Jak napjatá je situace v rakouském týmu a jeho B-kolegovi v Itálii se rozebírá prakticky obden. Včetně pohrůžek o odchodu Red Bullu i Toro Rosso z F1. A nic by na tom asi nezměnil ani fakt, že se oba týmy smluvně zavázaly působit v této motoristické kategorii až do roku 2020.
Christian Horner (Red Bull) zrovna tuto okolnost nevidí jako nic nezdolatelného. "Prostě bychom použili oblíbené vysvětlení, které tak často Bernie Ecclestone používá - okolnosti se změnily. A ty jsou v tuto chvíli opravdu hodně odlišné." Red Bull se pět měsíců před prvním testem nachází v nelehké situaci, ale odmítá rok starou specifikaci Ferrari, protože by tím výkonnostně klesl.
Odchodem obou týmů by se snížil i počet startujících na osmnáct. Ochuzení startovního pole by se divákům asi příliš nelíbilo, zvláště když Red Bull patřil poslední roky v úspěšným stájím a Toro Rosso bylo ambiciózním představitelem středu závodního pole. Jak uvedl německý magazín Auto Motor und Sport, s ohledem na plynoucí čas se dá jen těžko předpokládat, že by některé týmy mohly nasadit třetí vůz, aby se místa na startovním roštu zaplnila.
Piloti věří v poklidné řešení
I když u čtveřice Ricciardo, Kvjat, Verstappen a Sainz jr. panuje určitá nervozita a obavy z budoucnosti, zvláště jedenadvacetiletý Španěl věří, že se všechno podaří úspěšně vyřešit. "Jsem v tomto směru klidný tak, jak je tým spokojen s mými výkony," uvedl Carlos pro španělský list Marcia. "Každopádně by bylo dobré vědět, jakým způsobem začít tvořit zadní část vozu. Každý den, který uteče, představuje o den méně určený pro vývoj monopostu."
Sainz jr. připouští, že nejpravděpodobnější variantou je dohoda s Ferrari, což by i přes zmiňované okolnosti znamenalo pořád větší výkon než jakým disponoval Renault. "Umím si to představit a mohli bychom v příštím roce mít stejně dobrý vůz. Pokud budeme pokračovat tak, jako letos, s motorem o něco lepším, můžeme připravit soupeřům překvapení."
Zájem na udržení obou týmů by měl mít určitě i Bernie Ecclestone, protože úbytek týmů pro jeho show není vůbec vítaným počinem. F1 už tak čelí odlivu diváků a některé úpravy, mezi nimi i změna startovní procedury, nepřinášejí kýžený ohlas.