Renault už vidí světlo v dáli, tvrdí Abiteboul. Chválí i Illienův přínos

Robert RoBertino Pavelka, 10. března 2016, 15:15 Google+

Sportovní ředitel Renaultu Cyril Abiteboul prohlásil, že už dokáží spatřit "světlo na konci tunelu" a začínají dobře chápat, co je třeba udělat, aby se dostali do závětří týmů Ferrari a Mercedes.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Cyril Abiteboul a Frederic Vasseur spřádají plány do nového roku

Cyril Abiteboul a Frederic Vasseur spřádají plány do nového roku | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Podle Abiteboula odvádí tým mnohem lepší práci, než se očekávalo na konci minulého roku, kdy francouzská automobilka po dlouhých odkladech a čekání převzala stáj Lotus.

"Upřímně, kdyby mi někdo řekl v listopadu v Abú Zabí, že dojdeme až na tuto úroveň, tak bych hodně pochyboval, věřím tomu vlastně až dnes. Ještě toho před sebou máme hodně, víme, co musíme udělat a také víme, že to musíme udělat pořádně a pečlivě. Každé oddělení čeká hodně práce, ať ve Francii nebo v Enstone. Ale víme, co se od nás požaduje. Oproti dřívějšku je to velký rozdíl, byli jsme jakoby ve tmě, nyní už vidíme světlo na konci tunelu," popisuje situaci Abiteboul.

Hybnou silou je větší motivace

Abiteboul tvrdí, že zaměstnanci Renaultu mají nyní mnohem větší motivaci, než když byli jednom dodavateli komponentů pro různé týmy. Jako příklad uvádí, jak rychle byly v průběhu testů expedovány z Francie do Barcelony nové díly. "Podařilo se nám vybudovat fantastický logistický řetězec, za což bych chtěl všem ve Viry-Châtillon poděkovat. Díky tomu jsme mohli provést v noci na našem motoru nutné úpravy. I když jsme vždy dělali maximum, abychom dodrželi naše smluvní závazky, vždy tu je rozdíl, když pracujete pro jiné a nebo pro sebe."

img-responsive

Abiteboul si pochvaloval i zlepšenou práci při barcelonských testech | foto: Renault Sport F1

Abiteboul se vrací v tomto případě i do minulosti. "Podle mého názoru právě toto vnímání z našich zaměstnanců dostane onen kousek navíc. Ono extra úsilí, které je způsobeno Formulí 1, zvláště v souvislosti s danými předpisy. Uvedu příklad, 4. února jsme měli naše piloty v továrně ve Viry-Châtillon, což bylo vůbec poprvé, co tu byli piloti Renaultu. Jsou to fajn chlapi, Jolyon i Kevin, ale i když tehdy vlastně nic nedělali, jejich vtípky a dobrá nálada, kterou navodili, to bylo něco úžasného.

Nemáme nic proti Sebastianu Vettelovi, svým způsobem ho máme rádi, stejně jako všechno, čeho jsme spolu dosáhli. Ale pilot Renaultu je prostě něco jiného, stejně jako tým Renault a vůz Renault. Podle mého názoru tato skutečnost je dalším impulsem pro každého z nás, takže nyní děláme svou práci jak je to jen možné," dodává Abiteboul.

Přínos Mario Illiena

Abiteboul rovněž vyzdvihuje zásluhy Mario Illiena na postu poradce. "Nejen Mario, ale celý Ilmor nám poskytuje možnosti využít při testování ještě více řešení, bez jejich pomoci by to nešlo."

Ředitel sportovního oddělení Renaultu ale zároveň připouští, že je vedle továrního týmu důležité mít i jako partnera Red Bull Racing. "Upřímně musím říci, že po všech těch záležitostech, kterými jsme za poslední dva roky prošli, nebylo vůbec jasné, zda naše partnerství bude pokračovat. Já osobně jsem zastával názor, že by to pro nás bylo strategicky výhodné," hodnotí Abiteboul kritické období, které vygradovalo zhruba v polovině minulé sezóny.

img-responsive

Abiteboul je nakonec spokojen, že spolupráce s Red Bullem pokračuje | foto: Red Bull Content Pool

"Teď bude důležité posoudit, zda má smysl pokračovat v dlouholetém horizontu. Nyní však musíme dohnat velké množství práce, což dává kompletní smysl, takže kontinuita tohoto spojení nás velice těší," uzavírá Abiteboul.

Vytisknout

Diskuze: Renault už vidí světlo v dáli, tvrdí Abiteboul. Chválí i Illienův přínos

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Fernando Alonso se do Baku těší, už kvůli šanci, kterou na tomto okruhu cítí

Alonso o Baku: Bude to nejrychlejší městský okruh na světě

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  3. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud