Jak se FIA snaží zajistit, aby tři týmy nezískaly při prvním testu výhodu?

Petr Hlawiczka, 12. ledna 2016, 06:30 Google+ 2016 Test Paul Ricard

Mezinárodní automobilová federace se bude snažit zajístit, aby žádný ze tří týmů - Ferrari, McLaren ani Red Bull - nezískal během prvního letošního testu výhodu. Nikdo jiný do Paul Ricard, kde se Pirelli bude soustředit na vývoj mokrých pneumatik, totiž nedorazí.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 12.01. 09:28) Napište svůj názor
Pneumatiky Pirelli v Brazílii

Pneumatiky Pirelli v Brazílii | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Celý program dvoudenního testu bude pro všechny tři týmy určovat Pirelli. FIA ho bude muset odsouhlasit a pošle do všech garáží své zástupce. "To kvůli tomu, abychom dohlédli na to, že se bude testovat pouze to, co určí Pirelli. Pozorovatelé FIA budou mít plný přístup k týmům a rádiím jezdců," uvádí FIA ve svém dopise týmům.

Výrobce pneumatik využije umělého zavlažování a bude se soustředit pouze na mokré pneumatik (neobjeví se tedy ani žádné přechodné). Týmům určil, že musí přivézt auta ve specifikacích pro rok 2015 a že "není možné testovat žádné díly, nastavování auta nebude možné."

To bude zřejmě zahrnovat také zabránění testování vylepšené specifikace pohonných jednotek. Jediný výrobce, který bude ve Francii chybět, je Mercedes.

Pirelli také píše, že výsledky testu dá všem týmům k dispozici: "Komplexní sdílené zprávy z konce testů obsahující informace požadované týmy budou anonymizovány. Budou zahrnovat časy na kolo a časy ze sektorů. Sdíleny nebudou telemetrické kanály, ale některé informace vycházející z analýzy telemetrie (srovnání prototypu se základem) bude ve zprávě Pirelli zahrnuto."

img-responsive

Týmy v Paul Ricard nebudou moci testovat nové věci, FIA chce zabránit získání výhody | foto: Pirelli

Ve svém programu se zaměří na "vývoj nového XWET produktu se zvýšenou přilnavosti za osychajících podmínek bez ztráty aquaplaningových vlastností či výkonnosti za plného mokra. Vyzkoušíme zvětšit 'výkonnostní okno' XWET pneumatik, vylepšit ovladatelnost a omezit přetáčivé ustřelování zadní části."

Tři týmy se testu zúčastní kvůli tomu, že si to tak přálo Pirelli. Důvod vysvětluje takto: "Nejdůležitější, ale také ten nejtěžší parametr pro kontrolu, je úroveň vody na dráze. Kvůli tomu nemůžeme mít na dráze zároveň více než tři auta." Nechávalo si v záloze možnost, aby každý den testovaly tři různé týmy, nakonec jich ale více nepřijede.

Italský výrobce pneumatik by dal rád přednost "závodním pilotům, a pokud to nevyjde, pak pilotům testovacím." Svého jezdce ale zatím na Twitteru potvrdil pouze McLaren: do Paul Ricard ve dnech 25. a 26. ledna dorazí se Stoffelem Vandoornem.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Jak se FIA snaží zajistit, aby tři týmy nezískaly při prvním testu výhodu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 12.01.2016 09:28 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Red Bull

Vettel a Red Bull? Obnovení úspěšného spojenectví je údajně na spadnutí

Fernando Alonso v rámci sezónních testů v Bahrajnu

POHLED REDAKTORA: Co přinese Alonsův návrat?

Ferrari

Alonso je zpět. Upsal se Renaultu

Fernando Alonso a Lewis Hamilton před závodem v Abú Zabí

Alonsův návrat? Potvrzení má přijít velmi brzy

Charles Leclerc s Ferrari během 1. tréninku

Ferrari zrychluje vývoj. Část novinek nasadí už v Rakousku

Čtvrteční tiskovka v Bahrajnu

PROHLÁŠENÍ po závodě v Rakousku: Nadšení u McLarenu

Alexander Albon s Red Bullem

Nejrychlejší sektory patří McLarenům, maximální rychlost Red Bullu poháněnému Hondou

Alexander Albon, smutný hrdina úvodního závodu

Úvodní závod s velkou úmrtností, Bottas si pohlídal vítězství

Lando Norris v Rakousku

Nejrychlejší kolo předvedl bronzový Norris, na poslední chvíli tím vystrčil Hamiltona z pódia

Lewis Hamilton během soukromého testu Mercedesu v Silverstone před zahájením sezóny 2020

Hamilton byl na koberečku, trestu se ale vyhnul

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. BOTTAS, 2. LECLERC, 3. NORR... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Felipe Massa

Massa: Příští rok o mě možná bude kvůli změnám velký zájem

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Černý Mercedes stíhaný Red Bullem začíná v Rakousku nejrychleji, Ferrari hodně ztrácí

  2. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Mercedes v laufu, Verstappen se nevzdává

  3. První kvalifikace sezony pro Bottase, Ferrari propadlo

  4. Úvodní závod s velkou úmrtností, Bottas si pohlídal vítězství

  5. Ferrari zrychluje vývoj. Část novinek nasadí už v Rakousku

  6. Alonso je zpět. Upsal se Renaultu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud