F1 Team

"V Suzuce jste v zatáčce dlouhou dobu, a tam se nachází naše slabina. Když máte rychlé změny směru jako tady, tak jsme v pohodě, to problém není. Zdejší okruh by pro nás měl být mnohem lepší. Navíc tady máte tvrdé brzdění do zatáčky 1, 10 a pak 11 a do té poslední. Z pohledu vyvážení tento okruh našemu vozu sedí lépe než Suzuka," vysvětluje Button.

Situace by tedy měla být lepší, podle Alonsa bychom však automaticky neměli očekávat, že to pro McLaren bude jednoduché, zvláště kvůli podobě prvních sektorů: "Jde o jeden z těch sektorů, kde zřejmě nepodáváme špičkové výkony, ale pokusíme se najít v každém závodě řešení. Nejde jen o to tomu porozumět, ale také zlepšit tu situaci a výkonnost vozu. Snad budeme tento víkend o něco rychlejší."

Španěl zároveň doufá, že postoupí do poslední části kvalifikace a v závodě bude bojovat o body: "Myslím, že naše auto má určité silné a slabé stránky, ale zatáčky v Suzuce k těm silným nepatřily. Trocha výkonnosti nám tam scházela, snad to tady bude normálnější."

img-responsive

"Potřebujeme absolvovat perfektní víkend, abychom mohli bojovat vpředu, mezi vozy jsou malé rozdíly," upozorňuje Alonso | foto: McLaren

"Myslím, že boj oQ3 a o body by měl být ve zbývajících závodech běžnou věcí. Ve výkonnosti se dočkáme určitých výkyvů u všech týmů, protože vždy souvisejí s okruhem, vidíme rozdíly ve výkonnosti.

Příkladem je Haas. Nejde jen o McLaren. Pozorujeme to také u Toro Rosso - mohou se propadnout ze sedmého místa na sedmnácté během jednoho závodu. Haas někdy bojuje v Q1 a jindy má oba vozy v Q3, takže jde trochu o divnou situaci pro všechny.

Potřebujeme absolvovat pokaždé perfektní víkend, pokud chceme být v čelní skupině vozů. Rozdíl mezi tím, aby se vám vedlo dobře nebo špatně, někdy tvoří šest či sedm pozic, dá se toho tedy hodně získat," dodává Alonso před prvními tréninky v Austinu.

Vytisknout

Diskuze: McLaren: Trápení ze Suzuky se v USA nebude opakovat

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 21.10.2016 16:19 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz se v druhém tréninku dostal do TOP5 (ilustrační foto)

GP BELGIE: V druhém tréninku McLareny vrací úder

Alpine opouští po roce další šéf

Bruno Famin končí v Alpine, Ocon už má nové angažmá

Esteban Ocon se v prvním tréninku svezl pouze v jediném instalačním kole

GP BELGIE - v prvním tréninku s převahou vítězí Verstappen, překvapil Albon

Lewis Hamilton po úspěšné Velké ceně Maďarska

Hamilton Verstappenovi řekl, jak se má mistr světa chovat. Zápis komisařů o kolizi ho šokoval

Mattia Binotto do roku 2022 šéfoval Ferrari

Binotto znovu na scéně, stává se šéfem F1 projektu Audi. Seidl končí

Oscar Piastri a Lando Norris slaví po závodě v Maďarsku

FOTO: Double McLarenu v Maďarsku, bronzový Hamilton a tápající Red Bull

Max Verstappen

"Nemám se za co omlouvat! Tohle byla poslední kapka," varuje naštvaný Verstappen. Komisaře by nechal vyšetřit + VIDEO

Tým Mclaren působí navenek jako pohodový tým. Ale bude si muset poněkud uspořádat poměry

Přepis radiokomunikace týmu McLaren v závěru GP Maďarska

Nakolik myslel Lando Norris své prohlášení upřímně? (Ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po GP Maďarska: Vítězové se plácají po zádech, týmy ze suterénu loví optimismus

Oscar Piastri je dalším jménem ve Zlaté knize vítězů F1, ovšem spíš než vybojované získal darované vítězství

GP MAĎARSKA: Vítězná komedie McLarenu, rozzuřený Verstappen, jubilující Hamilton

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kdo se posadí do druhého kokpitu k Pérezovi? Nabídka je zajímavá

Kdo má největší šance u Force Indie na místo uvolněné Hülkenbergem?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Přepis radiokomunikace týmu McLaren v závěru GP Maďarska

  2. "Nemám se za co omlouvat! Tohle byla poslední kapka," varuje naštvaný Verstappen. Komisaře by nechal vyšetřit + VIDEO

  3. PROHLÁŠENÍ po GP Maďarska: Vítězové se plácají po zádech, týmy ze suterénu loví optimismus

  4. KVALIFIKACE: Další Pérezovo selhání, dvě červené vlajky a triumf McLarenu

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: McLaren je opatrně spokojen, Alpine si sype popel na hlavu

  6. Binotto znovu na scéně, stává se šéfem F1 projektu Audi. Seidl končí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud