Šlo o to, že Lewis Hamilton byl vyslán v úvodních minutách posledního tréninku z garáže na pit-lane přímo před Haas Romaina Grosjeana. Francouz musel zastavit v rychlém jízdním pruhu v boxech a hlásil rádiem svému týmu, co se přihodilo. Pro Hamiltona byla celá situace krajně nepříjemná i proto, že už měl na svém kontě v této sezóně dvě napomenutí. Další by znamenalo citelný trest - pokles o 10 míst na startu německé Grand Prix.
Je znám obdobný případ z loňské Grand Prix Belgie, kdy byl potrestán tehdejší pilot Red Bullu Daniil Kvjat, který vjel při druhém tréninku do cesty Felipe Nasrovi. Komisaři tehdy udělili ruskému pilotovi napomenutí s odůvodněním, že "pilot nevěnoval situaci dostatečnou pozornost".
V pravidlech se uvádí, že pilot je zodpovědný za bezpečné vyjetí z boxového stání nebo po zastávce v depu při závodě, musí rovněž dbát na to, aby svým výjezdem nikoho neomezil nebo neohorozil. V minulosti se vedly velké debaty, zda za takovýto prohřešek trestat pilota, protože ten v podstatě špatné "vypuštění" do cesty jiného vozu nemůže ovlivnit, protože s ohledem na omezenou viditelnost je plně závislý na pokynech odpovědné osoby, která mu vyjetí signalizuje.
Podobně přistoupili k problému i komisaři v Německu - Hamilton po svém vysvětlení u komisařů penalizován nebyl, ale tým Mercedes se musí smířit s pokutou 10 000 eur. "Tým zapříčinil, že vůz číslo 44 byl vyslán z boxového stání ve chvíli, kdy to nebylo bezpečné."