Nový Renault RS16 v Barceloně poprve spatřen, má pouze 2 koncovky výfuků

Petr Hlawiczka, 22. února 2016, 08:00 Google+

Renault sice měl prezentaci nového vozu jako první, v Paříži však před 3 týdny pouze ukázal nové barvy na starém předváděcím voze. Ten skutečný nový monopost jsme poprvé měli možnost zahlédnout až dnes v Barceloně.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Renault RS16

Renault RS16 | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Monopost obsahuje více černé než při prvotním představení, zajímavé je ovšem řešení výfuků. Zatímco zatím všechny týmy zvolily k hlavnímu potrubí dvě koncovky vedoucí z obtokového ventilu, Renault jako jediný používá pouze jednu (i Red Bull se stejným motorem má dvě).

Renault RS16

Renault RS16 | zdroj: Renault Sport F1

Renault si uvědomuje, že jej letos po převzetí Lotusu čeká období transformace, proto se drží při zemi. Chce se zaměřit zejména na vylepšení své pohonné jednotky, kterou odebírá také Red Bullu. Z počátku sezóny má jít jen o drobný pokrok oproti minulému roku, v jejím průběhu ale chystá citelné navyšování výkonu.

img-responsive

Renault RS16 | foto: Renault Sport F1

Po odchodu Romaina Grosjeana a Pastora Maldonada budou letos za stáj z Enstone závodit Kevin Magnussen a Jolyon Palmer.  První kola navrátivšího týmu má na svém kontě Jolyon Palmer. Tým v Enstone během zimy musel odvést velkou spoustu práce, protože do poslední doby nebylo zřejmé, jaký motor bude monopost pohánět. Dle zástupců týmů aerodynamika vychází z loňského monopostu Lotusu.

"RS16 je postaveno na základech loňského vozu Lotus. Je ale zřejmé, že jsme museli hodně změnit několik aspektů vozu, abychom do něj mohli dostat pohonnou jednotku Renaultu, RE16. Hlavní změny jsme museli samozřejmě učinit v zadní části - největší výzvou bylo rozložení chladícího systému.

Zbytek auta je spíše evoluce. Z loňského roku máme velmi rozumný základ. Koncept jsme tudíž převzali bez potřeby fundamentálních okamžitých změn. Po stránce aerodynamiky jsme třeba zůstali u základního konceptu, který dával jezdcům stabilitu, ale přidali jsme přítlak a zvýšili grip.

img-responsive

Jolyon Palmer s Renaultem RS16 na trati v Barceloně | foto: Renault Sport F1

Setrvání u základního konceptu z roku 2015 nám umožnily nevelké změny v pravidlech. Museli jsme ale třeba zvýšit tloušťku kokpitu, abychom prošli novými nárazovými testy, které jsou nově předepsané. Kromě toho jsme ale museli měnit hlavně rozložení [komponent uvnitř vozu]," popisuje Nick Chester, který u Renaultu nově vede konstrukci za šasi.

Pozitivní zprávou pro tým je, že se motorovým inženýrům již teď podařilo najít více výkonu v pohonné jednoce, spolehlivost by tím neměla utrpět: "Rok 2016 je opravdovou příležitostí pro nás všechny v Renaultu. Je to šance, jak uplatnit lekci, kterou jsme v roce 2015 získali. Můžeme položit solidní základy spolupráce mezi Viry a Enstone.

Za ten krátký čas, co spolu spolupracujeme, už jsme udělali dobré pokroky vpřed. Integrovat pohonnou jednotku do šasi bylo velkým úkolem. Je to ale ukázka dobré spolupráce mezi oběma továrnami - podařilo se nám nastartovat bez sebemenšího problému. Tento úspěch nebyl s ohledem na krátký čas zbývající do prvního testů vůbec zaručen.

img-responsive

Na vývoj motoru bude mít vliv zpětná vazba od pilotů, Palmera a Magnussena | foto: Renault Sport F1

Stejně jako u šasi, i u motoru jde o vývojový stupeň, který má základy v tom, co jsme se naučili vloni. Navíc jsme uplatnili nové myšlenky a koncepty. Udělali jsme změny ve spalovací komoře nebo na turbu. Také změny v elektronice nám zaručí vyšší výkon. Rozhodně to však nebude na úkor spolehlivosti. Testy na dynamu zatím byly velmi pozitivní. Už se těšíme na zpětnou vazbu od pilotů, až vyjedou na trať," dodává Remi Taffin, který je zodpovědný za motory.

Vytisknout

Diskuze: Nový Renault RS16 v Barceloně poprve spatřen, má pouze 2 koncovky výfuků

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Force India VJM09

Force India představuje VMJ09

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

  2. GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

  3. GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

  4. GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  5. SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

  6. GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud