Absolutně nejrychlejší zastávku opět předvedl Williams, který v této disciplíně po loňských nezdarech v sezóně 2016 dominuje. Massu v 24. kole dokázal přezout za 2,05 vteřiny.
Konzistentně a velmi rychle dokázal pracovat Red Bull, jenž Verstappena odbavil za 2,3 a 2,11 sekundy, což přispělo ke stříbrné příčce Holanďana v závodě. V boxech se zdržel nejkratší dobu z pilotů jedoucích na dvě zastávky - skoro o 4,5 sekundy méně než Wehrlein z Manoru.
Za zmínku stojí také zastávky Mercedesu - Hamilton si počkal jen 2,6 a 2,3 sekundy, Rosberg v 12. kole dokonce jen 2,2 sekundy. Méně povedené bylo pouze jeho přezutí v 29. kole, ale ani to nepatřilo k vyloženě špatným (2,8 s).
Ferrari v Suzuce zaznamenalo čtvrtou nejrychlejší zastávku, když Räikkönena v 26. kole odbavilo za 2,2 vteřiny. Zbylé zastávky italského týmu se pohybovaly v rozmezí 2,5 - 2,8 s.
Do závodu, v němž dnes bylo klasifikováno všech 22 jezdců, startovalo 15 z nich na měkkých pneumatikách. Pouze čtyři si vybrali pro začátek středně-tvrdé (Bottas, Ericsson, Massa a Palmer), tři tvrdé (Button, Nasr a Magnussen).
S jedinou zastávkou během Velké ceny Japonska vypsané na 53 okruhů si vystačili jen Bottas, Ericsson, Magnussen, Massa, Nasr a Palmer, zbytek ji odjel s dvouzastávkovou strategií. Pilotům Williamsu pomohla k bodům. Force India jako jediná využila všechny tři směsi.
Nejdelší stint na měkké směsi absolvoval Vettel (19 kol), na středně tvrdé Nasr s Magnussenem (27 kol) a na tvrdé Massa s Kvjatem (29 kol, tj. 55% závodu).