Automobilka Bayerische Motoren Werke neboli BMW zcela jasně odmítla jakoukoli účast ve formuli 1. Hodlá se nadále věnovat kategorii DTM a o vstupu do F1 i na postu dodavatele motorů rozhodně neuvažuje.
Nově zvolený geneerální ředitel automobilky Harald Krüger jasně definoval cíle závodního oddělení BMW: "Motoristický sport je nedílnou součástí značky BMW, v současnosti je pro nás důležitý šampionát DTM. Ale do budoucna bych kategoricky nevylučoval ani možnou účast v seriálu Le Mans." Krüger dále sdělil, že automobilka "pozorně sleduje" vývoj v oblasti Formule E.
Odborníci se však domnívají, že odchod BMW z formule 1 znamenal pro mnichovského giganta jistý pokles ve sféře mezinárodního věhlasu, zvláště když v poslední době nastoupil dominantní cestu Mercedes s hybridním motorem.
BMW se ve formuli 1 etablovalo několikrát, občas je však jeho účast problematická. Týká se to především roku 1952 a 1953, kdy se v Grand Prix Německa objevily vozy označené jako BMW, ačkoliv s automobilkou neměly nic společného. Neoddiskutovatelný je naopak přínos na poli turbomotorů - čtyřválec BMW M12/13 turbo o počátečním výkonu 570 koňských sil (během pěti let se dopracoval až na 900 k) se stal prvním přeplňovaným motorem nové éry. Spojil své úsilí s týmem Brabham a Nelson Piquet s ním vyhrál šampionát F1 1983.