DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes pracuje na významném zvýšení hlučnosti motorů

Technický ředitel Mercedesu Paddy Lowe přiznal, že pracují na projektu, který by přispěl k významnému nárůstu v hlučnosti současných pohonných jednotek.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Mercedes pracuje na významném zvýšení hlučnosti motorů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 14, poslední 21.04.2016 14:41 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Easy (Hlasovalo 9 lidí) 21.04.2016 11:50
Jezdím (zatím) pravidelně na závody od 2006.… »
» airwar1939 (Hlasovalo 8 lidí) 21.04.2016 11:22
Přesně tuhle zvrhlost také nechápu, já byl na… »
» Adi (Hlasovalo 6 lidí) 21.04.2016 10:08
Jedna jediná věta mluví za vše. Cituji z článku: … »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Lahva

    Lahva

    77.119.128.XXX
    Mercedes ma jednoho z partneu firmu Bose ne? Takze kvalitni repro zarukou 11

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Loqenc

    Loqenc

    77.240.177.XXX
    Bych jim poradil. Když jsme byli malí a jezdili jsme na kole, tak jsme si pro lepší zvuk vráželi do špic dřívka z nanuků, nebo kelímky od jogurtu. 12

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Libor P.

    Libor P.

    89.190.61.XXX
    Jenom technicka...zesileni o 3 dB(A) znamena zesileni o tretinu...

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Adi

    Adi

    176.74.140.XXX
    Jedna jediná věta mluví za vše. Cituji z článku: "Kolem trati se lidé se stále obejdou bez špuntů, což u předchozích V8 atmosfér nehrozilo."

    Takže fanoušci "křičí", že jim vadí málo hluku, ale přitom se před ním dříve museli chránit špunty do uší... jak paradoxní :/

    Takže se spíš jedná o diváky u televize a tady mne napadá řekl bych podstatně levnější řešení, než předělávat motory, či svody a výfuky. Co třeba dát do každé formule zesilovač komunikující online se snímanou kamerou a zesilující na jejím mikrofonu zvuk motoru?

    07 07

    + 6 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      77.240.188.XXX
      Přesně tuhle zvrhlost také nechápu, já byl na několika GP v letech 1998-2004, hluk byl takovej, že člověk měl celý den v uších špunty, stejně to byl ohlušující rachot, když se chtěl s někým pobavit, tak to nešlo. Pocitově opravdu o ničem.

      V roce 2014 jsem se byly se sedmiletým synem podívat na Formuli 1 v Rakousku, na přírodní tribuně byl zvuk snesitelný, já špunty neměl, synátor si občas ucpával uši, zvuk byl podle mě plus mínus podobný jako v éře 10 válců když měl člověk špunty.

      Další věc co mě baví, je jak píší že v roce 2015 měli motory 125 decibelů... možná by stálo za to říct že 130 decibelů je hranice bolestivosti kde při delším poslechu dochází k vážnému poškození sluchu... takže opravdu nechápu proč chtšjí zvyšovat hluk.

      A mimochodem byl jsem v Brně svého času na GP historických formulí, 3,5 litrové Cosworthy z let 1970-1980 zněli komicky (taky měli jen nějakých 400 koní)... že to tehdy nevadilo?

      + 8 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Easy

        Easy

        46.135.42.XXX
        Jezdím (zatím) pravidelně na závody od 2006. Nejprve jsem používal špunty - např. v Belgii na kryté tribuně za první zatáčkou jsem si špunty zapomněl vzít a po prvním průjezdu formule jsem se musel sebrat a hledat prodej.. naštěstí mi jeden člověk z místního personálu věnoval balení zdarma 04 Další rok jsem přesedlal na sluchové chrániče, protože mě už nebavila ta manipulace se špunty.

        Někomu ten hluk možná vadil, osobně se ale musím přiznat, že zvuk dřívějších atmosfér byl mnohem řezavější a bylo z toho cítit víc adrenalinu. I při řazení to byly pěkně silné rány do výfuku. Člověk na tribuně ten hluk nevnímal jen ušima, ale doslova celým tělem. Asi je to otázka pohledu na věc, mně se hlučný motorsport líbí 03

        + 9 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Adi

          Adi

          176.74.140.XXX
          Byl jsem v r. 2013 v Maďarsku ještě na V8čkách, plno lidí špunty potřebovali, já to vydržel, ale na závod jsem šel dost daleko od tratě (i kvůli přehledu). Na V6T lánuju jet příští rok (až nebude Renault úplně za otloukánka :) ) Asi do Rakouska a moc se těším a jsem taktéž přesvědčený, že na živo je zvuk momentálních V6T hybrid dostatečně dobrý.

          + 1 / − 6

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Easy

            Easy

            46.135.42.XXX
            No vidíš, u mně letos devátá Monza 03 Zvuk V6T není vyloženě špatný, nicméně chrániče sluchu jsou potřeba v současné době pouze na GP2.

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          77.240.188.XXX
          Mě osobně přišlo, právě po možnosti navštívit současné V6turbo v akci, že dřív dělali Formule hlavně hluk, a pak možná i rychle jeli. Zatímco u současných V6 byla vidět nejdříve ta rychlost, hlavně v akceleraci ze zatáčky byl rozdíl brutální, a zvuk byl kultivovanější, ale takový zdravější.

          Já jsem fanda historických letadel, takže jsem slyšel na živo motory co jsou v stíhačkách jako Spitfire či Me109 tak ty byly hlučné, ale proudový motor Me262 to byla jiná třída, nebyl tak uřvaný, ale jak naběhnut, tak ta síla byla cítit. A jinak mě ta současná snaha udělat hlučnější motor trochu připomíná mladé roky, když jsem na Pionýrech a Mustanzích různě zkracovali výfuky, vydělávali z nich některé prvky, či tam dávali dráťenky, aby to mělo lepší zvuk... pochopitelně to jelo pořád stejně. 04

          + 1 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Easy

            Easy

            46.135.42.XXX
            Taky mi tyto snahy přijdou legrační 03
            Jak už jsem psal dřív, dost mi chybí i ta výfuková "střelba" 12

            + 3 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • Face

      Face

      90.179.37.XXX
      Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

      + 3 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        77.240.188.XXX
        Paradoxně po prvních třech závodech jsem díky tomu, že byly samotné závody zajímavé žádnou okamžitou stížnost na hluk nezaznamenal, a to dokonce ani od Bernieho.

        + 0 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama