Zatímco Ferrari svým ostatním zákazníkům - Haasu a Sauberu - poskytuje nejnovější motory, Toro Rosso patřící konkurenčnímu Red Bullu se musí spokojit jen s jeho rok starou, méně výkonnější verzí. Podle měření Mercedesu je v současném poli nejslabší.
"Možná to nevíte, ale motor s nejmenším výkonem na roštu je vlastně Ferrari ve voze Toro Rosso. Renault a Honda moc za Ferrari a Mercedesem nezaostávají, mezi pohonnými jednotkami tedy nyní nejsou příliš velké rozdíly," uvádí technický ředitel Mercedesu Paddy Lowe, jejichž motor se blíží 50% tepelné účinnosti.
Ale ostatní na tom podle něj nejsou o moc hůře: "I ty nejhorší motory v F1, na které si lidé strašně stěžují, jsou v efektivitě stále fantastické podle jakéhokoliv absolutního standardu. Jsou akorát o jedno či dvě procenta horší než ty nejlepší motory."
Toro Rosso v Bahrajnu, kde výkon motoru a spotřeba hraje větší roli než na jiných okruzích, dojelo zásluhou Maxe Verstappena na šestém místě a udrželo za sebou soupeře s podstatně silnějšími motory. Mladý Holanďan si po kvalifikaci povšiml velkého rozdílu mezi jejich specifikací a tou aktuální pro sezónu 2016.
"Když jste za továrním Ferrari, tak vidíte, že mají více výkonu, to jo. My jsme ale spokojeni s tím, co máme, protože je velmi spolehlivá a pro nás jde o dobrý start," prohlásil Verstappen.