DISKUZE K ČLÁNKU Změny přinesou hlučnější auta a přísnější tresty za vyjetí z trati

Středeční zasedání Světové rady motoristického sportu v Paříži přineslo několik změn, které vejdou v platnost už v příští sezóně. Jedním z hlavních bodů byla otázka přísnějšího posuzování častého nešvaru pilotů, kteří rádi "střihají" zatáčky mimo vymezenou dráhu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Změny přinesou hlučnější auta a přísnější tresty za vyjetí z trati

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 19, poslední 04.10.2015 09:30 Vložte komentář

Nejlepší názory

» rock (Hlasovalo 10 lidí) 01.10.2015 10:01
Sportovní předpisy ... jsou nyní zpřesněny:… »
» rock (Hlasovalo 7 lidí) 01.10.2015 15:52
Samozřejmě že by některé tresty byly… »
» Pepan (Hlasovalo 6 lidí) 01.10.2015 10:09
Dokud při tom hlídání bude fungovat lidský faktor… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • odin

    odin

    77.240.103.XXX
    Nedávno jsem psal, že FIA vymýšlí nová pravidla, která ale už existují. Jen jich komisaři nechtějí využívat.
    Trestání výjezdů z trati je dalším příkladem zbabělosti a přizdisráčsví zodpovědných za fair-play v F1.
    Víc k tomuto tématu nemám.
    Vlastně ano. Stálo by za to mrknout do nedávné historie a zamyslet se nad tím, komu netrestání výjezdů mimo trať pomohlo. Možná bychom měli některé piloty s méně tituly.

    + 6 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001578

    uzivatel001578

    82.119.113.XXX
    najdôležitejšia je poznámka:
    "Nadále budou penalizováni na základě toho, zda bude prokázána neoprávněná výhoda"
    Takže žiadne opustenie trate, ale získanie výhody, o čom rozhodnú traja vševedkovia, a tak budú ich rozhodnutia vyzerať! Raz sa opustí trať, a mal by mať penalizáciu bez ohľadu na to, či získal alebo nezískal výhodu ! 03

    + 5 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      Na jednu stranu chápu a celkem souhlasím. Na druhou: když pilot vyjede mimo trať jen aby se vyhnul kolizi s jiným pilotem, který mu nenechal na trati žádné místo, má být ještě potrestán následnou penalizací?

      + 4 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        rock

        37.188.133.XXX
        Jasně. Kdyby tam byla betonová zeď nebo oraniště, byl by onen vytlačený v problémech taky, bez ohledu na míru zavinění - anebo by si dal víc záležet na tom, aby se do těch problémů nedostal.
        Takže za mne - ten kdo vyjede ven dostane trest automaticky a komisaři pak mohou věnovat energii a čas na to, aby zvážili, jestli mu někdo nepomohl. Řešení situace ze startu GP Japonska by v mým podání vypadala tak, že Rosberg by dostal průjezd boxy - a komisaři by zvážili, jestli mu Hamilton dal na výběr a jestli by třeba nebylo vhodný Hamiltonovi napařit stop n' go, aby se příště nemusel vymlouvat na nedotáčivost.
        Pár takových trestů a piloti by k sobě začali být ohleduplnější, nechávali by si víc místa, což by vyústilo v zajímavější souboje.

        edit:
        a pokud by to byla situace, kterou dole zmiňuje RoBertino, tak bych to trestal taky. Ti piloti můžou být rádi, že vůbec měli kam uhnout (do zdi by nenamířili) a průjezd boxy jim závod zkazí mnohem míň než náraz do svodidel. Alespoň bychom měli jistotu, že mimo trať jede opravdu jenom ten, komu už nic jinýho nezbývá.

        + 6 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Rozumím. Kdyby tam byla zeď, odskákal by to víc. Jen je otázka, jestli by ho druhý vyhnal z tratě, kdyby věděl, že ho může zabít (že je tam zeď).
          K příkladu: Řekněme, že Rosberg (teoreticky) přišel o body. Má být potrestán dalším odečtem bodů, když neudělal nic špatně? Jen zabránil potencionální hromadné kolizi, kterou by odskákalo několik nevinných pilotů. To, že by pak Hamilton dostal trest ještě vyšší tu nespravedlnost přece nenapraví (v tomto případě částečně ano, ale zkus si představit, že ho nevyžene kolega soupeřící o titul, ale někdo jiný). A když zajdu ještě dál. Představ si, že Rosberga (Hamiltona nebo kohokoliv) někdo vyžene z trati v posledním závodě a bude soupeřit o titul. A zrovna penalizace za to, že byl natolik gentleman a nezpůsobil hromadnou bouračku ho o ten titul připraví. Je to opravdu fér? Není lepší, když o tom rozhodnou komisaři?
          Osobně na to nemám úplně vyhraněný názor. Oboje má svoje pro i proti. 03
          Možná by to vyřešilo to, kdyby se co nejdřív to vyhánění z tratě začalo trestat. Pravidla určují, že se má nechat místo na trati, ale to vyhánění z tratě je poslední dobou nějak populární (zvlášť u některých pilotů) a téměř nikdy se netrestá.

