Pirelli během pátečního tréninku nasadí silnější verzi svých běžných pneumatik, aby se předešlo selhání, které nastalo při posledním závodě ve Spa a také v letošním Rakousku.
Nico Rosberg loni v zatáčce Blanchimont (16) utrpěl defekt pravé zadní pneumatiky, ale naštěstí dokázal smýkající se Mercedes zastavit, aniž by kolidoval s bariérou. Sebastian Vettel v předposledním kole závodu při výjezdu z Eau Rouge v zatáčce Le Raidillon rovněž roztrhl pravou zadní pneu, na trati se sice udržel, na ráfku dojel do cíle, ale díky tomu přišel o stupně vítězů - propadl se na 12. místo. V Rakousku byl v tréninku nejvíc postižen Daniil Kvjat, po jehož nehodě se rovněž dlouze rozebíral nový formát doplňkových segmentů na obrubnících.
Back to school in Spa. In Fp1 and Fp2 tomorrow we will test prototype unmarked tyres modified to even further (1/2) pic.twitter.com/qqnjbcFtwg
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) August 25, 2016
Ve snaze omezit pravděpodobnost opakovaného selhání penumatik hodlá Pirelli ostestovat silnější experimentální pneumatiky v pátečním tréninku, přičemž každý pilot bude mít k dispozici dvě sady neoznačených pneumatik. Pirelli ve svém prohlášení deklaruje silnější bočnice, které by měly "chránit pneumatiky před možnými následky generovanými přejížděním obrubníků nebo jiných extrémních subjektů".