Mercedes pracuje na významném zvýšení hlučnosti motorů

Petr Hlawiczka, 21. dubna 2016, 06:30 Google+

Technický ředitel Mercedesu Paddy Lowe přiznal, že pracují na projektu, který by přispěl k významnému nárůstu v hlučnosti současných pohonných jednotek.

Počet komentářů:  14 komentářů (Poslední 21.04. 14:41) Napište svůj názor
Lewis Hamilton s novým vozem Mercedes F1 W07 Hybrid

Lewis Hamilton s novým vozem Mercedes F1 W07 Hybrid | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

I když letos díky separátnímu výfukovému potrubí z obtokového ventilu došlo k zvýšení o 4 dB (ze 124 dB v roce 2015), není rozdíl na okruzích moc znát. Kolem trati se lidé se stále obejdou bez špuntů, což u předchozích V8 atmosfér nehrozilo.

Změna v hlučnosti motoru - v praxi sotva postřehnutelná
Sotva postřehnutelnou změnu potvrzují i piloti: "Rozpoznáte rozdíl? Musíte mít velmi dobré ucho, abyste změnu slyšeli. Rozdíl je nulový. Vůbec si nemyslím, že by to znělo dobře," uvedl například v Austrálii Lewis Hamilton.

U současných hybridních jednotek s motorgenerátorem pro rekuperaci tepelné energie (MGU-K) hluk v podstatě představuje zmařenou energii. Mercedes si uvědomuje, že se situace na poli hlučnosti motorů moc nezlepšila, proto začal pracovat na projektu, který by měl přinést "dramatickou změnu."

"Potřebujeme na hluku ještě zapracovat, musí být podle mě o něco vyšší, pokrok jsme ale udělali. Máme určité nápady, na kterých pracujeme, a ty přinesou dramatický nárůst v hlučnosti. Mercedes je hlavním vývojářem systému, musíme ale vyvinout něco, co bude vytvářet hluk, aniž bychom přicházeli o výkon - což je možné," prozrazuje Lowe pro ESPN.

img-responsive

Mercedes pracuje na významnějším zvýšení hlučnosti současných motorů | foto: Mercedes AMG F1 Team

Palivo se šetří čím dál méně
Po zavedení hybridních 1,6litrových V6 motorů mnoho lidí kritizovalo nutnost šetřit palivo. Nyní však došlo již k takovým pokrokům v efektivitě, že se o tom už moc nemluví.

"Měli jsme takové ty věci s jezděním taxíky, ve skutečnosti ale ta čísla - 100 kg paliva [pro závod] a max. průtok 100 kg/h - byla vybrána pozoruhodně správně. Nevím, jestli šlo o štěstí nebo úsudek," pokračuje technický ředitel Mercedesu.

"I když si lidé stěžují na to, že piloti musí v závodě šetřit palivo atd., tak jsme ho museli šetřit vždycky, protože to není nikdy optimální jezdit stále naplno. Míra, do jaké se musí šetřit v závodě palivo, podle mě není nikterak přehnaná. Je jen o málo vyšší, než tomu bývalo. A stále se snižuje, protože jak zvyšujeme efektivitu motorů, tak o to méně musíme šetřit v závodě palivo.

Původním záměrem bylo každý rok 100kg limit snižovat, takže nyní bychom opravdu měli být na 98 kg, kdybychom se toho řádně drželi - spíše než aby to narostlo na 105 kg, jak někteří požadovali," dodává Lowe.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Mercedes pracuje na významném zvýšení hlučnosti motorů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 14, poslední 21.04.2016 14:41 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 14 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Hülkenberg v tréninku v Singapuru

FOTO: Páteční tréninky v Singapuru - Red Bull nebo Mercedes?

Valtteri Bottas nezačal v Singapuru nejšťastněji (ilustrační foto)

Rozdílná nálada u Mercedesu: Hamilton spokojen, Bottas nerozumí svému autu

Lewis Hamilton v závodě v Itálii na Monze

Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Hamilton. Verstappen druhý. Albon s poškozeným křídlem.

Max Verstappen s Red Bullem RB15

Na úvod nejrychlejší Verstappen, Vettel těsně za ním. Leclerca zklamala převodovka, Bottas boural

Nico Hülkenberg zvažuje, co bude dělat dál

Alfa Romeo, Red Bull či Williams? Hülkenberg uznává, že budoucnost v F1 už ve svých rukou nemá

Sebastian Vettel v závodě v Singapuru

Očekávání Ferrari před Singapurem. Věří si Scuderia na příčky nejvyšší?

Robert Kubica v kvalifikaci v Maďarsku

Williams oznámil Kubicův osud na konci sezony, nahradí jej bohatý mladík

Oba piloti Haasu zůstávají

Haas si ponechá Magnussena s Grosjeanem, kam půjde Hülkenberg?

Kdy se McLaren přestne věnovat letošnímu vozu? V šampionátu jde stále o miliony dolarů

Vývoj vozu pro příští rok nebo čtvrté místo letos? McLaren řeší dilema

Sebastian Vettel a Max Verstappen při startu závodu v Singapuru

FIA v Singapuru přidává třetí DRS zónu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kontrola pneumatik

Proč Pirelli stanovilo přísné limity pro pneumatiky? Některé týmy zjistily, jak…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Binotto a jeho očekávání před zbytkem sezony. Zvítězí ještě Ferrari?

  2. Williams oznámil Kubicův osud na konci sezony, nahradí jej bohatý mladík

  3. Na úvod nejrychlejší Verstappen, Vettel těsně za ním. Leclerca zklamala převodovka, Bottas boural

  4. Haas si ponechá Magnussena s Grosjeanem, kam půjde Hülkenberg?

  5. Vrací k němu piloty, kteří nepřesvědčili. Tost o návratu neúspěšných z Red Bullu

  6. Ricciardo oceňuje práci motorového oddělení Renaultu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud