Anketa
Rozhodli komisaři v případě penalizace Péreze v Singapuru správně?
Hlasování bylo již uzavřeno.
-
Ano
24 %
-
Ne
76 %
Hlasovalo 34 čtenářů. Výsledky
V závěru Q2 havaroval Grosjean a většina pilotů se nedokázala zlepšit. Výjimkou byl Pérez, který dokázal těsně postoupit do Q3, v níž se potom kvalifikoval na 10. místě.
Na jeho počínání na dráze si hned stěžoval Felipe Massa, Pérez se ale bránil tím, že v inkriminovaném úseku zpomalil o šest desetin a že penalizován nebude. Jako důkaz měla sloužit telemetrie. Komisaři však byli jiného názoru a posunuli ho na startovním roštu dozadu o pět míst, další tři trestná místa dostal za předjetí Gutiérrez během žlutých vlajek.
Incident připomněl Rosbergovu jízdu na Hungaroringu, kde i přes mávání žlutými vlajkami dokázal zajet nejrychlejší kolo. Force India na to komisařům při jednání poukázala.
"Řekli jsme jim, že Rosberg nezpomalil ani zdaleka tolik, jako Sergio a také že se Sergio držel pravidel. Podle nich musíte být při mávání dvojitými žlutými vlajkami připraveni zastavit, musíte zpomalit a také být připraveni podniknout úhybný manévr, je-li to zapotřebí. On to všechno udělal, proto nevidím důvod, proč měl být penalizován," uvádí pro F1i Szafnauer.
Komentuje také druhý incident: "Totéž se týká předjetí Gutiérreze. Při dvojitých žlutých vlajkách můžete předjet stojící auto nebo auto, které jede pomalu. Dávalo by to smysl, že byste museli zastavit, kdybyste přijeli ke stojícímu vozu? Ne. Dávalo by to tedy smysl, že byste museli zastavit, pokud byste dojeli mnohem pomalejší auto, které by mělo defekt nebo problém? Ne."
"Proto vůz, který jede mnohem pomaleji, předjet můžete. Vlastně to je nebezpečnější, on byl mimo jízdní stopu - zpomalit na jeho rychlost, a pak blokovat celou trať. Co by se stalo, kdyby se někdo přiřítil zezadu? Neměl by kudy projet. Proto to je frustrující," vysvětluje Szafnauer pohled Force Indie.
Pérez nakonec musel startovat ze 17. místa na roštu, v 1. kole zamířil do boxů a díky perfektní strategii a solidnímu tempu zvládl odjet Velkou cenu Singapuru v podstatě na jedinou zastávku, což mu pomohlo dostat se na body a dojet osmý. Force India se tak jeho zásluhou dostala v šampionátu konstruktérů opět před Williams (Massa skončil mimo body 12. a Bottas musel odstoupit).