S ohledem na výsledky, třebaže vedení Renaultu několikrát deklarovalo postupný vzestup, nemají Kevin Magnussen ani Jolyon Palmer příliš silnou pozici. Do hry navíc vstoupil nový prvek - Nico Hülkenberg je novým příchozím do francouzského týmu - tím nastává situace, že o druhý kokpit budou usilovat hned tři dravci: oba stávající piloti plus současný pilot Manoru Esteban Ocon.
"Největší tlak je vždy v kvalifikaci, protože se všechno soustředí jen na jedno kolo. Pokud ho nezvládnete, zůstanete v Q1, což se mi stalo v Malajsii a Kevinovi v Japonsku, takže je na nás vyvíjem opravdu velký tlak. V závodě se nám daří o něco lépe, protože máme větší prostor. Je to těžká situace, protože potřebujeme prokázat naše kvality, abychom bosse Renaultu přesvědčili. Nelze udělat žádnou chybu, ale také nemůžeme sázet na bezpečnost, protože pak chybí rychlost. Musí se dosáhnout kompromisu. Nebýt nejistoty ohledně další kariéry, asi by bylo všechno jednodušší, v jistém smyslu přirozenější, u nás jde nyní spíš o prvek přísného dohledu. Bylo by hezké se moci trochu víc uvolnit, ale obavy o kariéru, ty cítí téměř každý," vysvětluje Jolyon Palmer, který letos absolvuje svou první závodní sezónu v F1.
Pořád je ale ve hře několik řešení, které dávají všem třem pilotům šanci lidově řečeno půl na půl. Není vyloučeno, že někdo z nich zamíří na uvolněné místo u Force Indie, zvláště Esteban Ocon se v tomto směru jeví jako nadějné řešení, protože by došlo k podobnému jevu jako v případě jeho příchodu do Manoru - ve hře mohou být ušetřené peníze za motory Mercedes.
A jak se promítne rivalita do vztahu mezi Palmerem a Magnussenem? "Myslím, že budeme nadále působit jako týmoví partneři. Oba jsme dost otevření. Samozřejmě bojujeme i proti sobě, ale vycházíme spolu dobře a podílíme se na zlepšení výsledků týmu, na kterých se to, myslím, začíná pomalu odrážet. Musíme dále pracovat na vývoji a domnívám se, že jsme to i udělali. Takže kterýkoli z nás by mohl získat další smlovu, ale zatím se tak nestalo. Máme k sobě navzájem respekt, jsme oba ve stejné situaci, jde tedy jen o to se k sobě chovat odpovídajícím způsobem a na trati samozřejmě odvádět co nejlepší práci," komentuje situaci Palmer.