          + 6 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • rock

            rock

            37.188.133.XXX
            Samozřejmě že by některé tresty byly nespravedlivé, o to se nepřu. Určitě by vznikly i nějaké sporné situace tak, jak je popisuješ. Ale
            - vyšší trest pro toho bezohledného (nebo přehnaně soutěživého, to je věc názoru) by nezařídil okamžitou spravedlnost, ale fungoval by jako prevence do budoucna pro dotyčného i pro všechny ostatní
            - bylo by to vykoupené naprostou průhledností systému
            - a taky vidím jakousi malou možnost, že by si piloti udělali sami mezi sebou pořádek.
            Možná jsem idealista, ale myslím si, že by se to docela brzy utřáslo a fungovalo by to...

            "to vyhánění z tratě je poslední dobou nějak populární (zvlášť u některých pilotů)"
            Taky mi připadá. A dere se mi na mysl jméno jednoho konkrétního, ale už jsem za to v minulosti dostal tolik mínusů, že mám strach sem to Lewisovo jméno napsat 03.

            + 7 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              -Samozřejmě to co jsi napsal je pravda. Jen si nejsem jistý, že by rozhodování (promíjení trestů) komisařů v těchto případech nebylo přece jen spravedlivější. Nemyslím tím, jestli jezdec získal setinu sekundy výhody, nebo nezískal. Ale při těchto očividně nevýhodných vyjetích, se neshodli na prominutí trestu. Jo, nebylo by to tak transparentní, ale v dnešní době plné kamer se dá celkem jasně posoudit, jestli byl někdo z tratě vyhnán nebo ne. 03
              -Ještě, že jsi to Lewisovo jméno nenapsal. 11

              + 3 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
    • Tomur

      Tomur

      188.175.122.XXX

      reakce na anonymouse 11:10 01.10.2015
      "Raz sa opustí trať, a mal by mať penalizáciu bez ohľadu na to, či získal alebo nezískal výhodu ! 03 "

      Zkus si to aspoň na simulátoru a uvidíš, že na to změníš názor. Prostě to občas neuhlídáš a fyzikální zákony tě vyženou mimo trať, ani při tom nemusíš získat výhodu. Tohle bys chtěl pokaždé penalizovat?

      + 4 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Dokud při tom hlídání bude fungovat lidský faktor, nebude to férové. Jednodušší by bylo, kdyby kolem trati byly hned za bílou čárou kačírky a nebo, tam kde by to nešlo, jako v Monacu, svodidla. Vyjedeš a doplatíš na to. Nebo mě napadla ještě jedna varianta. V době elektronických hraček by nebyl problém zavést v motoru funkci, že při vyjetí z trati by na nějakou dobu přišel o část výkonu. Vůz by to zpomalilo a zřejmě by tím pilot přišel o nějaké pozice. Garantuji, že potom by si piloti hodně hlídali, aby z trati nevyjeli.

    + 6 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • huhukoktejl

      huhukoktejl

      37.48.52.XXX
      To mas pravdu, to vidime i ted. Nekde za par cm dostali penalizaci a nekde si to svihali naprosto bez problemu kimo trat cely zavodni vikend ...

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      83.208.82.XXX
      Pepane, není to vůbec špatná myšlenka, jen poněkud pokulhává v tom, kdy jde o jednoznačně neoprávněnou výhodu a kdy ne. Dejme tomu, že před tebou někdo udělá hodiny a ty se mu musíš vyhnout za hranicí trati, abys nezpůsobil kolizi. Což není rozhodně výhoda, ale nutnost. A tohle asi senzory nezvládnou.

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        To je fakt. Takže jiná varianta - měl jsi výhodu při vyjetí z trati, máš nařízený průjezd boxy. Ale tam zase úřaduje ten lidský faktor.

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • rock

    rock

    37.188.133.XXX
    Sportovní předpisy ... jsou nyní zpřesněny: Piloti ... nesmí úmyslně opustit trať. Nadále budou penalizováni na základě toho, zda bude prokázána neoprávněná výhoda

    No tak to běžte do háje, co jste zpřesnili? Že se má pilot pohybovat v limitech tratě, to bylo ve sportovních předpisech i doteď. Penalizace se taky dávala jenom tehdy, když se někdo rozhodl, že pilot získal výhodu. Tak jaká změna? Co musí komisař prokazovat?
    Pokud pilot neopustil trať v hodinách výfukem napřed, tak vždycky získá nějakou výhodu (jinak by tu trať neopouštěl)...

    + 10 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      A co jsi čekal? Že ta parta senilních strejců vymyslí něco revolučního?

      + 6 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        rock

        37.188.133.XXX
        Tak nějak mne zmátlo, že za změnu (zpřesnění) vyhlásili něco, co je téměř doslovný status quo. Přece nemohou být až tak blbí?

        + 5 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      83.208.82.XXX
      Tohle je většinou problém podobných prohlášení - šroubovaná, kostrbatá v rádoby právnickém duchu, takže se to čte půl hodiny a na konci ví člověk stejně prdlajs, o co tam má jít.

      + 6 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

Oscar Piastri vyhrál podivný trénink v Suzuce

První trénink přerušen po nehodě, v druhém se víc stálo než jezdilo. Vyhrál ho Piastri

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama