Tým si zatím udržuje v Poháru konstruktérů 6. příčku, což je oproti loňsku zlepšení o jedno místo, ale už v květnu proběhla dohoda, že pro rok 2017 bude Toro Rosso opět používat pohonné jednotky Renault.
Technický ředitel James Key připouští, že po výzvě v podobě velice krátkého času pro zapracování motoru Ferrari je nyní pro tým velkou vzpruhou, že má jistotu s tak velkým časovím předstihem.
"Je to obrovsk8 výhoda. Velice těžko se to popisuje, jak zásadní to je rozdíl. Jsme opravdu rádi, že víme, s jakým motorem budeme mít k dispozici. S naším vozem jsme se dostali do velmi složité situace. S Ferrari jsme nabrali velké zpoždění.
Neměli jsme žádné informace a když jsme s nimi začali v prosinci diskutovat, bylo už hodně pozdě. Vůz začnete stavět poté, co máte instalovaný motor, v současné době to je hodně složité. Optimální vůz je založen na začlenění pohonné jednotky," vysvěltuje Key.
Kvůli Ferrari jsme sáhli ke kompromisům
Key přiznává, že vývoj Toro Rosso STR11 se ocitl kvůli pozdní dohodě s Ferrari ve velkém ohrožení.
"Snažili jsme se dopad minimalizovat, ale muselo nevyhnutelně dojít k domino efektu. Auto bylo zpočátku trochu moc těžké. Měli jsme jisté potíže s některými chladícími parametry. Mnoho dalších věcí mělo daleko k optimálnímu stavu, v některých případech jsme se museli spolehnout pouze na odhad.
A to samozřejmě stojí více peněz, zvláště pokud to musíte stihnout v tak krátkém období. Existuje také mnoho věcí, o nichž se obtížně hovoří. Vidíte vůz na trati a víte, co mu chybí, protože jste museli udělat nějaké kompromisy," pokračuje Key.
Technický ředitel připouští, že je velice obtížné odhadnout pozici týmu v souvislosti s radikálními změnami pravidel, ale chce věřit, že tým se výrazně zlepší.
"Myslím, že to bude v pořádku. V tomto okamžiku máme nějaký plán, i když plány se většinou realizují podle toho, co máte k dispozici. Myslím, že kolem vozů pro rok 2017 panuje v tuto chvíli docela hektická atmosféra, protože netušíte, jak se s pravidly vyrovnají ostatní.
Jeden z nějtěžších faktorů bude poznání, jak se ony masivní změny na voze projeví. V této fázi je velmi obtížné to odhadnout. Takže to musíme co nejdřív pochopit, udělat pro rok 2017 dobrý vůz - uvidíme, jestli toho budeme schopni," dodává Key.