FIA potvrdila, že pečlivé sledování chování pilotů na trati bude jedním z bodů, které jsou součástí změn předpisů ve formuli 1. Konkrétně časté "putování vozů všemi čtyřmi ven" se stane bodem zvýšené pozornosti sportovních komisařů. Jednou z příčin přijetí tohoto opatření je letošní Grand Prix Belgie, kde v úseku Raidillon piloti přejížděli obrubníky způsobem, který mohl vést k zásadnímu poškození pneumatik.
"Sportovní předpisy týkající se vymezení dráhy jsou nyní zpřesněny v tom směru, že »piloti musí vynaložit veškeré přiměřené úsilí za všech okolností využívat vyznačený okruh a nesmí úmyslně opustit trať s výjimkou jasně ospravedlnitelného důvodu. Nadále budou penalizováni na základě toho, zda bude prokázána neoprávněná výhoda«," uvádí se v prohlášení Světové rady.
Formule 1 se dočká většího hluku
Další změnou pravidel ratifikovaných Světovou radou bude technická úprava, díky níž budou motory formule 1 vydávat větší hluk. Týmy budou muset přepracovat řešení výfuků, což se ostatně opět praví v prohlášení: "Pro rok 2016 musí všechny vozy mít samostatné výfukové zařízení, přes nějž a pouze přes nějž budou proudit výfukové plyny. Toto opatření zajistí vyšší hladinu hluku a nebude mít žádný vliv na výkon nebo výši emisí."
Další ratifikované pařížské úpravy
- Světová rada schválila návrh Komise F1 týkající se předpisů pro výměny napájecí jednotky a převodovky. Sankce z nich vyplývající před kvalifikací budou uvaleny na základě doby užívání. Při změnách provedených po kvalifikaci budou zohledněni piloti, jejichž tým technickým delegátům jako první oznámí případnou změnu.
- Každý pilot, který zapříčiní přerušení startovní procedury, mající za následek nové zahřívací kolo, bude muset startovat z boxové uličky. Stejné pravidlo platí i pro každý další restart závodu.
- Světová rada potvrdila počet omezení testů aerodynamiky s využitím aerodynamických tunelů a CFD se zaměřením na kontrolní procesy těchto vývojových zařízení.
- Týmy jsou povinny zajistit, aby vozy ve všech směrech vyhovovaly během testování všem bezpečnostním požadavkům, týkajících se kokpitu - včetně pozice hlavy pilota, opěrky hlavy, polstrování prostoru pro pilota a rovněž snadného opuštění kokpitu.
- Vestavěné kamery ve zvláštních nosičích na přídi monopostů budou od roku 2017 zakázány.