Vettel vysvětluje svou frustraci ohledně modrých vlajek

Robert RoBertino Pavelka, 9. října 2016, 14:20 Google+

Během závodu jsme několikrát slyšeli poznámky týkající se pilotů pohybujících se o kolo zpět. Výzvy jako "blue flag, c'moon!" a podobné létaly éterem hodně často, nejaktivnější byl asi Sebastian Vettel. Po závodě ale své rozhořčení hodně zmírnil. Nebo spíš změnil.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 10.10. 09:33) Napište svůj názor
Kudy dopředu - předjíždění opozdilců může být někdy tvrdým oříškem

Kudy dopředu - předjíždění opozdilců může být někdy tvrdým oříškem | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Problém modrých vlajek je dlouhodobá záležitost a z historie známe případy, kdy byli vyhlášení "experti", kteří ped sebe odmítli pustit kohokoliv. Někdy z toho byly i nepříjemné kolize, asi nejvíc se bude vzpomínat na karambol mezi Juan Pablo Montoyou a Josem Verstappenem v Brazílii 2001. Což není zdaleka jediný případ, ostatně od dob japonského kamikadze Toranosuke Takagiho se začal používat termín "mobilní šikana". 

Sebastian Vettel se při japonské Grand Prix rozčiloval asi nejvíc, nebo si ho režie přenosu vybírala nejčastěji, rozhodně ale nebyl jediný. Po závodě se ale představil ve zcela jiném světle a dokonce měl pro "okolky" slova pochpení. 

"Je to frustrující pocit - dnes jsem ho měl pokaždé, když jsem dojel nějaké auto před sebou. Ti piloti nemohli v tom provozu udělat nic lepšího. Opravdu. V Suzuce je spousta po sobě jdoucích zatáček a pokud se nacházíte v oné části trati, nemůžete čekat, že vám auto vpředu uhne. Ztrácí se tím spousta času, to na rovinkách - to je docela jiný příběh. Myslím, že dnes štěstí nestálo na naší straně, ale obecně není jednoduché předjet vůz o kolo zpět, najít si dobré místo," vysvětlil své jednání Vettel.

img-responsive

Oba piloti měli ke kolegům jedoucím o kolo zpět výhrady (ilustrační foto) | foto: Scuderia Ferrari

Německý pilot si rozhodně nemyslí, že by jeho umístění mimo stupně vítězů zapříčinily vozy o kolo zpět, i když po jeho výjezdu z boxů na žlutých pneumatikách dvě kola stíhal Hamiltona a jeho záměrem bylo dostat se před něj. Pak se ale mezi ně dostal jeden z opozdilců a bylo po nadějích.

"Koneckonců, opotřebení našich pneumatik bylo příliš velké a odstup deseti respektive čtrnácti vteřin na stupně vítězů o situaci rozhodl," dodal Vettel.

Podobný problém jako Vettel měl i jeho týmový kolega Kimi Räikkönen, který se také do radiokomunikace nepříliš lichotivě vyjádřil o zpozdilých soupeřích. "Někteří piloti bez problémů zpomalí a nechají vás projet. Rozumím tomu, že někteří bojují o své pozice, ale není nic složitého někoho nechat projet. Je zřejmé, že je to bude stát nějaký čas, ale jsou o kolo zpět a to je součást závodění. Na trati jako je tato může mít taková záležitost mnohem větší vliv když za nimi zůstanete v závěsu. Je to dost šílené. Musíme za nimi kolikrát objet celé kolo. Výsledek mohl být lepší, ale nedomnívám se, že právě tohle by náš závod změnilo. Problém byl spíš v tom, odkud jsme startovali," podal své vysvětlení Räikkönen.

Vytisknout

Diskuze: Vettel vysvětluje svou frustraci ohledně modrých vlajek

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 10.10.2016 09:33 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mercedes nakonec zkouší dostat Hamiltona o místo vpřed

Protest Mercedesu jak na houpače: nejdřív podáno, vzápětí odvoláno

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

  6. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud