FIA důrazně varuje piloty, nesmí přestat mávat při potížích na startu

Robert RoBertino Pavelka, 8. října 2016, 03:10 Google+

Problémy Carlose Sainze jr. při startu malajské Grand Prix už byly popsány - španělskému pilotovi zhasl na startu motor, ale podařilo se mu ho znovu nahodit. FIA ovšem má k podobnému řešení výhrady.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Carlos Sainz měl v Malajsii největší problémy hned na startu

Carlos Sainz měl v Malajsii největší problémy hned na startu | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Pokud před startem zhasne nějakému pilotovi motor, měl by zdvižením rukou a jejich máváním upozornit příslušného komisaře na problémy a ten dá pokyn k signalizaci žlutými vlajkami znamenajícími překážku. A právě to byl problém v případě Carlose Sainze jr., který na startu GP Malajsie způsobil nemalé zmatky. Carlos intuitivně signalizoval problémy, ale vzápětí dal ruce dolů a snažil se motor nastartovat, což vedlo k následnému nedorozumění. 

Charlie Whiting předpokládal, že nikdo problémy nemá a pokračoval ve startovní proceduře. Sainzovi se podařilo motor nastartovat těsně zhasnutím červených světel. Kdyby se mu to nepovedlo a jeho vůz bez předchozí varovné signalizace zůstal na roštu stát, mohlo by dojít k vážné kolizi. V minulosti bylo prakticky nemožné vůz na startovním roštu po zhasnutí motoru znovu nastartovat. V současné době ale piloti s motory Renault a Ferrari mají možnost motor znovu nahodit díky MGU-K, zatímco u agregátů Mercedes to není možné.

img-responsive

Carlos Sainz jiskří v závodě v Malajsii | foto: Red Bull Content Pool

Při pátečním briefingu pilotů v Japonsku poukázal Charlie Whiting na nutnost okamžitě signalizovat oběma rukama problémy, pokud se motor zastaví. Sainz jr. se obhajoval, že k opakovanému zprovoznění motoru potřeboval obě ruce. Pokud tedy týmy nevyvinou způsob, jak by piloti mohli ovládat MGU-K jednou rukou, nebudou už mít možnost znovu nastartovat motor na startovním roštu. 

Navíc se objevil názor, že tým Toro Rosso porušil pravidla, pokud instruoval radiokomunikací Španěla jak má znovu motor nahodit. Podle pravidel totiž nesmějí piloti používat radiokomunikaci v průběhu zaváděcího kola až po samotný starto do závodu. FIA v tomto případě žádné další šetření ani sankce proti týmu nepovede - vzhledem k tomu, že by bylo nebezpečnější, kdyby Sainz nebyl schopen odstartovat. Nicméně týmy byly důrazně poučeny, že podobné instrukce nebudou v budoucnu povoleny.

Vytisknout

Diskuze: FIA důrazně varuje piloty, nesmí přestat mávat při potížích na startu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz se v druhém tréninku dostal do TOP5 (ilustrační foto)

GP BELGIE: V druhém tréninku McLareny vrací úder

Alpine opouští po roce další šéf

Bruno Famin končí v Alpine, Ocon už má nové angažmá

Esteban Ocon se v prvním tréninku svezl pouze v jediném instalačním kole

GP BELGIE - v prvním tréninku s převahou vítězí Verstappen, překvapil Albon

Lewis Hamilton po úspěšné Velké ceně Maďarska

Hamilton Verstappenovi řekl, jak se má mistr světa chovat. Zápis komisařů o kolizi ho šokoval

Mattia Binotto do roku 2022 šéfoval Ferrari

Binotto znovu na scéně, stává se šéfem F1 projektu Audi. Seidl končí

Oscar Piastri a Lando Norris slaví po závodě v Maďarsku

FOTO: Double McLarenu v Maďarsku, bronzový Hamilton a tápající Red Bull

Max Verstappen

"Nemám se za co omlouvat! Tohle byla poslední kapka," varuje naštvaný Verstappen. Komisaře by nechal vyšetřit + VIDEO

Tým Mclaren působí navenek jako pohodový tým. Ale bude si muset poněkud uspořádat poměry

Přepis radiokomunikace týmu McLaren v závěru GP Maďarska

Nakolik myslel Lando Norris své prohlášení upřímně? (Ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po GP Maďarska: Vítězové se plácají po zádech, týmy ze suterénu loví optimismus

Oscar Piastri je dalším jménem ve Zlaté knize vítězů F1, ovšem spíš než vybojované získal darované vítězství

GP MAĎARSKA: Vítězná komedie McLarenu, rozzuřený Verstappen, jubilující Hamilton

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kolem selhání Hamiltonova motoru se nadále vedou debaty

Další příspěvek do tématu "sabotáž Hamiltona". Tentokrát se jí chopil Paddy Lowe

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Přepis radiokomunikace týmu McLaren v závěru GP Maďarska

  2. "Nemám se za co omlouvat! Tohle byla poslední kapka," varuje naštvaný Verstappen. Komisaře by nechal vyšetřit + VIDEO

  3. PROHLÁŠENÍ po GP Maďarska: Vítězové se plácají po zádech, týmy ze suterénu loví optimismus

  4. KVALIFIKACE: Další Pérezovo selhání, dvě červené vlajky a triumf McLarenu

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: McLaren je opatrně spokojen, Alpine si sype popel na hlavu

  6. Binotto znovu na scéně, stává se šéfem F1 projektu Audi. Seidl končí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud