Tím by se situace také značně zkomplikovala pro Red Bull, který od sezóny 2017 plánoval právě toto řešení. Teď se však zdá, že tato varianta vůbec nepřijde na přetřes. Důvodem je je protinávrh, který vzešel ze společné iniciativy Mercedesu, Ferrari, Renaultu a Hondy.
Automobilky deklarovaly na hlavičkovém papíře Ferrari, ovšem označeného rovněž logy ostatních značek, jednotu a předložily tuto alternativu: Hybridní motor bude stát v roce 2017 namísto 18 milionů eur pouze dvanáct. Snížení ceny má být dosaženo standardizací některých komponentů. Zítra, tedy 19. ledna, má být záležitosti posouzena skupinou čítající 26 členů. Každý z jedenácti týmů F1 má jeden hlas, zbytek připadá na zástupce Automobilové federace (FIA) a FOM, marketingovou společnosti Bernie Ecclestonea.
Zástupci Red Bullu se před zítřejším hlasováním nechali slyšet: "S tím, že by hlasování dopadlo pro nás pozitivně už nepočítáme. Jedinou výhodu vidíme v tom, že nyní budou moci přijít noví výrobci pohonných jednotek." Stojí za to připomenout, že v minulosti, ještě před vypuknutím skandálu v koncernu Volkswagen, bylo v souvislosti se vstupem nového dodavatele motorů do F1 zmiňováno Audi.