Jak může vypadat závod v Baku? Poznatky z GP2

Jan Pánek, 19. června 2016, 13:08 Google+

Formule 1 na okruhu v Baku ještě nezávodila, takže diváci vůbec nemohou tušit, jak bude závod probíhat. První poznatky mohou přinést závody nižší série.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Trénink v Baku

Trénink v Baku | foto: Sahara Force India

Sdílejte článek

První obavy před závodním víkendem byly, že se na okruhu téměř nedá předjíždět. GP2 ukázala, že to vůbec nemusí být pravda, první zatáčka a třetí zatáčka poskytuje dost prostoru a hlavně DRS. Pokud jsou piloti odvážní nebo pokud někdo udělá i drobnější chybu, možnosti jsou i jinde na trati.

"Kde je safety car čára?!?" Tuto větu si řeklo hodně pilotů při závodě GP2 a nutno říct, že tuto informaci mnoho z nich neznalo. V Baku je totiž jeden zásadní problém. Pokud zajede safety car do boxů, na konci 2. sektoru musí piloti zpomalit a nechat safety car odjet. Ale konec druhého sektoru je začátek 2,2kilometrové rovinky.

Při dnešním závodě GP2 pilot v čele chvíli vyčkal a následně zrychlil. Jenže se mu povedlo dohnat safety car, takže musel zpomalit, z čehož vnikl zmatek a díky čemuž jej překonalo několik jezdců.

I další restart neproběhl dobře. Pilot na čele zahříval pneumatiky téměř celou rovinku, někteří piloti ale nevěděli, kde přesně je safety car čára, ta totiž umožňuje předjíždění. Dráhu křižuje několik čar - detekce DRS a potom aktivace DRS. A právě s aktivací DRS si mnoho pilotů safety car čáru spletlo. To vyústilo náhlým brzděním několika pilotů před skutečnou safety car čárou, protože by jinak předjeli jezdce mimo pravidla.

Jako problém se ukázaly nezahřáté pneumatiky nejen po startu, ale i po restartu závodu. Několik pilotů vždy hodně probrzdilo do první zatáčky z čehož vznikly kolize a další safety cary. Při dnešním závodě byl nasazen řádný safety car 3× po sobě kvůli incidentům v první zatáčce. Závod se neobešel bez několika menších kolizí a nedobrždění do zatáček.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Jak může vypadat závod v Baku? Poznatky z GP2

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso uvažuje o návratu do F1

"Fernando by posunul Formuli 1 na další úroveň," komentuje Domenicali možný návrat Alonsa

Šéfové týmů na tiskové konferenci - zleva: Tanabe, Seidl, Monaghan, Green a Isola

Změní se formát závodního víkendu? Týmy o tom vážně uvažují

Vettel, Sebastian

Co by měl udělat Sebastian Vettel? Ecclestone má jasno

Nový Williams při prvotním testu v Barceloně

Hrozí Williamsu konec ve Formuli 1? Ve hře je prodej jiným investorům

Daniel Ricciardo příští rok skončí u McLarenu

Ricciardo přiznává, že jednal s Ferrari. Chápe, proč dalo přednost Sainzovi

Představení nového vozu Mercedes F1 W11 EQ Performance

Německá média informují o brzkém konci Wolffa u Mercedesu

Práce na modelu monopostu F1 v aerodynamickém tunelu

Nová pravidla schválena: rozpočtové stropy, hendikep pro vývoj aerodynamiky i růst min. hmotnosti

George Russell během předsezonních testů v Barceloně

Dočkají se piloti F1 před prvním závodem testovacích jízd? Russell v to doufá

Prezentace nového Racing Pointu

Aston Martin posiluje. Do vedení společnosti přichází harcovník z Daimleru

Ocon s Ricciardem odhalují vůz pro sezónu 2020

Odchod Ricciarda šéfa Renaultu zklamal. Prozradil, kdy rozhodnou o jeho náhradě

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. ALBON, 2. BOTTAS, 3. GASLY... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Náročná úzká prostřední část městského okruhu v Baku

ANALÝZA SEKTORŮ: Mercedes se sekundovým náskokem, Bottas dosáhl 378 km/h

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Odchod Ricciarda šéfa Renaultu zklamal. Prozradil, kdy rozhodnou o jeho náhradě

  2. Ricciardo přiznává, že jednal s Ferrari. Chápe, proč dalo přednost Sainzovi

  3. Co by měl udělat Sebastian Vettel? Ecclestone má jasno

  4. Dočkají se piloti F1 před prvním závodem testovacích jízd? Russell v to doufá

  5. Hrozí Williamsu konec ve Formuli 1? Ve hře je prodej jiným investorům

  6. Nová pravidla schválena: rozpočtové stropy, hendikep pro vývoj aerodynamiky i růst min. hmotnosti

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud