Alternativním motorům začíná zvonit hrana

Robert RoBertino Pavelka, 18. ledna 2016, 17:20 Google+

Otázka alternativního motoru čeřila názorovou hladinu Formule 1 delší dobu. Nyní se začíná vyjasňovat a je docela možné, že všelék, na který sázeli Bernie Ecclestone a Jean Todt, vůbec nedostane prostor.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 18.01. 23:46) Napište svůj názor
Automobilky nakonec přistoupily na určité zlevnění

Automobilky nakonec přistoupily na určité zlevnění | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Tím by se situace také značně zkomplikovala pro Red Bull, který od sezóny 2017 plánoval právě toto řešení. Teď se však zdá, že tato varianta vůbec nepřijde na přetřes. Důvodem je je protinávrh, který vzešel ze společné iniciativy Mercedesu, Ferrari, Renaultu a Hondy. 

Automobilky deklarovaly na hlavičkovém papíře Ferrari, ovšem označeného rovněž logy ostatních značek, jednotu a předložily tuto alternativu: Hybridní motor bude stát v roce 2017 namísto 18 milionů eur pouze dvanáct. Snížení ceny má být dosaženo standardizací některých komponentů. Zítra, tedy 19. ledna, má být záležitosti posouzena skupinou čítající 26 členů. Každý z jedenácti týmů F1 má jeden hlas, zbytek připadá na zástupce Automobilové federace (FIA) a FOM, marketingovou společnosti Bernie Ecclestonea.

Zástupci Red Bullu se před zítřejším hlasováním nechali slyšet: "S tím, že by hlasování dopadlo pro nás pozitivně už nepočítáme. Jedinou výhodu vidíme v tom, že nyní budou moci přijít noví výrobci pohonných jednotek." Stojí za to připomenout, že v minulosti, ještě před vypuknutím skandálu v koncernu Volkswagen, bylo v souvislosti se vstupem nového dodavatele motorů do F1 zmiňováno Audi.

Vytisknout

Diskuze: Alternativním motorům začíná zvonit hrana

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 18.01.2016 23:46 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Jean Todt za přítomnosti Sebastiana Vettela a Marka Webbera

Todt je spokojen, že F1 neprovázejí skandály jako fotbal

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud