Stáj z Grove má pátý nejvyšší rozpočet v F1, dokáže ale bojovat i se silnějšími týmy, jak potvrzuje třetím místem v šampionátu konstruktérů již druhý rok po sobě. Naposledy spolupracovala s BMW, vztah se však rozpadl v roce 2005 poté, co ji německá automobilka kritizovala kvůli tomu, že není schopna postavit vítězný vůz, zatímco Williams z neúspěchu kritizoval nedostatek výkonu motoru.
Williams se pak osm let trápil a kromě jednoho vítězství a tří umístění na pódiu žádných úspěchů nedosáhl. Pak se dohodl na dlouhodobé spolupráci, získal zkušené lidi, jako je technický ředitel Pat Symonds, a situace se postupně začala zlepšovat.
"Opravdu si cením nezávislosti, kterou máme. Pro mě je skutečně důležitá. Nikdo nemůže popřít, že mít zajištění automobilky je z finančního hlediska rozhodující. Ale dokud nebudeme mít dobrý vztah, pochopení a vzájemný respekt vůči silným stránkám, slabinám a omezením, pak by bylo velmi těžké dosáhnout toho, aby to fungovalo - obzvlášť s kulturou, jako má náš tým," komentuje dcera zakladatele, Franka Williamse, možnost spojení s nějakou automobilkou.
"Líbí se mi struktura, kterou momentálně máme. To ale neznamená, že bych neocenila, kdyby se na nás nějaká automobilka podívala a řekla: 'Rádi bychom se s vámi spojili.' Pokud by podmínky byly vhodné a fungovaly pro obě strany, pak by nás to vystřelilo do jiné sféry.
"V současné době jsme pouze zákaznickým týmem, máme však s Mercedesem skvělý vztah. Velmi tvrdě na něm pracujeme, abychom zajistili, že jej budeme zušlechťovat. Je tak silné, jak jen může být, a my s nimi máme dlouhodobý vztah. Momentálně jsem s ním tedy velmi spokojená a líbí se mi, jak to funguje," těší Williamsovou spolupráce s dominantním týmem F1.
Může mít ale její tým na to, aby bojoval o titul i bez finanční podpory některé z automobilek? "Někteří lidé říkají, že nikdy nemůžeme vyhrát, ale podívejte se na to, co se přihodilo v Silverstone. Předjeli jsme Mercedes a 20 kol jsme vedli, a to opravdu pouze díky tomu, že naše auto nebylo dostatečně silné na to, abychom je udrželi za sebou - nebylo to způsobeno pohonnou jednotkou ve voze.
Musíme odvést lepší práci po stránce šasi, a pak můžeme bojovat o vítězství a s Mercedesem o titul. V F1 to není všechno o motorech tolik, jak se říká v paddocku. Pokud bychom odvedli lepší práci na šasi, pak bychom s nimi samozřejmě mohli bojovat. Já tomu 100% věřím," dodává pro Autosport Williamsová.