Britův motor zachvátily plameny v nájezdu do 41. kola - v té době Hamilton vedl a očekávalo se, že mu vítězství přinese opět posun do čela průběžné klasifikace. Místo toho ale ztratil další 15 bodů a na svého arcirivala ztrácí v tuto chvíli třiadvacet bodů.
Mercedes se usilovně snaží přijít na kloub závadě, která Hamiltonův agregát postihla, šéf týmu Toto Wolff trvá na tom, že v poruchách, které obhájce titulu v tomto roce stíhají, není žádná provázanost nebo opakující se závada. "Pro tato selhání neexistuje žádné racionální vysvětlení nebo nějaký vzor. Kdyby to tak bylo, tak už jsme tu situaci vyřešili," podotýká Wolff.
Své k situaci řekl i technický šéf stáje Paddy Lowe. Také on přiznal, že Mercedes zatím ve své analýze není úspěšný. "Malajsie byla pro nás opravdu hořkou pilulkou. Lewise jsme srazili hodně dolů. Nadále vyšetřujeme příčiny selhání motor a děláme pro to všechno. Nejdřív je třeba závadu najít a potom udělat opatření pro zbytek sezóny. Lewis má nyní k dispozici stejný počet motorů jako Nico - včetně použitých pohonných jednotek pro volné tréninky. Snad to tedy nebude mít na jeho program žádný dopad.
Výhled pro Japonsko je takový, že máme vybrané stejné pneumatiky jako pro Malajsii, takže tvrdé, středně tvrdé a měkké. Zdejší trať se ovšem od Sepangu liší, je to jeden z nejnáročnějších okruhů. Mnoho pilotů říká, že je Suzuka skutečně prověří. Jsou tu některé náročné úseky, ve kterých je těžké udržet stopu - to je příklad Esses a známé vracečky 130R. Pro Japonsko jsou typičtí fanoušci, jsou jedněmi z nejnadšenějších v průběhu celé sezóny, opravdu se těšíme na jejich neuvěřitelné přivítání. Pro náš sport je fantastické vidět jejich naděšní, takže doufáme, že jim předvedeme skvělý závod. Na tomto kultovním okruhu se k nám historie nechovala vždy vstřícně, takže očekáváme opravdu vzrušující závodní víkend," nechal se slyšet Paddy Lowe.