Problém modrých vlajek je dlouhodobá záležitost a z historie známe případy, kdy byli vyhlášení "experti", kteří ped sebe odmítli pustit kohokoliv. Někdy z toho byly i nepříjemné kolize, asi nejvíc se bude vzpomínat na karambol mezi Juan Pablo Montoyou a Josem Verstappenem v Brazílii 2001. Což není zdaleka jediný případ, ostatně od dob japonského kamikadze Toranosuke Takagiho se začal používat termín "mobilní šikana".
Sebastian Vettel se při japonské Grand Prix rozčiloval asi nejvíc, nebo si ho režie přenosu vybírala nejčastěji, rozhodně ale nebyl jediný. Po závodě se ale představil ve zcela jiném světle a dokonce měl pro "okolky" slova pochpení.
"Je to frustrující pocit - dnes jsem ho měl pokaždé, když jsem dojel nějaké auto před sebou. Ti piloti nemohli v tom provozu udělat nic lepšího. Opravdu. V Suzuce je spousta po sobě jdoucích zatáček a pokud se nacházíte v oné části trati, nemůžete čekat, že vám auto vpředu uhne. Ztrácí se tím spousta času, to na rovinkách - to je docela jiný příběh. Myslím, že dnes štěstí nestálo na naší straně, ale obecně není jednoduché předjet vůz o kolo zpět, najít si dobré místo," vysvětlil své jednání Vettel.
Německý pilot si rozhodně nemyslí, že by jeho umístění mimo stupně vítězů zapříčinily vozy o kolo zpět, i když po jeho výjezdu z boxů na žlutých pneumatikách dvě kola stíhal Hamiltona a jeho záměrem bylo dostat se před něj. Pak se ale mezi ně dostal jeden z opozdilců a bylo po nadějích.
"Koneckonců, opotřebení našich pneumatik bylo příliš velké a odstup deseti respektive čtrnácti vteřin na stupně vítězů o situaci rozhodl," dodal Vettel.
Podobný problém jako Vettel měl i jeho týmový kolega Kimi Räikkönen, který se také do radiokomunikace nepříliš lichotivě vyjádřil o zpozdilých soupeřích. "Někteří piloti bez problémů zpomalí a nechají vás projet. Rozumím tomu, že někteří bojují o své pozice, ale není nic složitého někoho nechat projet. Je zřejmé, že je to bude stát nějaký čas, ale jsou o kolo zpět a to je součást závodění. Na trati jako je tato může mít taková záležitost mnohem větší vliv když za nimi zůstanete v závěsu. Je to dost šílené. Musíme za nimi kolikrát objet celé kolo. Výsledek mohl být lepší, ale nedomnívám se, že právě tohle by náš závod změnilo. Problém byl spíš v tom, odkud jsme startovali," podal své vysvětlení Räikkönen.