Toro Rosso s vozem STR11 úspěšně absolvovalo nárazové testy již ve středu 3. února, čímž se kromě obrázku pochlubilo na Twitteru nadšenými slovy: "Kaboom... Bang... Pow! Mise splněna! STR11 úspěšně prošlo všemi nárazovými testy!"
Kaboom... Bang... Pow…! Mission accomplished! The #STR11 has successfully passed all the crash tests! pic.twitter.com/5fJCCvvdy3
— Toro Rosso (@ToroRossoSpy) February 3, 2016
Homologaci monopostu 2016 už má za sebou i úřadující mistr světa, Mercedes. Letos se bude snažit získat třetí titul za sebou, na přípravách vozu F1 W07 Hybrid si proto dal záležet.
Podle technického ředitele Paddyho Lowea je hodně úsilí stálo to, aby vyhověli novému požadavku na zvýšení bezpečnosti pilotů - boční opěrka hlavy je nyní o 20 mm vyšší a místo 15 kN musí vydržet tlak 50 kN.
"Jde o velmi významnou změnu. Boční strana šasi musí vydžet zátěž pěti tun. Záměrem je výrazně zvýšit ochranu pilotů, pokud by větší kusy včetně celého auta narazili do tohoto místa. Šlo o velkou práci pro lidi, kteří mají na starosti návrh šasi, protože to představovalo velmi významné zvýšení zátěže," uvedlo Lowe.