Zamíří Volkswagen nakonec do F1? Jordan je o tom přesvědčen

Robert RoBertino Pavelka, 18. září 2015, 21:02 Google+

Eddie Jordan se pohyboval ve formuli 1 nejdřív jako pilot, který to ovšem nikdy nedotáhl dál než do náhradnické sestavy. Poté se etabloval s vlastním týmem, který načas vtiskl světu Grand Prix odlesk slavné éry Heskethova týmu, zejména večírky a oslavami.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 20.09. 16:17) Napište svůj názor
Jordan je v F1 stále k vidění, na různých postech

Jordan je v F1 stále k vidění, na různých postech | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Ovšem tvrdit, že byl Jordan F1 Team ve fomuli 1 pouze na ozdobu, by bylo přinejmenším neomalené a bouřlivák Eddie by nám to také řádně spočítal. Jeho tým před eskapádou změn majitelů a názvů získal čtyři vítězství, což ho v dlouhodobé tabulce řadí na 20. místo před March, Wolf a dokonce i Hondu, pokud bereme v úvahu její starty s vlastním vozem.

Jordan nyní pracuje jako analytik stanice BBC se zaměřením na F1 a jeho názory nelze brát na lehkou váhu. Mezi ně lze zařadit i tvrzení, že by se německý automobilový gigant Volkswagen nakonec ve formuli 1 objevil. Jak by k tomu mělo dojít? Společnost, do jejíhož portfolia značky Audi, Porsche, Lamborghini, Bugatti, Bentley, Seat a Škoda, je podle Jordana blízko ke koupi týmu Red Bull!

Edmund Patrick "Eddie" Jordan má o celé věci jasno. V následujících dvou letech bude Red Bull v jakémsi meziobdobí; skončí kontrakt s Renaultem a k dispozici bude mít motory Ferrari. Volkswagen během této doby připraví vlastní motor, s nímž v roce 2018 vstoupí do F1. Red Bull by nadále v týmu fungoval jako hlavní sponzor. Jordan dodává, že pro prezentaci koncernu by novému týmu nejvíc "slušela" značka Audi.

img-responsive

Uvidíme v F1 čtyři spojené kruhy Audi nebo emblém VW? | foto: www.raceofchampions.com

Majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz uvedl pro web Speed Week, že "rozvod" s Renaultem je skutečností a dodal, že jako přijatelné řešení vidí další dva nebo tři roky spolupráce s Ferrari, zároveň dodává, že kontrakt s italskou automobilkou je zatím ve fázi jednání. Ve světě motorsportu se uvádí, že případná dohoda Red Bullu s koncernem VW by představovala jednoznačný triumf pro předsedu představenstva Martina Winterkorna a značné posílení jeho prestiže.

Sedmašedesátiletý Ir pracující pro BBC dále uvádí, že Winterkorn už má předběžnou dohodu s Mateschitzem i dr. Markem. Je třeba si také uvědomit, že Red Bull a VW dlouhodobě spolupracují v oblasti mistrovství světa rallye. Winterkorn podle BBC Sport už loni v zimě navrhoval koupi Red Bullu, ale plán vetoval bývalý předseda VW Ferdinand Piëch. Ten však v dubnu řady představenstva koncernu opustil. 

Jsou tu však některé nesrovnalosti. Dr. Helmut Marko sice v květnu kritizoval výkon Renaultu a vyslovil zajímavý názor: "Pokud nedostaneme v budoucnu konkurenceschopný motor, tak nás může zachránit jedině příchod Audi, jinak skončíme", ještě na konci června však vydal Winterkorn oficiální prohlášení, ve kterém považuje F1 za nudnou a nezajímavou. Christian Horner v té době potvrdil, že mezi VW a Red Bullem žádné dialogy neproběhly. Nejnovější zprávy hovoří o prohlášení jak Marka tak Hornera v dějišti Grand Prix Singapuru, kde zopakovali, že pokud Red Bull nebude mít kvalitní motor, formuli 1 může opustit.

Vytisknout

Diskuze: Zamíří Volkswagen nakonec do F1? Jordan je o tom přesvědčen

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 20.09.2015 16:17 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Na tváři Grosjeana jsme i přes nejistou budoucnost Lotusu v Singapuru viděli úsměv

Dostal Grosjean nepřímou nabídku od Ferrari?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud