Prezident Toyota Motorsport John Howett hovořil o změnách předpisů a jejich cílech. Sám za sebe, ale i Toyotu a celou F1 doufá v to, že se předpoklady neminou cíle, týmy ušetří na rozpočtech a diváci budou mít k dispozici napínavější a vyrovnanější závody se souboji, které budou brát dech.
TF105 je výsledkem celoroční práce pod dohledem Mika Gascoyneho a Luca Marmoriniho, technických ředitelů oddělení podvozku a motoru. „Jakmile jsme získali pravděpodobné znění technických předpisů pro rok 2005, začali jsme s přípravou a konkurenceschopnost TF104B jsme částečně obětovali tomu, abychom byli dobře připraveni na sezonu 2005,“ prohlásil Mike Gascoyne.
„Přechod na nová pravidla byl docela hladký. Během roku 2004 jsme hodně zvýšili spolehlivost našich motorů a některé díly jsme použili už v předcházejícím agregátu RVX-04. Postavit motor s výdrží kolem 1500 kilometrů bylo zajímavou výzvou a jsem si jistý, že RVX-05 bude odrážet naše znamenité technické schopnosti,“ hovořil o novém motoru Marmorini.
Toyota představila také čtveřici již známých jezdců. Do závodních vozů usednou Jarno Trulli a Ralf Schumacher. Třetí vůz bude pilotovat Ricardo Zonta a Olivier Panis se bude soustředit na práci s testovacím týmem.
„Připojil jsem se k týmu proto, že v něm vidím obrovský potenciál. Naštěstí jsem mohl startovat již při GP Japonska, což mi umožnilo zvyknout si a získat čas před přípravou na rok 2005. Vycházím-li z pozice, kde jsme sezonu zakončili, je podle mne reálné očekávat nás blíže předním týmům, ale musíme jít krok za krokem,“ připojil svůj komentář Jarno Trulli.
„Být u Toyoty mi dává možnost být u týmu, který je mladý a vzhůru stoupající. Přitom jsem byl ohromený profesionalitou při mém prvním testu v listopadu. Vyvíjet motor i podvozek společně má velkou výhodu v tom, že všichni směřují ke stejnému cíli. Dalším plusem je, že tým sídlí v Německu. Všechny tyto předpoklady nám dávají předpoklady pro budoucí společný úspěch,“ doplnil ho Ralf Schumacher.
„Jsem šťastný, vzrušený a pyšný na to, že budu nadále pracovat pro Toyotu,“ konstatoval Olivier Panis. „Mám skvělý vztah se všemi v týmu a svoji novou pozici si užívám. Všichni jsou profesionály a je příjemné s nimi pracovat, takže se budeme snažit o významný přínos k vývoji TF105 v průběhu celého roku.“
„Pilotovat třetí vůz při pátečních testech je hodně důležité, neboť je to pro úspěch týmu v závodním víkendu rozhodující. Tým se mi stal druhou rodinou a já se vynasnažím využít mých zkušeností ze závodů i testů k tomu, abychom se dostali v roce 2005 na startovním roštu výše,“ doplnil Brazilec Ricardo Zonta.
Foto: Toyota Racing