Britský tým po loňské nucené správě sotva přežil zimu, do letošní sezóny nastoupil se starým vozem i pohonnou jednotkou Ferrari. Příští rok ale přejde na motory Mercedes - a jen tento krok podle sportovního ředitele Manoru, Graema Lowdona, zlepší jejich časy o dvě až tři sekundy na kolo.
"Myslím, že jsou schopni se zvednout. Letos jezdili určitě s omezeními vyplývajícími z loňské nucené zprávy, využívali motor Ferrari z roku 2014. S dodatečným časem navíc a lekcemi, které se letos naučili, s našimi pohonnými jednotkami a vstupy od Williamsu jsou rozhodně schopni pokročit do středu pole," říká Wolff.
Manor bude příští rok dostávat aktuální specifikace pohonných jednotek Mercedes, převodovky a další komponenty mu zajistí Williams. To dokládá záměr týmu hrát ve Formuli 1 důstojnější roli.
"Je to celkem působivé, jak se Manor dokázal dostat z tak těžké situace. Určitě to ukazuje, že to myslí vážně. Se strukturou, kterou založili pro příští rok, s technickou spolupráci a zadní části Williamsu, nám to zjednodušilo poskytování motoru. Zkrátka ho tam musíme dostat stejně, jako to děláme u Willimasu.
V týmu je navíc dobrá parta závodníků, a proto to bude pro nás zajímavé pozorovat jejich pokrok. Pokračujeme tím v naši filozofii dodávek pro nezávislé závodní vozy," zdůrazňuje Wolff, který nedávno s podobným argumentem vysvětloval zamítnutí spolupráce s Red Bullem, který si stejně jako Manor přál od Mercedesu odebírat aktuální verze pohonných jednotek.
Testovací pilot Mercedesu, Pascal Wehrlein, ale není součástí obchodní dohody mezi Stříbrnými šípy a Manorem. "Můžu říci, že jsme vedli předběžné rozhovory s týmy F1, ale nedostali jsme se do fáze, kdy bychom mohli potvrdit, že vstoupí do F1," komentuje Wolff.